Predátor patří mezi nejslavnější filmové lovce, bohužel krom výborných filmů, komiksů a her, se dočkal i několika velkých propadáků, které silně poškodili značku. Proto bylo velkým překvapením oznámení asymetrické hry pro více hráčů, právě na motivy této série. Na hře dělají tvůrci Pátku třináctého, ovšem výrazně přepracovali celou hru, aby více seděla mimozemskému lovci. TRIAL verze nesklidila velký úspěch, proto si vývojáři sedli, na poslední chvíli hru vylepšili a přinesli nám hru na kočku a myš, jaká tu ještě nebyla.

Patřil jsem mezi těch pár lidí, kteří si před měsícem vyzkoušeli TRIAL verzi a moje názory na hru byli všelijaké. Největší výtkou byla rozhodně nevyrovnanost a samotný technický stav hry. Jinak samotná hratelnost mě doopravdy bavila a cítil jsem jakýsi potenciál. Za měsíc tvůrci hru silně vylepšili a téměř každý den vychází další aktualizace, která opravuje nejrůznější chyby. Ty samotné mají hned na několik druhů, ať už jde o problémy s připojením, nebo občasnými bugy. Některým hráčům hra dokonce často padá, ale s každým dnem je stav lepší a hned druhý den od vydání běžela hra na konzoli na stabilních 30 snímků, místy dokonce sahala až po šedesáti. První den byl problém se spawnutím některých počítačem ovládaných postav, což v některých případech znemožňovalo dokončit misi. Nyní je na tom hra výrazně lépe, a dokonce se zkrátila čekání na připojení do hry. Můžete si dokonce hned při vyhledávání vybrat, jestli chcete hrát za mariňáka, nebo predátora s tím, že pokud si vyberete druhou možnost, pokaždé se stanete oním lovcem, jen si počkáte 5-7 minut, než se vám najde hra.

Na rozdíl od konkurenčních her je lépe propracováno hraní za přeživší. Tvoříte čtyřčlenný tým, který je vysazen v džungli na tajné misi. Každá mise má většinou tři jednoduché kroky – někam dojít a sebrat informace, někoho postřílet, aktivovat satelity a následně utéct. Každá ze tří map má pár exkluzivních misí, které se neustále točí dokola. V době psaní recenze jsem na 45 úrovni a stále sem tam narazím na novou misi. Nečekejte od nich ovšem něco dechberoucího. Jak mise, tak umělá inteligence rozhodně neposouvá hry na zcela novou úroveň, ovšem hře jako samotné postačí, protože největším nepřítelem mariňáků je přece jen predátor. Pokud vás ale nemůže predátor najít, slouží mise jako slušná výplň. Samotné hraní za mariňáky je díky výborně provedené střelbě natolik zábavné, že se ani nebudete za každou cenu snažit hrát za predátora. Mariňáci mají čtyři třídy, Assaulta, Recona, Scouta a Supporta. To spolu s velkým výběrem perků, zbraní a jejich připevnění vám dovolí přizpůsobit si herní styl, jak jen to jde. Bonusem jest velký výběr skinů, které si můžete odemknout z beden, nebo přímou koupí pomocí herní měny. Ano, hra sice obsahuje lootboxy, skrz si ty odemknete pouze kosmetické vylepšení a hra neobsahuje žádné mikrotransakce. Herní měnou je veritanium, které dostáváte za každou novou úroveň, splněný úkol, nebo ji můžete přímo najít ukrytou po mapě. Zde ale nastávají dva problémy. Prvním je samotný počet map. Při vydání hra obsahuje pouze tři a všechny během dne. Všechny se odehrávají v džungli a je mezi nimi minimální rozdíl. Vývojáři naštěstí přislíbili pravidelný přísun bezplatného obsahu. Druhou chybou jsou zbraně samotné. Když si měníte třídu, nebo zbraň, tak se vám vše vyresetuje a vy si zase musíte zdlouhavě vybírat skin a nejrůznější připevnění. Jinak je samotná střelba ideálně zpracovaná na pomezí arkády a realističnosti. Zbraně si používáním levlujete a tím si odemykáte větší zásobník, tlumič, nebo hledí.

Teď ale k tomu nejdůležitějšímu, a to je predátor samotný. Na rozdíl od mariňáků je pohled ze třetí osoby, což znatelně ulehčuje lezení po stromech a lov. Má pouze tři třídyHunter, Scout a Berserker. První třída je velmi vyvážená, druhá zaměřena na rychlost a třetí je obrovský tank, který v kombinaci s combistickem a dobrými perky silně znepříjemní den ostatním hráčům. Hra je ale dobře vyvážená, takže i když jste chodící bestie, můžou vás mariňáci sundat, pokud dokážou pořádně spolupracovat. Jako predátor tak musíte využít každého dobrého momentu, kdy se jeden, či dva oddělí od zbytku a zaútočit co možná nejefektivněji. Lov vám usnadní velký sortiment vybavení, ať už to je audio návnada, past, síť, detektor pohybu a mnohé další. Hraní za predátora je nejen výzva, ale i skvělá zábava. Stejně jako u mariňáků si můžete svého predátora vylepšit i po vzhledové stránce, ať už jde o vzor kůže, barvu, styl brnění, masky, nebo dokonce barvu „dredů“.

Predator: Hunting Grounds si vzalo inspiraci snad od všech her svého žánru a z každé se pokusil vzít to nejlepší. Můžete u hry vypnout, ale pro lepší zážitek se hodí využívat své okolí ve svůj prospěch. Ať už se jako predátor pomalu plížíte pomocí okolních zvuků a čekáte, kdy vaše oběť udělá smrtelnou chybu, nebo jako mariňák zakryjete svou tepelnou stopu bahnem a připravíte pro predátora překvapení v podobě dobré spolupráce a velké palebné síly. Tak či onak má hra pouze pár konců, buď se povede mariňákům utéct, nebo zabijí samotného predátora. Predátor na druhou stranu může všechny ulovit, nebo v nejtemnější hodince aktivovat sebevražedné zařízení s velkým dosahem. Mariňáci pak musí bleskurychle utéct, nebo se pokusit deaktivovat výbušninu a věřte mi, jsou to pořádné nervy.