Vítejte na kouzelném ostrově Koholint zahaleném hromadou tajemství. Tento příběh jsme již slyšeli před 26 lety, a poté znovu v barevném provedení před 20 lety - Teď ale přichází v naprosto nové remasterované podobě. Vžijte se do role Linka, a odhalte záhady tohoto malebného ostrova.

The Legend of Zelda: Link’s Awakening je dobrodružná top-down adventura. Její originál ze starého Gameboye slaví již 26 let. Na tomto remaku pracovalo studio Grezzo, které v minulosti předělávalo také například Ocarina of Time nebo Majora’s Mask na Nintendo 3DS.

Přechod z 8-bitové konzole na moderní Nintendo Switch je obrovská změna na všech frontách. 2D sprity jsou teď propracované 3D modely, pomalé přechody do dalších lokací jsou pryč, a celý ostrov dostal nový moderní nádech. Hra dokonce běží v 60 FPS, přestože na mnoha lokacích framerate nestíhá. Jediné, co zůstalo téměř netknuté, je samotný herní design. Lokace na ostrově, dungeony, různé hádanky po mapě… vše zůstalo v původním stavu. Na jednu stranu je úžasné, že design celé hry byl tak nadčasový, že obstojí i dnes, na druhou je Link’s Awakening občas přehnaně kryptický se svými hádankami - Tak jak to mají starší adventury ve zvyku. Procházet se po ostrově Koholint je pěkná podívaná. Remasterovaná hudba, která při toulkách Linka hraje, je naprosto úžasná. Cestování po venkovní mapě nikdy není přerušeno načítáním nebo přechodem na další obrazovku. K dispozici jsou navíc i warp pointy, které stačí jednou objevit a můžete je používat. A narozdíl od originálu si můžete vybrat, kam chcete cestovat. Ve původním díle musel Link chodit pořád zpět do warp pointu, aby se posunul na další, dokud nedošel k tomu, ke kterému se chtěl teleportovat.

Řešením záhad na ostrově a procházením dungeonů si postupně odemykáte další a další schopnosti, které můžete využít kolem celého herního světa k plnění dobrovolných hádanek. Za ty pak můžete dostat větší maximální život, nebo pár stovek rupií navíc. A kdybyste si náhodou nevěděli rady kam dál, po ostrově jsou rozeseté telefonní budky. Tam si můžete zavolat a dostat tip co dělat dál, což trochu pomáhá již zmíněným kryptickým hádankám.

Zajimavý dodatek, ve kterém se dá potopit mnoho hodin, je nově přidaný editor dungeonů. Postupně průběhem hrou budete získávat nové díly do editoru, ze kterých si pak můžete seskládat vlastní dungeon. Takto vytvořené úrovně potom můžete sdílet ostatním hráčům, a stejně tak máte i vy možnost hrát cizí sdílené úrovně.

Navštívit tento tajuplný ostrov znovu po tolika letech byl příjemný zážitek, který zabral kolem 10 hodin. Malebné lokace, zábavné dungeony a příjemná hudba mne doprovázely po celou dobu, a kromě několika propadů FPS a pár přehnaně frustrujících hádanek jsem nenarazil na nic, co by mi hru znepříjemnilo. Za tým Indiana si hra odnáší 9 z 10.