Ano, je tady další battle royale hra, jenže než se rozhodnete toto video vypnout, tak počkejte chvíli, protože Spellbreak přináší unikátní pojetí, které na herním trhu dost chybělo. Ono to dává i smysl. Za tu dobu, co zde máme tento žánr her, tak hodně jich zaniklo, ale zároveň se ukázalo, co se lidem líbí a jak zaujmout. Vývojáři v Proletariat dobře udělali svůj domácí úkol a přináší doslova kouzelný battle royale s novými mechanikami, ale zároveň i starými, perfektně zvládnutými.

Rovnou na začátku bych vyzvednul, čím je Spellbreak tolik jedinečný – kombinace kouzelných rukavic a run. Ve hře místo zbraní máte 6 rukavicohnivou, větrnou, bleskovou, ledovou, kamennou a jedovou. Každá má zároveň jiný styl střelby. Jedna funguje jako útočná puška, jiná jako sniperka, nebo prostě dělá splash. Před začátkem samotného zápasu si ale vyberete, se kterou chcete začínat a nemůžete si ji během zápasu měnit. Což by samo o sobě nefungovalo, jenže rukavici si během zápasu levelujete a odemykáte si bonusové schopnosti. Například ledová po vystřelení utvoří ledovou plochu, po které můžete bruslit, větrná vám později umožní déle levitovat, nebo blesková brutálně sníží cooldown na vedlejší schopnosti. Ano, každá rukavice má i vedlejší, efektivnější schopnost. Ať už jde o ohnivou zeď, mohutný blesk, jedový oblak, nebo zmražení – přidává se tím do hry další magický prvek. Během hry můžete samozřejmě sebrat i jinou rukavici, kterou kdykoliv můžete změnit. Rukavice, stejně jako zbytek předmětů, má několik úrovní, takže předem víte, jak velký bude například cooldown na schopnostech, nebo kolik many útok sebere. Mít dvě rukavice najednou se neskutečně vyplatí, protože to znamená, že nepotřebujete parťáky na kombinace. Mezi rukavicemi se nachází totiž dvojice, které spolu utváří nebezpečné útoky. Například jedový mrak můžete zapálit a vytvoříte tím obrovský výbuch, nebo můžete zmrazit balvan, aby po dopadu všechny zasažené zmrazil, nebo moje nejoblíbenější – vyvoláte tornádo, které přitáhne nepřátele a pak ho zasáhnete bleskem, čímž vytvoříte past, ze které není úniku. Každá rukavice má kolem šesti dalších kombinací, ať už jde o hlavní, či vedlejší útoky. Pokud si to spojíme s runami, které můžete posbírat, tak dojdeme k tak pestré hratelnosti, že téměř každá hra bude v něčem jiná. Runy jsou takové převlečené superschopnosti. Ať už jde o obyčejný dash, létání, neviditelnost, nebo odhalení nepřátel v okolí, jde o herní prvek, který zkrátka silně ovlivní samotnou hratelnost a přidává někdy i taktický prvek.

Jinak hra obsahuje typické prvky battle royale her. Máme zde postupně zmenšující se mapu a hromadu truhel. Ty jsou zde ale rozděleny na malé, střední, velké, epické a speciální mana vaulty. Mana vaulty je potřeba aktivovat a počkat, než se truhla teprve zformuje. Odměnou budiž větší šance na legendární vybavení. Krom rukavic totiž sbíráte ještě pásky, boty a amulety. Pásek vám zvětšuje brnění, boty vaši rychlost a amulety množství many. Ta je doplňována automaticky a krom k útokům slouží například k levitování. Samozřejmě zde najdeme i lektvar na doplnění životů, nebo shardy na obnovu brnění.

Spellbreak je úžasná battleroyale hra, která téměř do každého aspektu hry přináší něco nového. Bohužel v současné době chybí ve hře Chapters, které mají přinést season pass, ale ve formě příběhu, což zní zajímavě, jenže ještě nevíme, jak bude ve finále fungovat. Největším mínusem jsou i samotné lokace. I když vypadá hra nádherně a máme zde jak poušť, pláně, nebo temnou část, pořád jsou samotné budovy nevýrazné a zkrátka něco jim chybí, aby více vynikly.

Spellbreak je dostupný na téměř všech platformách a obsahuje cross-play, takže můžete nejen hrát s kámoši, ale dokonce se stačí přihlásit na jiné platformě a přenese se vám všechen postup, jen mince jsou vázány na samotnou platformu.