Bahno, řev motorek, ohňostroje, tak zhruba takto by se dal definovat Monster energy supercross 3 od italského studia Milestone. Který se už devět let zabývá motokrosovými závody. Stejně jako v minulém díle, se zde podíváme na sedmnáct tratí, které jsou rozmístěny po americkém kontinentu. V rámci toho dostaneme kompletní licencovanou soupisku jezdců a týmů z již ukončené loňské sezony 2019.

ŽÁDNÉ PŘEVRATNÉ NOVINKY

Jak to u závodních a sportovních titulů bývá zvykem, často moc novinek nový díl nepřinese, a tak je to bohužel i zde. Nové menu, nová hudba a o sedmnáct licencovaných závodníků víc. Jako vždy si ale můžete vytvořit svého vlastního závodníka. Zde přichází na řadu novinka, tento rok si můžete vytvořit závodnici ženského pohlaví. Změna se dotkla i čtveřice tratí, protože v kalendáři byly nahrazeny jinými městy než v minulém ročníku.

GRAFIKA BEZ POKROKU

Grafický kabátek je až na drobnosti identický s minulým dílem. Těmi drobnostmi jsou změna reklamních bannerů, lehce změněný povrch a v neposlední řadě trochu širší zorné pole. Grafika, která je postavená na Unreal Enginu už prostě asi víc nezvládne. Ale spíš je to lenost studia, že déšť vypadá ve hře jako před osmi lety, diváci vypadají jeden jako druhý a hýbou se ve stejnou chvíli. Ano jde o závody, ale celková atmosféra by mohla umocňovat herní zážitek.

ARKÁDOVÁ HRATELNOST

Co se týče hratelnosti, tak ta zůstala arkádová. Pokud jste ale zvyklí držet v závodech plyn až na podlaze, zde na to budete muset jít trochu jinak a s citem. Cesta k úspěchu vede přes to, když se danou trať naučíte a umíte dobře plánovat, kde plyn přidat a kde ubrat. Jak na jaký skokánek najet a kde dopadnout. Protože jinak vaše závody nebudou o jízdě na motorce, ale o tom, kolikrát spadnete. Takže pokud jste tuto sérii už někdy hráli, tak na vás čeká se naučit jen nová čtveřice tratí, protože všechny ostatní jsou identické s dílem minulým. A tím pádem vás hra nebude ze začátku frustrovat tak jako mě, když na nejlehčí obtížnost jsem dojížděl poslední.

Asi nejvýznamnější novinkou jsou výzvy. Nový herní mód obsahující pět kategorii, ve kterých máte různé úkoly. Každý úkol, může být oceněn jedním až třemi body. Podle toho, jak se vám povedl. Vždy za určitý počet bodů se vám jako odměna odemkne nějaký kosmetický doplněk.

Další herní módy jsou ale totožné jako v minulém díle. Jediná výjimka je ještě v tréninkovém centru. Tento rok je cvičební polygon vůbec největší v historii tohoto titulu a můžete si přivolat přes internet až čtyři hráče kteří tam s vámi budou blbnout či závodit.

Monster energy supercross 3 nepřináší do série žádné převratné novinky, které by tento typ hry posunul něčím dál. Hra jede plynule, až na dlouhé načítací obrazovky. Celkově z toho nevychází jako vítěz, ale ani jako poražený. Je to zkrátka další hra, která za čas zapadne. Je tu hlavně pro fanoušky série. Ovšem i pro ně nevím, zda se vyplatí investovat do tohoto ročníku, přeci jenom moc nového toho nenabízí. A tak jsme se za tým Indiana rozhodli udělit šest bodů z deseti.