Prapodivné pidikreatury jsou potřetí tady, a s nimi i bizarní svět, ve kterém přežije jen tlupa, co drží pospolu. Vydejte se na záchrannou výpravu, kde vám i odnést banán dá zabrat.

Pikmin série je tu s námi již dlouho. Před 19 lety vyšel první díl na tehdejší Nintendo Gamecube, a získal si svou originalitou mnoho fanoušků. Základní premisa je jednoduchá. Přilétáte na cizí planetu, abyste zajistili jídlo pro vaší domovinu. Když přiletíte, zjistíte že jste velikostně oproti zbytku světa jako mravenec. S takovou byste z planety nemohli odvézt ani rozinku. Naštěstí se k vám přidá tucet malých roztomilých kreatur různých typů a barev - Pikminové. Těm můžete hromadně přikazovat kam jít, na koho zaútočit, nebo co odnosit zpět k raketě. Budete takto postupně procházet několika lokacemi, ve kterých není vždy vše hned přístupné.

Celá hra se odehrává postupně po dnech. Ráno přistanete na planetu, a máte zhruba reálných 15 minut než se setmí, a z úkrytů vylezou monstra. V tu chvíli už musíte být zbalení u rakety a připraveni vyrazit do vesmíru. Během těchto 15 minut máte za úkol posbírat co nejvíce ovoce, a popřípadě porazit co vám stojí v cestě. Na každý úkon je navíc potřeba jiný počet Pikminů. Je čistě na vás, kolik dní tento cyklus budete opakovat - ale pozor! Po každém dni se z nasbíraného ovoce dělají zásoby do lahviček, a každý den se také jedna lahvička spotřebuje. Pokud nebudete mít na konci dne lahvičku ke spotřebě, musíte restartovat tento den, a pokusit se nějaké ovoce sesbírat. Obtížnostně je hra naštěstí velice vstřícná, a většinou budete mít spíše hojnou zásobu.

Úrovně v Pikmin sérii vždy působily takovým škatulkovějším Metroidvania dojmem, a ani Pikmin 3 není vyjímkou. Pro jisté bariéry ve světě budete potřebovat jiné typy, nebo větší počet Pikminů. Vracel jsem se tak do začátečních oblastí, a stále měl co objevovat.

Pikmin 3 už vyšel před sedmi lety na Nintendo Wii U, kde byl chválen za mnohem realističtější grafiku než předchozí díly. Mimo to se ale nese v dost podobném duchu jako zbytek. Teď přichází na Nintendo Switch s podnázvem Deluxe. Graficky je hra naprosto identická, a to bohužel i s rozlišením. Co ale tato vylepšená verze přináší je hromada nových mini levelů, a celou side-quest linii o tom, jak se hrdina z Pikmin 1 a 2 také dostal na tuto planetu. A aby toho nebylo málo, přichází i nový trofejový systém, a nápovědový systém, který vám kdykoliv během příběhu poradí, co zrovna dělat.

Pikmin 3 můžete hrát sami, nebo si ke hraní vzít ještě druhého hráče a hrát ve split-screenu. Ten vás zároveň nijak nelimituje, a oba se můžete naprosto volně pohybovat po úrovni. Po delším hraní jsem zjistil, že hrát ve dvou je opravdu o moc jednodušší, možná až příliš. Můžete se rozběhnout do dvou konců mapy, a donést nepřeberné množství ovoce.

Projít celou hru i s pár misemi bokem mi zabralo kolem 10 hodin, a mohu říci, že tento malebný a krásně zpracovaný makro-management simulátor se vážně povedl. Přináší zkrátka více toho, co dělalo první a druhý díl tak zábavný. Ke konci mé adventury už začaly být hádanky sice trochu repetitivní, ale celkově jsem si jízdu velice užil. Za tým Indiana si hra odnáší 8/10.