MXGP 2019 se označuje za oficiální hru motokrosu. A to právoplatně. Překvapivě totiž nenabízí jen realistický zážitek spolu s hromadou licencovaných značek pro milovníky simulátorů ale i skvělou zábavu pro hráče, kteří si prostě jen rádi zajezdí na motorkách.

Vezmeme to z Casual pohledu

Hned ze začátku je důležité zmínit, že tato recenze nepochází od hardcore hráče simulátorů ale spíše člověka co má prostě rád závodní hry. To ale neznamená, že si rád nezahraji realistickou hru jako je třeba Forza. Pokud však hledáte recenzi od někoho, kdo hraje hru na to nejtěžší a nejrealističtější nastavení, musíte bohužel hledat jinde. Nicméně teď už k recenzi.

MXGP 2019 nabízí, stejně jako předchozí díly, širokou škálu součástek pro vaši motorku a spoustu různého oblečení pro vaši postavu. Vylepšit si budete moci vše od brzd a výfuku po sedačku a řidítka. Ve hře je obrovské množství značek a typů součástek, ze kterých si můžete vybírat a je tak absolutně na vás, jak si motorku přizpůsobíte a vylepšíte. Vaši motorku zároveň můžete nabarvit, ať už chcete změnit barvu brzdových hadiček nebo řetězu, zde je to možné. Změnit se dá i grafika na vaší motorce, sice hra nenabízí editor jako například Forza nebo The Crew, i tak zde ale najdete spoustu pěkných předpřipravených designů.

Jak už jsem zmínil na začátku recenze, hra je jak pro milovníky simulátorů, tak i pro casual hráče. Žádné driftování při zmáčknutí brzdy zde sice nenajdete, zato vás hra nechá si přizpůsobit třeba přenášení váhy, řazení, brzdění a dokonce i přímo fyziku hry. Stejně tak se můžete rozhodnout, zda závody v kariérním módu budou krátké, což znamená přibližně 3 minuty na závod, nebo realistické, které se můžou protáhnout až na 30 minut. Samotné ježdění je zábavné, hra vám dá plnou kontrolu nad motorkou, včetně naklánění, řazení a přední a zadní brzdy. Zároveň se trať chová realisticky a postupně se v průběhu závodu stává stále více rozježděnou a těžší.

I přestože kariérní mód nabídne zajímavé závody proti přibližně 20ti dalším jezdcům na klasických tratích, příliš mě osobně nezabavil. I na nejkratší nastavení jezdíte 10 minut po stejné trati stále dokola a hra se tak rychle stane repetitivní. MXGP se naštěstí pyšní relativně velkým výběrem tratí, který zahrnuje dokonce i Česko, a pokud se vám je nechce odemykat skrz zdlouhavou kampaň, můžete si je vybrat přímo v menu, což je rozhodně plus.

Otevřené pískoviště

I přestože je kampaň hlavním módem hry, nejvíce času a zábavy jsem si užil v playground módu. Jak už název napovídá, v tomto módu jste hozeni do otevřené oblasti plné kopců a skal. Jde vidět, že zde vývojáři konečně upustili svoji uzdu fantazie a hodili sem vše, co se na normální tratě nedostane. Dokonce i rozbořený most. Na mapě najdete několik závodů na předpřipravených tratích a budete si moci vyzkoušet i různé výzvy, jako je například sbírání mincí, projíždění branami nebo časované výzvy. Je jen škoda, že těchto aktivit není ve hře více. Zároveň si budete moci vytvořit vlastní tratě pomocí checkpointů, které se dají položit kamkoliv budete chtít. Můžete pak závodit na tratích ostatních a porážet jejich časy.

Posledním módem je editor, který vás nechá si vytvořit vaši trať a to tentokrát ne pomocí pokládání checkpointů ale přímo připravováním zatáček, rovinek, skoků, startu a cíle. Editor je jednoduchý a nechá vás si i trať během jejího vytváření vyzkoušet. Je jen škoda, že nenabízí více zajímavějších zasazení a vertikality. Tratě jako najdete v playground módu se vám totiž zde bohužel vytvořit nepovede. Po jejím dokončení můžete trať sdílet s ostatními hráči a vyzkoušet si zase ty jejich. Zajezdit si s nimi pak můžete i v multiplayer módu, který bohužel podporuje pouze oficiální tratě.

MXGP 2019 nabízí spoustu zajímavých módů na vyzkoušení a i přestože to není žádná "arkádovka", pokud se budete snažit, pár triků se vám sem tam povede. Ať už máte rádi realistické ovládání nebo máte prostě rádi motorky, hra vám má co nabídnout. Od oficiálních značek motorek, součástek a oblečení po playground mód, track editor a slušné množství tratí. Hra sice nemá žádné velké chyby, ale i tak má stále své vady na kráse. Jako je třeba delší načítání, příliš často opakující se hudba, nedomyšlené ovládání pro klávesnici, průměrnější grafika a omezený editor tratě. Nic z toho však nedělá hru špatnou. MXGP 2019 tak z této recenze odchází se solidními 8 body z 10.