Randící simulátory jsou velmi zajímavé herní tituly, které si přesto vybojovali poměrně velkou skupinu fanoušků. Sakura Wars je letitá série, jenže tohoto dílu se chopilo poprvé studio CS2 R&D od Segy a přináší pokračování/reboot s novými postavami. Hra ovšem nepřišla o žádné své kouzlo a krom randění obsahuje stále obrovské mechy Mugen, kteří jsou vybaveni meči, deštníkem, který funguje jako brokovnice, nebo obrovským kladivem. Vzhledem k tomu, že jde o simulátor randění, je ideální, než vyjedeme na branku, zkontrolovat všem občanku – obzvláště, když jde o japonskou hru. Takže než začneme se samotnou recenzí, dovoluji se vám představit Hatsuho (17 let), Claris (16 let), Sakuru (17 let), této dospěle vypadající Anastasii je pouhých 19 let, a Azami je 13. 13 LET!! A můžete s ní vézt vztah… no to popravdě není jediná podivná věc v této překvapivě výborné hře.

Sakura Wars ovšem není jen o randění. Součástí je i soubojový systém, kde se chopíte obrovských mechů, které pohání nejen pára. Zároveň zde máme divadelní představení, magii, soutěže napříč organizacemi a boj proti démonům. Všechno ale popořadě. Děj se odehrává během éry Taisho, tedy v Japonsku čtyřicátých let minulého století. Vzhledově ale velmi připomíná viktoriánskou Anglii s prvky steampunku. Hra se odehrává deset let po předchozích dílech, ve kterých vše skončilo obrovskou celosvětovou bitvou proti démonům, při které se ztratila většina protagonistů. Jakožto Seijuro Kamiyama se chopíte Květinové divize Imperiálního bojového sboru. Jste převelen do centrály v Tokiu a vše se začne na plno rozjíždět hned po vašem příjezdu. Pověst Květinové divize na tom není nejlépe a vzhledem k tomu přichází o své dotace. Vy musíte všechny, jak se říká, pořádně profackovat, aby se probrali a zapracovali na sobě a vzájemných vztazích. Základna je zasazena v původním divadle, protože momentálně jediným přísunem peněz jsou divadelní představení a prodej merchandise. Jenže to nefunguje tak jak by mělo, takže je přizvána na pomoc hvězda Anastasia Palma, která sice vypadá jako MILFka, ale je jí pouhých 19 let. Do toho chráníte město před útoky démonů.

Abych byl upřímný, ze začátku jsem se do hry opravdu nutil. Příběh mi přišel jednuduchý a samotný randění se mi moc nezamlouvalo. Hra si mě ovšem získala svými volbami v rozhovorech. Krom neutrálních odpovědí můžete i flirtovat s postavami, nebo vypálit největší kravinu vůbec. A mě neskutečně bavilo odpovídat naschvál špatně, což sice způsobilo, že mě postavy neměly rády a já musel načíst poslední záchytný bod, ale doopravdy jsem se pobavil. Například se v jeden moment procházíte po divadle a narazíte na dámské koupelny. V tom na vás narazí nová postava a vy jí můžete hrubým mužským hlasem odpovědět, že jste taky holka, takže zde může být. Po pozdější konfrontaci, kdy vás označí za úchyla, můžete přede všemi vypálit, že je ona ten úchyl. Na rande s knihomolkou se můžete přiznat, že jediné, co vy čtete jsou „magazíny pro gentlemany“ a tak dále. Do toho zde máme až komické scény, kdy holkám koukáte pod sukni, nebo je potají sledujete ve sprchách, přičemž vás pokaždé načapou… ale je to vtipná situace. Kombinace trapného a úchylného humoru funguje výborně, díky čemuž si mě hra na začátku získala. Postupně začala více rozvíjet osobnosti hlavních postav a já si hru začal zamilovávat. Okamžitě jsem cítil potřebu získat Anastasii, nebo Hatsuho. Zjistit co je trápí, nebo jak jim pomoct. Při hraní jsem měl husí kůži, dokonce jsem si jednou pobrečel a ke konci spokojeně odložil ovladač, protože jsem si téměř všech 40 hodin užil. Hra totiž má scény, které je peklo hrát, nebo si zkrátka připadáte divně. Romantické scény jsou ideální ukázkou. Některé jsou sice vtipné a budete shipovat postavy spolu. Jenže pak zde jsou momenty, kdy krmíte Azami. Jen připomínám, je jí 13 let. 13 LET! Romantické scény, ve kterých máte hladit postavy jsou „zvláštní“ a rozhodně nejsou pro každého.

Původní Sakura Wars mělo i mangu a anime. Je opravdu škoda, že nemá ani tento díl, protože je plný výborných 3D ukázek, které jsou zpracované lépe než Baki, nebo nový Ghost in the Shell. Sice jde o 3D animaci, ale pár původních minut jsem si myslel, že jde celou dobu o klasické 2D. Takže i když ukázky vypadají jako klasické anime, využívají možností 3D k vytvoření scén, které by jinak nebyly možné.

Menší část hry je věnována již zmíněným soubojům v Mugenech, speciálních mech brněních. Souboj je velmi jednoduchý. Naštěstí můžete hrát za všechny postavy a každá má trochu odlišný bojový styl. Například Anastasia se může snést se svým deštníkem, jako by právě padala na Loot Lake. Jenže minimum kombo útoků a lokací působí, jako by tato část hry byla vytvořena na poslední chvíli. Krom základních útoků má každá postava speciální útok, který má cool ukázku alá Power Rangers. Do toho můžete použít týmový útok, který akorát navýší dočasně váš útok a obranu.

Sakura Wars vypadá nádherně a má výborný soundtrack. Úvodní znělku si budete zpívat pořád dokola, hlavně díky jejímu častému použití v důležitých příběhových segmentech. Jen je škoda, že neobsahuje více lokací, nebo nejsou více otevřené, protože by byla radost prozkoumávat tento kouzelný svět, potkávat nové postavy a zažívat další dobrodružství. Takhle mezi lokacemi akorát létáte sem a tam. Někdy si budete připadat jako pošťák, který akorát doručuje vzkazy, nebo sbírá fotky protagonistů, ať už současných, tak minulých.