Stealth postup nemusí sednout každému, i já jsem spíše zastánce rychlé akce, každopádně Sniper Ghost Warrior Contrats mě mile překvapil a sniperování hezky zdálky, nebo případné plížení do vojenské základny mě bavilo. Bohužel je zde několik neduhů, který celý herní zážitek sráží dolů.

Příběh je spíše okrajový

Pokud mám začít příběhem, tak asi nečekejte nějakou pořádnou dějovou linií. Budete hrát za člověka, který se dostane do role Seekera, to je člověk co dostává rozkazy od tajné organizace, která se chce zbavit nepříjemných lidí, kteří ohrožují klidný život ostatních. Vždy před zahájením dané mise dostanete info o tom, co například nějaký člověk dělá špatně a čím například ohrožuje ostatní. Děj tedy dává vaším činům smysl, ale žádnou hlubší zápletku nečekejte.

Jaký je tedy gameplay?

To hlavní na této hře je gameplay a ten je dobrý. Na každé mapě je vždy několik kontraktů, mohou to být jak cíle, které máte zabít, tak ale i hacknutí dat, získání informací a podobně. Každý úkol pak máte vyznačený na mapě a způsob jak ho splníte je na vás. Vždy je několik možností jak se do oblasti dostat a pokud chcete prvně oblast vyčistit, téměř vždy dostanete možnost vylézt někam do výšky… I v moment co se zdá, že žádná cesta na kopec není.. vždycky je. Nepřátelé nejsou úplně hloupý a když si všimnou, že jim mizí kolegové spustí poplach a zde přichází první neduh této hry. Jakmile totiž poplach skončí, protože vás například nemohou najít, zbylí vojáci jdou opět na své pozice a dělají jako by se nic nestalo. Žádné přivolání posil, nebo alespoň nějaký obranný postoj na záchranu vašeho cíle. Pokud váš cíl sejmete ostatní vojáci po poplachu opět nic neřeší a vypadá to trochu divně.

Co se pak týče stealth postupu, máte k dispozici několik nástrojů, od kouřových granátů po C4, což ano není moc stealth, ale postupovat každou mapou stejně vás brzy přestane bavit, takže je super, že si postup můžete ozvláštnit například velkolepým výbuchem. Nikdo vám však nebrání hodit plynový granát do místnosti a počkat až budou všichni mrtví. A pokud vás nebaví stealth postup, nikdo vám nezakazuje všechny rozstřílet ákáčkem, ale věřte mi, že poté co na vás naběhne celé vojsko, tak radši nasadíte tlumič na pistolku, nebo vezmete sniperku.

Speciální schopnosti Seekera jsou zajímavé

Postup vojenskou základnou vám taktéž usnadňuje několik schopností, které jakožto Seeker máte. Od označení nepřátel po hacknutí kamer. Tyto schopnosti pak dále můžete vylepšovat ve stromu dovedností. Na toto vylepšování potřebujete peníze a různé body, ty dostáváte za plnění kontraktů, pokud ale chcete do konce hry mít odemčenou alespoň většinu, budete muset plnit i vedlejší výzvy. To může být například vyslechnutí důstojníků, což vám nejen že přidá peníze navíc, ale zároveň můžete zjistit polohu jiných vojáků, či dokonce vašeho cíle. Za peníze si pak krom schopností můžete kupovat i nové nástroje, nebo zbraně a dále je vylepšovat.

Grafika nezklamala... ale ty glitche

Co se týče grafického zpracování, hra vypadá dobře. Ať už jste v zasněžené oblasti, nebo v prosluněných horách. Co však kazí herní zážitek jsou grafické glitche a to například blikání moře, nebo levitující nepřátelé, kteří se odmítají smířit s tím, že jsou mrtví. S těmito bugy jsem se setkával prakticky pořád. Co mi však hru znepříjemnilo nejvíc byla nemožnost pokračovat dál. V jednom kontraktu máte zachránit vězně a po jeho záchraně se mi stalo to, že daný vězeň stál na místě a nic nedělal, na mapě mi nesvítil žádný úkol a ani jsem nemohl žádný odevzdat. Naštěstí se mi to po několika hodinách podařilo vyřešit, ale musím konstatovat, že to nebylo nic příjemného a měl jsem sto chutí hru ukončit a nedohrát ji.

Jaký je tedy verdikt?

Pokud toto ale pominu jedná se o dobrou stealh hru, která vám dá více možností, od vyslechnutí nepřátel, po možnost vystřílet celou základu z půl kilometrové dálky bez vašeho odhalení. Hru vám bohužel budou kazit občasné glitche a někdy umělá inteligence, nad kterou se skutečně podivíte. Máte-li však rádi snipení a stealth, hře to odpustíte a budete se skvěle bavit. Sniper Ghost Warrior Contrats si tedy za tým Indiana odnáší 7 bodů z desetu.