Jste fanoušci pokémonů a netrpělivě vyčkáváte oznámení, kdy vyjde remake čtvrté generace? Čekání si můžete zkrátit novým spin-offem, který vyšel na Nintendo Switch – New Pokémon Snap.

V této hře se stejně jako v jejím předchozím dílu z roku 1999 budeme pohybovat mezi pokémony a snažit se udělat co nejkrásnější fotografie. New Pokémon Snap nás zavede na zbrusu nový region Lental, kde můžeme v nejrůznějších biomech spatřit více než 200 různých pokémonů, vybraných z 25 let dlouhé historie této franšízy. Můžeme si vyfotit jak nejstarší pokémony z první generace, jako jsou například Eevee nebo Pikachu, tak i zástupce z aktuálních her na Switch, třeba Scorbunnyho a Grookeyho, startovní pokémoni z osmé generace.

V regionu Lental čeká dohromady 12 lokací, ve kterých budeme pokémony fotit. Sice jich není mnoho, ale jedná se o skutečně pestrou škálu biomů a každá z lokací má svou denní a noční variantu, některé z nich dokonce ještě bonusovou. Skrz danou oblast se pohybujeme po neměnné trase ve speciálním vozítku zvaném NEO-ONE, které není třeba ovládat a my se tak naplno můžeme věnovat pořizování snímků a užívat si roztomilé hopkání pokémonů. Na každou cestu máme omezený počet fotek, ale to nás nijak neomezuje, protože se mi nedařilo tento limit překonat, ani když jsem fotil jako japonský turista.

Po nafocení všemožných pokémonů přichází hodnocení profesora. Je možné buď manuálně zvolit, kterou fotku daného pokémona chceme ohodnotit, nebo to ponechat automatické volbě. Každý snímek je následně ohodnocen jednou až čtyřmi hvězdami a obdrží ještě číselné hodnocení, které vychází z několika parametrů – póza, velikost pokémona na fotografii, směr jeho pohledu, umístění, další pokémoni na fotce a pozadí. Toto číselné hodnocení je zároveň množstvím zkušeností, které získáme. Na každé trase totiž máme úroveň, podle které nás pokémoni mají více či méně rádi a také si pomocí této úrovně odemykáme nové trasy a lokace. Fotky je následně možné prohlížet a upravovat v Photo-Dexu. New Pokémon Snap nabízí nespočet filtrů, rámečků a samolepek, kterými se fotky dají upravit.

Co se tvůrcům povedlo, je grafické zpracování a animace. Pokémoni jsou naprosto nádherně zpracováni a nejeden hráč si řekne, že nutně potřebuje mít doma jednoho živého Scorbunnyho nebo Emolgu. Jejich chování působí uvěřitelně, opravdu se podařilo pokémonům vdechnout život a při hraní si můžeme připadat jako ve skutečném pokémoním safari. Také ovládání je příjemné, díky tomu, že se naše vozítko pohybuje samo, stačí ovládat směr fotoaparátu, spoušť a několik málo dalších tlačítek, kterými házíme jablíčka nebo skenujeme terén. Díky tomu je New Pokémon Snap fantastickou oddechovkou

Hře bych vytkl repetitivnost, která přichází v momentě, kdy se snažíme získat vyšší než druhou úroveň na jakékoliv trase. Je totiž třeba danou trať projít hodněkrát, aby se podařilo najít a zachytit všechny pokémony ve správných pózách, a aniž by vám v momentě toho nejlepšího záběru zakryl výhled jiný pokémon nebo třeba strom. Někdy bylo lehce matoucí, co je třeba udělat, aby se otevřela další trasa. Zároveň po dokončení všech tratí už ve hře není příliš co dělat a nenašel jsem velkou motivaci, abych se pokoušel získávat maximální úroveň na lokacích. Posledním minusem, který bych připsal tomuto titulu, je absence spousty mých oblíbených pokémonů, ale to je tak subjektivní informace, že není třeba jí přikládat velkou váhu.