Už to bude rok, co Playstation exkluzivita Ghost of Tsushima naplnila naše očekávání a udělili jsme jí doporučení na devět bodů z deseti. Proč vám to ale říkám? Nyní zde totiž máme Director’s Cut edici, která přináší především nové rozšíření Iki Island a také značná vylepšení, pokud máte PlayStation 5. Jestli sledujete Indiana, víte, že obvykle DLC a nové edice nerecenzujeme. Tentokrát však uděláme výjimku a podíváme se, kam Iki Island Jina na jeho cestě za záchranou Cušimy zavede.

CELÝ NOVÝ OSTROV K PROZKOUMÁNÍ

Iki Island je ve hře celou novou lokací. Během invaze na Cušimu totiž Mongolové napadli také menší sousedící ostrov Iki, na který se nyní hlavní protagonista Jin vydává, aby zastavil nebezpečné šamany dříve, než dorazí k jeho domovině. Jin zde však není poprvé a dokonce se na ostrově odehrály jedny z nejdůležitějších chvil jeho dětství. Nepotkáte tak jen šamany, které jste vyrazili zastavit, ale také staré známé.

Nebudu lhát, když jsem rozšíření zapnul a byl jsem prakticky okamžitě hlavní záporačkou zdrogován a poslán do říše halucinací, trochu jsem se bál, zda se Ghost of Tsushima nevydá cestou Far Cry, kde mě z neustálých iluzí často bolela hlava. Naštěstí ale Iki Island mechaniku halucinací využívá velice chytře a málokdy s ní narušuje hratelnost. Většinou slouží především k odhalování Jinovy minulosti a jeho vnitřních myšlenek a pocitů.

O NEDOSTATEK OBSAHU SE BÁT NEMUSÍTE

Samotný příběh vám pak zabere přibližně tři hodiny. To sice není na DLC málo, ale celé vyprávění působí lehce uspěchaně a dokonce vás ani nezavede na druhou půlku ostrova, kterou budete muset prozkoumat na vlastní pěst. I tak je ale příběh velmi dobrý a ani chvíli jsem se během hlavních misích nenudil.

Kdyby vám ale tři hodiny nestačily, nebojte se, Iki Island nabízí stejně jako základní hra spoustu dalšího obsahu. Po ostrově se objevují tři nové typy nepřátel, včetně zmiňovaných šamanů. Žádný z nepřátel nicméně není nijak revoluční, hra spíše kombinuje známé prvky a zase trochu osvěžuje již zažitý soubojový systém. Najdeme zde také dva mýtické příběhy, po jejichž splnění si odemknete zajímavé speciální odměny, několik rozmanitých vedlejších úkolů, menší množství nových schopností pro koně a nové typy aktivit. Zahrajete si tak třeba na flétnu nebo budete cosplayovat před svatyněmi, abyste si odemkli oblečení inspirované jinými Playstation tituly.

AUDIOVIZUÁL ZVLÁDNUT NA JEDNIČKU

Co se pak týče samotného ostrova, tak ten je opět naprosto nádherný a možná bych řekl, že si s ním tvůrci vyhráli ještě více než s Cušimou. Budete se prohánět hustými lesy, zelenými pláněmi, šplhat po útesech u oceánu a navštívíte i nějaké to pirátské zákoutí. Dostanete se dokonce na několik ikonických příběhových lokací z Jinovy minulosti, na které jen tak nezapomenete. To vše za doprovodu krásné a od původní hry zase trochu jiné hudby. Audiovizuál je tak opět zvládnut naprosto na jedničku.

Iki Island se vám odemkne na začátku druhého aktu původního příběhu. I přesto bych však doporučil nejdříve dohrát ten a k rozšíření se vrátit až později. Co se týče obtížnosti, Iki Island totiž není vysloveně jednoduchý a určitě se vám budou hodit znalosti a schopnosti, které získáte z hlavní kampaně.

VYLEPŠENÍ NEJEN PRO PS5

Hra se zároveň dočkala několika menších přídavků, na které ani nepotřebujete vlastnit Director’s Cut. V nastavení nyní najdete ještě více profilů pro ovládání a pokud budete dávat opravdu pozor, všimnete si také nových animací. Zároveň byla přidána i možnost uzamknout kameru na specifického nepřítele, po čemž fanoušci hry dlouho volali. Do toho všechno vývojáři nezapomněli ani na multiplayerový režim Legends, kde brzy najdete nový herní mód.

Jak bylo zmíněno na začátku, Iki Island je součástí nové edice hry Director’s Cut, která vylepšuje titul pro PS5. Dočkali jsme se tak dynamického 4K v šedesáti snímcích za sekundu, 3D audia, takřka okamžitého načítání, v cut-scénách japonského „lip syncu“, podpory adaptivních spouští při používání háku a střelných zbraní a samozřejmě haptické odezvy. Tu musím speciálně pochválit. Ucítíte ji totiž všude, ať už při foukání větru, jízdě na koni či dokonce při výběru čehokoliv v menu. Funguje také v soubojích a cutscénách. Ucítíte, když vaše postava vytáhne katanu, ucítíte, když vám nepřítel vyblokuje úder štítem nebo když naopak perfektně vyblokujete nepřátelský zásah vy... prostě je to skvělé a nutno říci, že si s haptickou odezvou vývojáři v Sucker Punch opravdu vyhráli. Klobouk dolů.

IKI ISLAND NEJDE NEDOPORUČIT

Jako celek tak Director’s Cut a zahrnuté rozšíření Iki Island nejde nedoporučit. Pokud jste si užili původní hru nebo o ni někdy měli zájem, toto ji pouze vylepšuje. Rozmanité aktivity, nádherný svět, skvělý soubojový systém – vše je zpracováno na výbornou. Vytknout se dá snad jen menší množství bugů a na můj vkus lehce uspěchaný příběh, který je ale i přesto skvělý a ukáže vám ještě více z Jinovy minulosti. Ghost of Tsushima Director’s Cut tedy za tým Indiana zahrnujeme mezi PlayStation exkluzivity, které si prostě musíte zahrát.

Hru můžete zakoupit na CZC.cz