Pixelových indie her vychází každoročně spoustu. Je jich nepřeberné množství. A bohužel zdaleka ne všechny stojí za to. Je tady ale jeden velmi zajímavý počin od vývojářů z Red Blue Games, kteří svoje děťátko pojmenovali Sparklite. Nápadně však připomíná stařičkou The Legend of Zeldu, od které si Sparklite bezesporu bere inspiraci. Samotní vývojáři to dokonce zmiňují na Steamu u popisu hry. A víte co? Ono to vůbec nevypadá špatně!

ZACHRAŇTE JÁDRO ZEMĚ!

Příběh je zasazen do země Geodie, která má v sobě mocné jádro zvané Sparklite. Toto jádro právě způsobuje posun litosférických desek a ukrývá v sobě obrovskou moc. Zmocnit tohoto jádra se snaží hlavní záporák - Baron. Vy, jako hlavní postava Ada se svým robotickým společníkem Wingnutem, ho budete muset zastavit a začít likvidovat jeho těžební doly, než bude pozdě.

To, že tato hra není úplně nudná zjistíte hned na začátku, po vaší první smrti. Svět, ve kterém se nacházíte, je totiž sužován zemětřesením, které mění celou herní mapu. Populace této země je rozdělena do dvou táborů. Ti, co se před zemětřesením chrání, žijí v něčem, co by se dalo nazvat jako létající městečko. Zbytek žije na pevnině. Tam se vyskytují zejména příšery a vaši nepřátelé. Do nepřátelských končit se vydáváte sbírat vzácný materiál, tedy něco jako místní platidlo. Za ty pak postupně rozšiřujete vaše létající městečko a kupujete si různá vylepšení, nástroje ale i zbraně, které jsou samozřejmě nejvíce potřeba. Máte možnost útočit zbraněmi na dálku, na blízko, máte k dispozici sečnou zbraň, výbušniny a od samého začátku máte po ruce i kladivo. S kladivem je sice boj proti nepřátelům velmi pomalý a neohrabaný, za to je velice účinný a místo devíti zásahů mečem, stačí jenom jeden kladivem.

RÁNA SEM, RÁNA TAM...

U soubojového systému rozhodně vývojáři nezaostali a snažili se Sparklite co nejvíce vyšperkovat, aby souboj neznamenal jen pouhopouhé máchání mečem kolem sebe. Každý protivník má trošičku jiné vlastnosti, a tak prosté “mlácení kolem sebe" nestačí. Někdo se schovává do země, někdo po zásahu podnikne protiútok vůči vám, někdo jde zabít jen zásahem do určité části těla a v neposlední řadě po vás někdo začne automaticky střílet. Je proto důležité si opravdu dávat pozor. Už jen kvůli tomu, že máte velice omezený počet životů a nemůžete si dovolit často chybovat, ale po smrti navíc ztratíte i nalezené vybavení a celá mapa se přeskládá.

Pokud se zaměříme na samotnou mapu, neprobíhají v ní žádné značně velké změny. Skládá se totiž z herních desek, jejichž design se však nemění. Po "restartu" světa se pouze změní jejich pořadí, takže k vašemu oblíbenému dungeonu, kde jste před pár sekundami zemřeli, nevede stejná cesta. Oh! Ano! Málem bych zapomněl. Dungeony tu samozřejmě jsou taky a také vás v některých z nich čeká bossfight. Nejedná se přesto o nic složitého. Chování bossů je silně předvídatelné, takže místo napětí ze souboje tvoří spíše jen otravnou překážku, kterou musíte chtě nechtě překonat.

Úžasnému 2D grafickému zpracování přidává třešničku na dortu i soundtrack, který je inspirován starými a dobrými retro klasikami. Ačkoli by se to dalo jen těžko očekávat, Sparklite nabízí i možnost kooperace pro dva hráče. Akorát úplně zbytečně. Ten funguje na principu, že jeden hráč ovládá Adu, tedy hlavní postavu, a ten druhý jen poletuje s tím robůtkem Wingnutem. S ním se nedá nic moc dělat. Skoro to na mě působí jako řešení pro mladšího, otravného sourozence.

Zápory se nám hledají jen velmi těžko. Kromě až moc jednoduchých bossfightů a celkem neoriginálně řešeného lokálního multiplayeru se výtky hledají obtížně. Sparklite si za Indian odnáší nádhernou osmičku.