Za sedmero horami a sedmero řekami, bylo nebylo, krásné království, zde spolu v poklidu a míru žili král a královna. Jednoho dne se jim narodila dcera a unesl ji drak… Tak přesně o tomhle tento příběh nevypráví. Série Monster Hunter, která je tu s námi od roku 2004, přinesla nový díl. Ač tento díl nelze považovat za přímé pokračování, ale spíše spin-off. Monster Hunter Stories 2 totiž na počítače přináší konečně hru s „pokémony“. Klidnější a jednoduší svět, zaobalený v přímočarém až pohádkovém příběhu.

Protože se jedná o odnož od hlavní série, snadno se podcení, čeho jsem se sám stal obětí. Přináší všechny mechaniky známé z této značky, velký otevřený svět a hromadu úkolů. Zkrátka kvalitní JRPG.

POHÁDKOVÝ PŘÍBĚH

Monster Hunter Stories 2 se více zaměřuje na příběh. Místo akce používá tahový bojový systém a mechaniku chytání příšer. Přestože se jedná o pokračování Monster Hunter Stories, předchozí díl vůbec nemusíte znát – což se hodí, protože první díl byl jen pro platformu 3DS a mobilní zařízení.

Hrát budete za nováčka „Jezdce“, vnuka velkého hrdiny jménem Red. Vydáte se vyšetřovat podivné červené světlo, kvůli kterému monstra šílí, a brzy zjistíte, že vám bylo svěřeno Rathalosovo vejce. Po boku svého komediálního kočičího parťáka Naviroua budete rozplétat tajemství dávného proroctví. Za tímto účelem budete bojovat s obrovskými příšerami, přepadávat jejich doupata kvůli vejcím a pak vychovávat jejich ukradené potomky, aby plnili vaše příkazy. Když tak nad tím přemýšlím, zní to hrozně krutě. Co by na to řekla PETA?

Většina herních oblastí je poměrně malá – je to dáno i omezeními Nintenda Switch – ale přesto jsou rozmanité a mají dostatek skrytých míst a odboček, aby se vám vyplatilo je prozkoumat. Každá příšerka má také dovednost, která vám pomůže prozkoumat divočinu. Některé umí skákat přes rokle, jiné plavat přes potoky nebo šplhat po liánách, aby se dostaly k tajným pokladům. Tím pádem se vám vyplatí pestrý tým nejen pro boj, ale i pro pohyb po krajině a sběr materiálu. Stejně jako v jiných hrách Monster Hunter budete muset sbírat části příšer, abyste si mohli ukovat nové sady zbraní a brnění.

POKÉMONI PRO PC

Pokud tak milujete Pokémony a už jste unaveni pořád stejnými mechanikami, které se za 20 let nezměnily, přesně pro vás bude Monster Hunter Stories 2. Zachovává si ono pokémoní kouzlo a uspokojení z chytání a boje s příšerami, aniž by upadal do stejné všední rutiny. Namísto pouhého chytání příšer, když jim dostatečně snížíte životy a poté je okamžitě přidáte do party, napodobuje Monster Hunter Stories 2 systém lovu z hlavní série

Ve hře ve skutečnosti žádné příšery nechytáte, ale spíše vybíráte jejich hnízda a hledáte vejce, která si můžete přinést domů a nechat je vylíhnout. Doupata příšer jsou náhodně rozeseta po zónách otevřeného světa a jsou různě vzácná. Líbilo se mi, jak je tato mechanika udělaná, i když mě někdy rozptylovala od toho, co bych měl dělat v hlavním úkolu. Avšak díky tomu je akt získávání nových příšer velmi promyšlený. Místo toho, abyste si prostě nabili pokébaly a házeli je po všem, co se hýbe, musíte věnovat čas a úsilí hledání příšer, které chcete. A vždycky je tu pokušení v podobě vzácného vejce s vylepšenými statistikami, které vás bude lákat ke sbírání více příšer stejného typu, abyste je mohly spojit v jednu všemocnou bestii.

