„Tati, co to je? To není Anna a Elsa z Ledového království,“ byla první věta mé předškolačky, když jsem jí dal do ruky ovladač a chtěl jsem si s ní užít herní odpoledne při záchraně sídla Addamsovy rodiny. Byla mírně zklamaná, ale jakmile jsem pustil první úroveň, vzpomněla si na filmovou sérii Hotel Transylvánie. Oddychl jsem si, že strašidelná atmosféra jí je povědomá a hlavně, že nemusím hledat jiné „testovací“ dítko na tuhle jednoduchou 3D plošinovku.

The Addams Family: Mansion Mayhem je vskutku jednoduchý titul. To ale není jeho chybou, cílí totiž na rodinnou zábavu. Vývojáři přesně vědí, co děti chtějí, respektive nechtějí. Ve hře proto nenajdete žádné dlouhé filmové scény, časové limity nebo složité hádanky. Místo toho vás čeká jednoduchá hratelnost, při které se zasmějí všichni členové rodiny.

V jednom nebo až čtyřech hráčích na jedné obrazovce je vaším úkolem zachránit sídlo Addamsovy rodiny před záhadným návštěvníkem. Na výběr je Wednesday, Pugsley, Gomez a Morticia. Svou postavičku můžete volit dle vzhledu, protože žádná z nich nemá speciální dovednosti. Zkrátka se s nimi hraje úplně stejně, disponují stejnými zbraněmi a vy dlouho nemusíte přemýšlet nad výběr.

Fajn, hrdinu máme vybraného, tak se pojďme pustit do lineárních úrovní, sbírání mincí, porážení nepřátel a skákání přes překážky. Když jsme u toho, tak v průběhu hry odemknete čtyři různorodé zbraně. Začínáte s mečem Mazurka Saber, kterým můžete na jeden zásah eliminovat téměř všechny nepřátele v úrovni. Ještě lepší je na tornádové otočky, které vám umožní vznášet se nad propastmi, protože největšími hrozbami ve hře jsou nepřátelé a pády z plošin.

Nejlepší je ale Baller Bomb. Ta vás promění v něco jako z Monkey Ballu. Budete se kutálet po aréně na bombě. Dobré je, že jich máte nekonečně mnoho a dokud se kutálíte, jste prakticky nesmrtelní. Můžete vrážet do nepřátel a ti se rozletí na mince. Totéž platí pro bloky; to, co dříve vyžadovalo několik zásahů, je zničeno jednou jedinou Baller Bombou. Vám to může připadat přitažené za vlasy, ale děti budou šťastné, když mohou jezdit po úrovni a ničit vše, co jim přijde do cesty.

Poslední zbraní je malá chobotnice Octo Stream, jež vám sedí na rameni, stříká inkoust a používá se jako jetpack. Přišlo mi, že jde o vcelku zbytečnou zbraň. Je slabá, a navíc se s ní dostanu do stejných výšek jako s tornádem z meče, který je pro zabíjení nepřátel efektivnější.

Za nejlepší věc v The Addams Family: Mansion Mayhem považuji nesmrtelnost. Sice můžete přijít o tři srdíčka, ale jakmile je vyčerpáte, tak se za pár sekund znovu objevíte a můžete pokračovat v hraní. Díky tomu nedojde ke zklamání vaší ratolesti z neúspěchu, například když netrefí protivníka, špatně skočí nebo si neporadí s otravnými a o něco těžšími robotickými rytíři v poslední úrovni. Tohle by měla mít každá dětská hra. Stejně tak je super Spider Sling, umožní vám se houpat a chytat věci a nepřátele. De facto si z nich uděláte domácí mazlíčky na vodítku. Určitě si dokážete představit tu radost, když se to dceři povedlo a mohla vesele kráčet dál s padouchem na vodítku. Pokud se předtím něčeho bála, tak teď už neměla strach vůbec z ničeho. Když se objevil zloduch, řekla, že jeho také chytí. A chytila.

Co bych The Addams Family: Mansion Mayhem vytkl, tak je několik věcí. Čekají vás čtyři světy s průzkumem různých oblastí sídla; zavítáte do jídelny, na hřbitov nebo do laboratoře. V každém světě je přibližně osm úrovní, které jsou na můj vkus dlouhé. Nechápejte mě špatně, ale kvůli tomu v jednotlivých světech trávíte příliš času, eliminujete stejné nepřátele a snažíte se zdolat dosti podobné překážky. Ocenil bych častější střídání prostředí, českou lokalizaci a dabing (klidně anglický). Místo dabingu jsou ve hře pouze různé pazvuky.

Dceři tyhle moje výtky nevadily, byla spokojená, a nakonec jsem spokojen i já, že jsem s ní při práci mohl trávit několik příjemných odpoledne a vychutnat si její nefalšovanou dětskou radost. A o tom při této hře jde především. Nesejde na tom, že nepřináší nic nového, není v ničem revoluční a je spíše průměrná. Ono stačí, že je zábavná pro děti, a nakonec je zábavná i pro dospělé hráče, kteří si užijí radost svých dětí.

Pokud patříte mezi fanoušky Addamsovy rodiny, pravděpodobně budete zklamáni z příběhu, který ve hře téměř není, a z malého využití licence.

TIP: Pokud budete hledat další dětské hry, doporučuji Paw Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay a Trollhunters: Defenders of Arcadia.