Naskočte do letadla a nechte se vnést do příběhu z první světové války. Akorát se špetkou RPG elementů, skinů na letadla, a pěkných komiksů doplňujících příběh.

Red Wings: Aces of the Sky je akční letecká hra od studia All-In Games, ve které se ocitáte v roli Red Barona - letce, který už toho má za sebou mnoho, a proslavil se svými úspěchy tak, že se o něm šušká všude možně.

Při první zkoušce letadla v tutoriálu se může zdát, že jde o obyčejnou leteckou simulaci, a že souboj bude realistický. Za pár chvilek vás ale hra vyvede z omylu, a nastolí RPG prvky, arkádové ovládání, a jednoduchou ale malebnou grafiku. Váš hlavní arzenál se skládá z kulometů, které se mohou přehřát, a čtyř dovedností, které jsou přiděleny na tlačítka ABXY.

Můžete se tak jednou za čas rapidně otočit o 180 stupňů, provést barrel roll abyste se vyhnuli útokům, vyslat na nepřítele své přátelské jednotky, a nebo se instantně zbavit poškozeného letounu svou ultimátní abilitou - tedy, že zkrátka vezmete do ruky samopal, a z vašeho letounu to nasolíte přímo do cíleného letadla. Mimo tyto 4 dovednosti a základní střelbu už ale po celou hru nic nepřibude. Místo toho budete dostávat za mise různé letouny, které třeba vydrží déle, nebo mají lepší kulomety.

Příběhový mód si buďto můžete projet osamotě, anebo si sebou můžete vzít lokálního parťáka. Hra potom jede ve vertikálním split-screenu.

Samotné mise a jejich různorodost jsou bohužel zklamáním. V podstatě se pořád dokola střídají 3 jednoduché typy misí, dohromady ve 25 úrovních, které vydrží průměrně tak 5 minut. Základní typ mise po vás chce eliminovat nepřátelská letadla ve vzduchu a občas i statické vzducholodě, které volají posily, dokud je nezničíte. V druhé půlce hry přibudou letouny, které na sobě mají ještě štíty navíc, ale to je co se týče pestrosti vše. Při hraní jsem v dobrém vzpomínal na leteckou úroveň v Crash Bandicoot 3, kde ale jednoduchost nebyla problém, protože šlo o 2 levely z celé hry. V druhém typu mise máte pohled ze shora, s úkolem shazovat bomby na nepřátelské území. Opět jde ale o velice jednoduchý úkol, který máte hotový za 2 minutky. V podstatě vám v tom nikdo nebrání, takže jde jen o transport z bodu A do bodu B. Třetí typ mise je definice arkády. Máte za úkol co nejrychleji proletět sekvencí kruhů. Bohužel ani tady není známka inovace - Letadlem poletíte víceméně stejnou rychlostí, nesbíráte po cestě nic a jen suše proletíte všemi kruhy. Dovolím si opět tuto pasáž porovnat s Crashem 3. V něm byl pouze jeden level s kruhy. Jednalo se zároveň o závod, a pokud jste udělali barrel roll přímo v kruhu, zvýšila se vám dočasně rychlost. Bylo potřeba ale promyslet, kdy to udělat a kdy ne, protože někdy vám zrychlení způsobilo, že jste se nemohli vytočit včas k dalšímu kruhu. Navíc byly v úrovni výbušné překážky, a bedny k rozbití. To je jen pár dodatků, které mohly tento mód o tolik zlepšit.

Každá úroveň se dá splnit na jednu až tři hvězdy, podle času, za který jste úroveň dohráli. Za ty si pak můžete kupovat vylepšení na vaše 4 ability, nebo pasivní upgrady jako větší výdrž a tak podobně.

Grafika i plynulost hry na konzoli Nintendo Switch je provedená na jedničku. Red Wings má v herních sekcích jednoduchý ale obdivuhodný styl, který konzoli nedělá problém. Hra jede naprosto plynule a nikdy se mi nezasekla. Mise jsou navíc provázané stylovými komiksovými stripy, které nám podávají jednoduchý příběh.

Red Wings: Aces of the Sky mne na první pohled nadchla a zabavila, ale po hodině už se opakovalo jedno a to samé, a po dvou hodinách jsem měl dohranou kampaň. Kampaně jsou sice 2, kde v jedné hrajete za spojence, a v druhé za mocnosti osy - Jedná se ale o identickou hratelnost s jinými komiksy mezi úrovněmi.

Hra vypadá a běží pěkně, a základ hry je dostatečně zábavný. Bohužel se během hraní nikam neposune, a tak je zde hodně promarněného potenciálu. Pokud vám nevadí prostá letecká střílečka, která na krátké chvíle zabaví, tak si zde určitě něco najdete. Za tým Indiana si hra odnáší 5/10.