Dnes si můžete zahrát prakticky jakýkoliv typ závodní hry, který vás napadne. Ať už to jsou Formule, Rally nebo závody Dakar... i když Dakar bych vám tedy opravdu nedoporučoval. Jedna z her, která se však výrazně liší svým jízdním modelem, a přitom stále patří do žánru závodních her, je MotoGP. Není to sice hra, která by měla spoustu tratí nebo velký otevřený svět, ale za to nabízí solidní jízdní zážitek, který v jiných titulech tohoto žánru nenajdete.

MotoGP20 je co se týče rozvržení klasická závodní hra. Najdete zde kariéru, kde můžete postupovat žebříčkem, spravovat svoje finance a najímat zaměstnance. Standardní quick play, který vás nechá si zajet jakoukoliv trať s jakoukoliv motorkou. Časované výzvy. Historický mód pokud si chcete zajet legendární scénář na jedné ze dvou historických map a v neposlední řadě multiplayer.

Asi nejzajímavějším módem je tak kariéra, která vás nechá najmout si vlastního manažera a specialistu a zajezdit si za různé týmy, pokud si vás budou chtít najmout. I když tento mód nabídne více než klasická hra, krom jednoduchých rozhodnutí toho zde moc nenajdete a bohužel si ani nemůžete vytvořit 2 save sloty najednou. V případě že byste si například chtěli zajezdit v různých kategoriích.

Když už jsem u toho tak kategorií je tady hned několik. Buď můžete zvolit tu nejvýkonnější zvanou MotoGP nebo nějakou z nižších – tedy Moto2 nebo Moto3. Také tu jsou i 2 historické kategorie. Jestli jste tak nováčkem rozhodně doporučuji začít u méně výkonných strojů, protože ukočírovat tu nelepší kategorii je celkem výzva, hlavně pokud jedete v dešti. Pokud ale naopak víte, co děláte, rozhodně vás potěší rozsáhlé možnosti tuningu a dokonce i jízdních stylů, což znamená, že si můžete nastavit, jak se chcete v zatáčce vyklánět. Nepřišel jsem sice na to, zda to dělá ve hře opravdu nějaký rozdíl, ale minimálně z vizuálního hlediska je to fajn možnost.

Jestli se ale ve všech těch číslech nevyznáte, nemusíte se bát. MotoGP20 totiž nabízí i průvodce, který za vás motorku vytuní. Stačí mu jen říct kde je problém a jak byste chtěli, aby se váš stroj choval, a on podle toho upraví příslušná nastavení.

Ještě jsem ale nemluvil o jízdním modelu, který je samozřejmě tím nejdůležitějším. A nutno říci, že zde je z mého pohledu skvělý. Motorka se naklání podle toho, jak převažujete váhu a akcelerujete a pokud nebudete pozorní, může se vám postavit na zadní nebo na přední kolo. Jestli vyjedete mimo trať, začnou vám kola podkluzovat a v dešti se stroj také chová úplně jinak. S čímž jsem měl osobně trochu problémy. Kola vaší motorky se také opotřebovávají a to i z různých stran. Jestli tak budete hodně zatáčet doleva, logicky se na té straně pneumatika opotřebuje více a bude se vám tak na tu stranu hůře zatáčet.

Největšími mínusy hry jsou tak zvuky motorek, které občas zní, jako kdyby soused sekal zahradu, a omezenější úprava grafiky na motorce. Krom těchto mínusů zde ale žádné závažné chyby nevidím, jde tak spíše o kombinaci více průměrných věcí, jako je například kariéra a výběr tratí, které této hře udělují nižší známku. Pokud jste nicméně fanouškem motorek, rozhodně vás tato hra bude bavit.