KÁMEN, NŮŽKY, PAPÍR

Bojový systém zde byl jeden z nejlepších, co jsem zatím viděl. Na první pohled jednoduchý princip; kámen, nůžky, papír. Ovšem velice rychle nabývá na složitosti. Vždy bojujete po boku jedné ze svých příšer a „bojového kamaráda“ s vlastní příšerkou. V každém tahu si můžete vybrat dovednosti a útoky, které spadají do jednoduchého vzorce silný – taktický – rychlý. Silný poráží taktický, taktický poráží rychlost, která poráží sílu. Kdykoli na sebe nepřítel a jeden z vaší party zaútočí, utkají se v přímém souboji, kde typ útoku určuje, kdo vyhraje a způsobí větší poškození. Abyste vyhráli, musíte se snažit co nejlépe si zapamatovat vzorce útoků příšer a to, jaký typ útoku upřednostňují

Vítězstvím v daném kole se vám také zvyšuje speciální ukazatel. Ten můžete použít k vyvolání dovedností pro sebe nebo pro svou příšeru, ale když je plný, můžete nasednout na svoji příšerku a provádět ještě silnější útoky. A to jsem se ještě nezmínil o dalších věcech, jako že každá zbraň, kterou ovládáte, má jedinečné silné a slabé stránky a typy poškození (mimo systém kámen-nůžky-papír) nebo že můžete útočit na určité části příšery, abyste ji omráčili a získali další odměny.

Zkrátka boj v Monster Hunter Stories 2 je strategický a rozmanitý. Je zde mnoho možností rozhodování mezi typy zbraní, typy útoků, nebo která příšerka bojuje vedle vás a jak nejlépe koordinovat útoky s vaším bojovým parťákem.

Na rozdíl od Hlavní série Monster Hunter zde není online multiplayer nedílnou součástí zážitku – je to spíše doplněk. V kooperaci se můžete spojit s další osobou a vydat se na průzkumné mise za vzácnými vejci a materiály, nebo si vyzkoušet versus režim, ve kterém se utkáte s ostatními jezdci. Chybí také mechanika vaření z hlavní hry, místo toho se před lovem aplikují bonusy pomocí modlitebního hrnce

Celý hlavní příběh vám zabere přes 35 hodin, je doplněn o hromadu příběhových cutscén. Navíc, když budete dělat i vedlejší úkoly, jsem si jist, že u této hry se dostanete vysoko přes 100 hodin.

Co musím vytknout, je ovládání, minimálně na začátku hry, než si zvyknete. Zkrátka hra je primárně dělaná pro Nintendo Switch a tam bych ji doporučil všemi 10. Jenže pro hru na klávesnici a myši není úplně dělaná. Rozhodně bych tak hráčům na počítači doporučil ovladač

Grafické zpracování je hezké, stylizace je skvělá a volnost při tvorbě postavy, kdy si u každého oka můžete vybrat barvu zvlášť, je super nápad. Stejně tak, že můžete vybrat pohlaví. Ovšem celková grafika, ač je hezká, trpí na omezení Nintenda Switch. Zkrátka v dnešní době by to na počítači mohlo být ještě o stupeň výš.

Monster Hunter Stories 2 bravurně unesl tíhu známé značky a přinesl nám hru s „pokémony“ nejspíš v ještě lepším provedení, než by to dokázali oni. Ač se na první pohled může jevit, že se jedná o dětskou hru, všechny mechaniky, volba strategie a různorodost vás vyvedou z omylu. Tuhle hru si rozhodně dokážete užít, i když je vám víc jak 12 let. Díky tahovému systému boje a hře postavené na příběhu, bych ji doporučil každému, kdo se série Monster Hunter vyhýbal, jako vhodný vstupný bod.

Za tým Indian si Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin odnáší krásné doporučení 8/10.