Akční druhý díl oblíbeného The Division sklidil minulý rok valný úspěch. Mechanismy a zpustošený americký svět lákající především na přehršel nekončící akce a barevnou kořist uspokojil bezmála touhy všech příznivců loot-and-shooter her. Působivé výbuchy a krabice s legendárními zbraněmi ale začaly být po několika měsících málo a stereotyp zakořeněný v základech se pomaličku dostával i do podvědomí samotných hráčů. Bylo tudíž jenom otázkou času, kdy se i druhé The Division pokusí tuto skutečnost zvrátit a přinese nám nejenom dodatečný obsah v podobě nablýskaných aktualizací, ale celé nové rozšíření.

ACH, TA NOSTALGIE...

Už z pouhého názvu samotného rozšíření si každý pravděpodobně může odtušit, o co tady vlastně asi tak jde. The Division 2: Warlords of New York brnká na strunku, na kterou slyší téměř každý: a tou je nostalgie. Zatímco jsme v pokračování pobíhali po slunných ulicích Washingtonu, rozšíření nás vezme zpátky do města, které nikdy nespí. To samozřejmě znamená povědomé prostředí, postavy, o kterých jsme už slyšeli a nepřátele, do kterých jsme už pár těch nábojů nasázeli. To všechno ale funguje překvapivě pěkně. Pojďme se tedy nejprve podívat na to, co rozšíření udělalo správně.

Prostředí přepracované části New Yorku zpustošeného dobou a nadvládou zákeřného viru působí velmi dobře a atmosféru lokací, se kterými není radno si zahrávat, budete obdivovat, byť si na samotném konci nebudete pamatovat ani jednu jedinou uličku.

PŘESTŘELKY A VÝBUCHY, TO JE ONO!

Stejně tak si budete užívat souboje. Je-li tu jedna věc, kterou Division zvládá s přehledem, jsou to právě přestřelky napěchované výbuchy a neutuchající akční atmosférou. Nepřátele jsou nadále poněkud odolní, a to ať už se jedná o staré známé Čističe či pustošící Rikery, kteří vám mnohdy nedají nic zadarmo. Bohatá nabídka vybavení je ještě bohatší a propojení tříslotového inventáře funguje velmi dobře společně s arzenálem schopností, který se v rámci rozšíření dočkal i čtyř nových přírůstků. Schopnosti oceníte, ale nečekejte, že vám potyčku vyhrají, aniž byste nemuseli do boje vytáhnout své modifikované pušky a samopaly.

Division, jak víme, je jednou velkou změtí čísel a tabulek, ve kterých nikdy nebylo zrovna jednoduché se vyznat. Pamatujete na ty dlouhé chvíle strávené přerovnáváním inventáře a všemožným porovnáváním? S rozšířením na tohle všechno můžete zapomenout. Tedy alespoň to nám slibuje. DLC skutečně přichází s vylepšeným systémem výbavy, který se celou změť snaží zpřehlednit. Vítanou novinkou jsou i takzvané vylepšené rekalibrační stanice, za pomoci kterých si můžete ze starých nepotřebných kousků vybrat atributy, které se vám zamlouvají, a ty si následně dosadit do své primární výbavy. Přesto, ačkoli se jedná o zjednodušení a vítané změny, nečekejte, že se inventářem nebudete muset zabývat či že vám to záhy zabere vteřiny.

PŘÍBĚH = CTRL + C .. CTRL + V

Tak to bychom měli tu lepší část. A já se vás zeptám, všimli jste si něčeho pozoruhodného? Warlords of New York vám v rámci hratelnosti nenabízí nic výrazně nového. Až dosud jste si přečetli většinu toho, co jsem už jednou zmiňovala v recenzi. Chápete správně, Division nikterak nemění svou hratelnost. A to je to jeho plus, ale zároveň a paradoxně i jeho největší slabina. Ptáte se proč? No, čtěte až do konce.

Warlords of New York je příběhové rozšíření. A právě příběh je jeho nejslabší částí. Rozšíření přivádí na scénu Aarona Keenera, bývalého agenta divize, kterého nenapadlo nic jiného, než pokusit se nakazit svět novým druhem viru. Aaron na svůj převratný plán ovšem není sám a povolal si na pomoc čtyři klíčové osoby. A váš úkol je jednoduchý: zlikvidujte všechny čtyři komplice, čímž si prokoušete cestu až k samotnému Keenerovi. Jako bychom to už někde neviděli. A ne jednou.

Zaměření a osobnosti jednotlivých pomocníků jsou poměrně různorodé. Ale pouze takzvaně na papíře. Na samotné hratelnosti se odlišnost postav podepíše bohužel minimálně a struktura misí je nadále stejná skládající se z nekonečného koloběhu doplňování zásob a zajišťování oblastí. Bohužel ani rozšíření se neodvážilo své mise okořenit špetkou originality a namísto toho, abychom museli skutečně hledat jednotlivé důkazy o každé z postav, probádávali rozlehlý svět, dostaneme další kupku přímočarých misí, které vás chtě nechtě povedou za ručičku.

ROZŠÍŘENÍ VÁM DÁ VŠEHO VÍC

Pokud vám ovšem takový přístup hratelnosti nevadí, i DLC vám bude hrát do karet. Rozšíření je zkrátka koncipované jako nostalgická tečka a vzpomínka na první díl využívající vylepšené mechanismy druhého dílu. Snaží se ve vás vyvolat pár AHA momentů, které ovšem kvůli chudému a předvídatelnému příběhu nenacházejí svůj potenciál. Čest svému základu nešpiní, na druhou stranu technická stránka hry opětovně pokulhává. Jedná se tak nadále o otázku preference - rozšíření vás nedonutí Division mít rádi či si ho vůbec oblíbit. Ve výsledku přináší pouze menší změny a ani nostalgie, ani prostředí, ani bezduché postavy vám na Division nezmění názor.

Pokud jste si ovšem zamilovali původní hru, rozšíření vám dá všeho víc. Víc misí podobného rázu, víc uspokojujících přestřelek, víc čísel a víc zbraní. Ujít byste si ho tak pravděpodobně nechat neměli. Pozorně si ovšem rozmyslete, zda právě to vám od rozšíření za takovou cenu zkrátka stačí.