Nepřijde vám ten nový kolega v práci trochu… neohrabaný? Neustále chodí zmateně sem a tam a občas z něho jiskří. Ne? Jsem to jen já? Tak to musí být omyl a náš nový kolega je na 100 % člověk.

Speaking Simulator je nová hra od Affable Studios, a jak již název napovídá, hlavní náplň hry je zkrátka… mluvení. Ocitáte se v roli robota, který byl vytvořen, aby infiltroval lidstvo svou přirozenou mluvou a charismatem. Vás ultimátní cíl je stát se prezidentem a započít váš ultimátní plán převést lidstvo na levný pohon pro další roboty.

Vyjadřování ale není tak jednoduché - ani pro lidi, ani pro roboty. Váš robot má v puse celou centrálu mluvení, a vy budete muset mačkat potřebná tlačítka uvnitř pro to, aby správně promluvil. Pokud zmáčknete špatné tlačítko, nejen že vyvoláte trochu podezření, ale navíc vám třeba začne téct olej nebo vám začne jiskřit oko. Klasické lidské problémy. Do mačkání tlačítek musíte také roztahovat správně pusu pro artikulaci.

Později si budete moct dokoupit hromady nových schopností, které jsou ale občas spíše na škodu. Každý špatný pohyb vás totiž stojí kus metru, který ukazuje stupeň odhalení. Po prvních infiltracích, které proběhly bez problému, jsem si dokoupil kontrolu očí, obočí a úsměvu. Od té chvíle hra začala být chaotická, obrazovka byla zaplněná zprávami, že nestíhám, a nic dobrého mi to vlastně nedalo. Zkrátka jsem měl jen obtížnější hru. Toto by bylo naprosto v pořádku, kdyby se upgrady daly vypínat. Jde přece jen o bláznivou hru na styl QWOP, která je silně mířená na streamery, kde jde hlavně o zábavu a volitelnou výzvu.

Speaking Simulator obsahuje 10 úrovní, které budete mít za sebou za zhruba 2 hodinky.

Zažijete pohovor, rande, svatbu, a snad i ten prezidentský proslov. I přes krátkou herní dobu je zde hodně znovuhratelnosti, pokud chcete dodatečnou výzvu, a třeba si nakoupíte všechna zbylá vylepšení a pak zkusíte zvládnout úroveň. Speaking Simulator je potrhlá a prostá hra, co vcelku pobavila, a za tým Indiana si odnáší 7 z 10.