Už je to dlouhých 20 let, co vyšly první dva díly Pro Skater s nejznámějším skateboardistou všech dob Tonym Hawkem. Miliony hráčů na ně stále vzpomínají. Zapsaly se totiž do videoherní historie nesmazatelným písmem a vystavěly cestu konkurenčním titulům i - bohužel - horším následovníkům. Konkurence měla světlé i slabší dny a Tony Hawk postupem času zestárl a o posledním dílu nemá cenu ani mluvit. Vždyť i sami vývojáři dělají, že žádný Pro Skater 5 před pěti lety nikdy nevznikl. A my se jim nedivíme.

Místo nových pokusů, které by mohly skončit všelijak, to Activisionu došlo a místo riskování vzal svou značku a předal ji šikulům z Vicarious Visions, kteří skvěle zvládli Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Ti nevymýšleli nic závratného. Vzali to nejlepší, co mohli a vylepšili to pro současné platformy. Vyšlo jim to?

DVĚ NOSTALGIE V JEDNOM BALENÍ

Tony Hawk's Pro Skater 1+2 přináší dvojí dávku nostalgie pro všechny, co hráli první dva díly. V tiskových zprávách je hra označena jako remaster, ale spíše by ji slušelo označení remake. Vývojáři postavili všechny úrovně od píky, přidali známé výzvy se sbíráním všeho možného a neúprosný dvouminutový časový limit. Hratelnost okořenili tak, že se zavděčí snad všem. Vybrat si totiž můžete klasické ovládání prvního nebo druhého Pro Skater, stejně tak to moderní. A když už vás přestanou bavit držkopády, tak si můžete zapnout cheaty a stát se nezastavitelným pánem prkna se čtyřmi kolečky. To se pak překonávají rekordy, když slyšíte známé skladby z dnes již ikonického soundtracku – například Superman od Goldfinger nebo Guerilla Radio od Rage Again – a pár nových písní.

Zpět k hratelnosti. Ta je totiž hodně komplexní a zahrnuje originální triky i ty, které se v sérii objevily později. Můžete tak předvádět kickflipy, devítistovky, airwalky, melony, hardflipy, 50-50 a mnoho dalších. Celkově dostáváte plnohodnotný balíček naplněný nostalgií i novým pocitem. Když se rozjedete z rampy v ikonickém skladišti, na školním pozemku, v obchoďáku, v hangáru s vrtulníkem, nebo kdekoliv jinde po světě, budete jako doma. Vše je na svém místě, jen mnohem hezčí, detailnější... Zkrátka oku lahodící se všemožnými efekty dnešní doby. V předělávce si o to více všimnete rozdílů na mapách, kdy Venice Beach s krásným západem slunce vykouzlí oranžovou barvu, ve skladu vidíte paprsky slunce a stíny, zatímco nákupák působí jako opuštěné místo.

Celkem se vám otevírá 19 skateparků z celého světa s možností postavit si vlastní vysněnou úroveň, případně si stáhnout nějaký povedený výtvor od jiných hráčů. Už nyní jich lze najít celou řadu a některé jsou skutečně šílené. Vyplatí se ale věnovat čas vcelku přístupnému editoru a zkusit si postavit vlastní skatepark podle svých představ. Tady oceňuji možnost si jedním kliknutím svůj postavený level vyzkoušet a v případě potřeby okamžitě předělat.

Základ hry zůstal stejný. V arénách máte dvouminutový časový limit. Za tuhle krátkou dobu musíte předvést vše, co ve vás je a splnit jednotlivé výzvy, abyste se dostali do dalšího levelu. Orosilo se vám čelo? Nebojte, můžete na to jít chytře a v každém pokusu splnit jen něco.

Výzvy se týkají nutnosti pokořit stanovenou bodovou hranici, sesbírat různé věci a písmena slova SKATE, nalézt skrytou kazetu a předvést určené triky. Úkoly nejsou nijak rozmanité, ale skvěle se hodí pro seznámení se všemi prvky hry.

Zaplnění těchto úkolů získáváte zkušeností body pro odemčení nových dovedností a triků vašeho svěřence a peníze pro nákup kosmetických doplňků jako je jiný design prkna, kšiltovky a celá řada oblečení. Peníze se hodí zejména v editoru postav, kde si můžete vytvořit vlastního borce nebo borkyni. Věřím ale, že si dlouho vystačíte se známými i méně známými jmény skateboardingového světa. A když budete mít chuť, můžete na prkně řádit klidně s kostlivcem

Co se multiplayeru týče, tak vám umožňuje soupeřit proti ostatním hráčům i v pohodlí gaučové zábavy na rozdělené obrazovce. Při testování fungoval online dobře a lze nalézt celou řadu turnajů, v nichž můžete ukázat svůj um. Na druhou stranu split-screen a multiplayer malinko skřípe a má viditelné propady snímků za sekundu. Tady bychom byli raději, kdyby vývojáři obětovali grafiku a nějaké efekty, aby netrpěla tolik hratelnost.

Samotná grafická stránka prošla velkým vylepšením. Všechna prostředí působí realističtějším dojmem, efekty jsou pěkné a i postavy jsou na dobré úrovni. Jasně, není to úplně top, občas nějaké animace malinko zazlobí, ale celkově se Tony Hawk's Pro Skater 1+2 povedl a jde o jednu z nejlepších předělávek, kterou by si měli zahrát všichni, co před spoustou těch let hráli první dva díly, stejně tak se nemusí ostýchat ostatní, co Tonyho Hawka neznají. Je čas se s ním seznámit. Hru doporučuji na 9/10