Kooperativních her, kde musíte se svým parťákem spolupracovat a jeden bez druhého se neobejdete, není na trhu zase tolik. Najde se ale pár světlých výjimek a mezi ně se snaží dostat i právě recenzované Operation Tango, kde se vy a váš kamarád snažíte zachránit svět.

Jeden z vás se chopí role agentky v terénu, zatímco ten druhý bude sedět nad počítačovým rozhraním v roli hackera. Oba si budete muset v rámci šesti různorodých misí navzájem vypomáhat a jeden bez druhého se jednoduše neobejdete. Mezitím co tedy agentka bude chodit po budovách a sbírat určité informace, hacker jí zase z prostředí obrazovky bude otevírat dveře nebo navigovat správným směrem.

Každý úkol nebo překážku, kterou potkáte, tak musíte vyřešit vždy společně. Jeden například vidí mapu a musí svého parťáka provést skrze místnosti plné dronů tak, aby zůstal nepovšimnut nebo mu přesně říkat, kdy zmáčknout tlačítko. Komunikace tak bude ve hře naprostou nutností, pokud zrovna tedy vašeho parťáka nebudete chtít prozradit naschvál.

Během šesti misí se podíváte do Singapuru nebo do jedoucího vlaku v Kapském Městě. V každé misi vás čeká pár hezkých ukázek, které vám zároveň ukazují i něco málo z příběhu. Ten je sice hodně v pozadí a spíše než děj vám udává směr a smysl vaší mise.

Následně je každá mise jedinečná tedy nejen prostředím, ale často i řadou nových hádanek, které před vás postaví. Vy tak budete muset například i vejít do vlaku plného lidí a pomocí indicií hledat určitého pasažéra. V tu chvíli si budete připadat pomalu jako ve Watch Dogs, protože uvidíte i práce a záliby jednotlivých cestujících. A že se mnohdy jedná o povedené kousky, kdy někdo pracuje jako šaman a druhý má rád zase vakcíny proti covidu.

A vlastně o hádankách, nebo spíše o překážkách, je celé Operation Tango. Pohled, a tím pádem řešení, se výrazně liší podle toho, jestli hrajete za agentku, nebo hackera. Každý totiž vidí něco jiného a společnou komunikací tak vždy musíte přijít na to, jak se dostat dál. Dobré je, že se role často střídají. Jednou musí hacker reagovat na to, co vidí agentka, ale může to být i obráceně.

Nehrozí tedy, že by jeden odváděl vyloženě tu složitější práci a jeho strana by byla ta těžší. A kdyby vám přece jen role nesedly, můžete si je vždycky prohodit a hrát v klidu dál.

Horší už jsou hádanky. Tedy jestli se to tak dá nazvat. Hra vás totiž vyloženě nenutí přemýšlet. Žádné hlavolamy nebo takové věci od hraní nečekejte. Spíše totiž než o těžkých hádankách je to opravdu čistě jen o té komunikaci. Žádný složitý popis nesmyslných obrázků nebo přemýšlení, co dál. Ve většině případů vám dá hra jasně najevo, co po vás chce. Stačí tak často říct například kód, který vidíte, počkat na to, co vám partner řekne, zjistit, co máte dělat a je to. A pokud i tak náhodou neuspějete, hra vás vrátí jen o pár minut zpět, většinou před ten samý úkol.

Lepší jsou pak úkoly, kde musíte spolupracovat a zkoordinovat navzájem své pohyby. Právě v těchto momentech si nejvíc vyzkoušíte, jak moc dobře vaše komunikace funguje, nebo možná i nefunguje. V celkovém součtu tak není Operation Tango špatnou, ale zase ani nijak přelomovou hrou. Nabídne vám a vašemu kamarádovi zábavu na zhruba pět hodin, u kterých se budete bavit. Příběhově toho moc nečekejte, ten tam je opravdu jen na pozadí, což ničemu ale vůbec nevadí.

Ani hudba a zvuky nejsou špatné. Hudba hezky určuje tempo a když něco musí být rychle, dá vám to najevo a umožňuje tak momenty, kdy se každá vteřina počítá. Zato už pak optimalizace je horší jak pro PlayStation 5, tak i počítače, na kterých jsme hráli. Pokud je totiž na obrazovce více objektů, propadům snímků za vteřinu se nevyhnete. A to i přesto, že grafika je i přes svou stylizaci spíše průměrná, hlavně když se zaměříme na detaily například jiných postav.

Navíc v den vydání existoval například problém s tím, že mise nešla dohrát kvůli bugům. To už teď sice nehrozí, ale i tak to byla škoda. Zároveň občas hádanky nedávají vůbec smysl. Buď při hledání vašeho cíle ve vlaku indicie vůbec neodpovídají finální postavě, nebo na vás pak vybafne obrovský labyrint, který je ve finále úplně zbytečný, protože vám stačí pohnout dvěma kostkama z dvou tuctů. Jestli i tohle byly bugy, nebo jen špatně nadesignované úrovně, je už věc druhá.

Ovšem naopak obrovskou výhodou je friend pass. Tedy fakt, že hru musí vlastnit jen jeden z vás, abyste si ji společně mohli zahrát. K tomu přidejte možnost cross-play a máte tu super akci, kterou si s kamarádem můžete zahrát. Operation Tango si tak od nás odnáší příjemných 7/10, a pokud už delší dobu hledáte dobrou kooperační hru, tak tohle by vás nemělo minout.