Na různé pokusy Nintenda o interaktivní formy hraní už jsme si tak nějak zvykli. Po řadě kartonových stavebnic Labo nebo cvičení s Ring Fit Adventure však přichází titul, který patří pod značku s dlouhou historií - Mario Kart Live: Home Circuit. Ten nám přináší možnost zažít motokárové závody s červeným instalatérem tak, jak je ještě neznáme - s využitím auta na dálkové ovládání a rozšířené reality.

MOTOKÁROVÉ ŠÍLENSTVÍ VE VAŠEM OBÝVÁKU

Pojďme se nejprve podívat na obsah balení. Uvnitř krabice naleznete kartonové kontrolní body, USB kabel sloužící k nabíjení a samozřejmě tu nejdůležitější část - motokáru s kamerou. Samotnou cartridge se hrou uvnitř ale nenajdete - hru musíte stáhnout z Nintendo e-shopu, kde je volně dostupná.

Motokára působí velmi robustně. Nemusíte se obávat, že se při jednom nárazu do nábytku poškodí. Baterie se nabíjí zhruba 3 hodiny, takže je dobrý nápad po vybalení hry dát motokáru nabíjet jako první. Po nabití vydrží baterie zhruba 2 hodiny; přesná doba se odvíjí podle rychlostní kategorie, ve které závodíte. Kvalita kamery je dostatečná, a svůj účel celkem splňuje. Nečekejte však žádný zázrak v podobě naprosto čistého obrazu s perfektními barvami. Autíčko je ke konzoli připojené pomocí Wi-Fi a signál jsme v prázdné místnosti během testování chytali zhruba až 7 metrů od Switche. Nezaznamenali jsme žádné výrazné problémy s latencí nebo výpadky signálu.

Pro připojení motokáry ke konzoli stačí kamerou namířit na zobrazený QR kód a zařízení se spárují. Toto stačí provést pouze při prvním zapnutí hry. Po spárování můžete začít autíčko ovládat pomocí vašeho ovladače. Musím říct, že prvotní wow efekt je opravdu silný a tak jsem několik minut jen nadšeně jezdil po místnosti. Abyste však mohli začít závodit, je třeba navrhnout vaši závodní trať. Tvar tratě navrhujete pomocí rozmístění čtyř očíslovaných kontrolních bodů - není možné jich použít méně nebo více. Co se však bude dít mezi těmito body, je čistě na vás. Můžete navrhnout komplexní a zamotanou dráhu, jejíž mantinely bude tvořit nábytek a další objekty, nebo můžete zůstat u jednoduchého oválu. Právě to, jak moc si vyhrajete s tvorbou závodních tratí, rozhodne o tom, jak dlouho vás bude hra bavit. Vaši dráhu můžete ozvláštnit rozmístěním dekorací. Pro všechny odpůrce grafiky her na Switchi je tak zde konečně způsob, jak grafiku vylepšit - stačí si pořídit hezčí pokoj! Mimochodem, je nutné podotknout, že pro závodění potřebujete dost volného místa a podlahu s hladkým povrchem či jemným kobercem. To může být pro řadu lidí největší problém bránící v pořízení Mario Kart Live.

HERNÍ MECHANIKY PŘEVEDENÉ DO REALITY

Ve hře naleznete několik herních módů - Grand Prix, časové výzvy, závod s vlastními pravidly a multiplayer. Jedná se v podstatě jen o různé obměny klasického závodění na okruhu. Vzhled tratě pak dotváří efekty jako sníh, či písečná bouře. Některá prostředí s sebou přináší i modifikátory hry. Bude se vás tak snažit vytlačit boční vítr, nebo se vám bude neustále převracet obraz z kamery, což vám pořádně zavaří mozek.

Vývojáři se pokusili převést některé z herních mechanik předešlých Mario Kart her i do této verze. Ve hře tak narazíte na dobře známé powerupy jako slupky od banánů, houbičky a krunýře. Ty dokážou váš vůz zrychlit či zpomalit. S motokárou je možné i driftovat, ale toho je docíleno pouze vykreslením jiné grafiky a efektů na displeji konzole. Nejvíc mě překvapil powerup Bullet Bill, díky kterému se proměníte v projektil, který vám pomůže rychle proletět tratí. Hra si pamatuje tvar dráhy a dokáže tak vaši motokáru řídit sama. To považuji za chytrý design, ačkoliv někdy autopilot může nabourat do okolních překážek, nemáte-li dostatečně širokou trať. Pokud při závodění nabouráte, musíte vycouvat nebo dokonce autíčko ručně umístit zpátky na trať. Já vím, to zní celkem samozřejmě, ale je to jen ukázka jedné z limitací, kterou s sebou závodění s opravdovými auty na dálkové ovládání přináší. Dalším problémem může být nabourání do některého z kontrolních bodů. Hra vám sama doporučí, ať checkpointy zatížíte knihami či jinými předměty. To ale také protáhne dobu úklidu tratě.

Za dokončené závody si můžete odemykat nová vozítka, kostýmy pro hráče nebo dokonce rádiové stanice se skvělou hudbou. To je sice pěkný dodatek, ale i tak vás může Mario Kart Live rychle omrzet. Ve hře mi chybí nějaký další herní mód, který by nutně nemusel být věnovaný závodění na okruhu. Mario Kart 8 Deluxe například nabízel i různé bojové minihry, které přidaly hře větší hloubku. Na druhou stranu beru v potaz, že Mario Kart Live není klasická hra. Jedná se spíš o hračku s přidanou interaktivitou.

Pokud si plánujete zahrát multiplayer, musím vás varovat před jednou věcí. Nejen, že každý závodník potřebuje vlastní motokáru, je nutné mít i několik herních konzolí Switch. Závodění se tak může značně prodražit. Pokud si chcete zahrát ve více lidech s jedním autem, můžete se střídat v závodění a snažit se zajet co nejrychlejší čas na okruhu.

Závodění vás vtáhne do hry a je tak jednoduché zapomenout, že se vám v místnosti doopravdy pohybuje auto s kamerou. Pořizovací cena není úplně nejnižší, obzvlášť pokud byste rádi závodili ve více hráčích. I přes některé limitace reálného světa či relativně nízkou rozmanitost herních režimů se stále jedná o zábavný koncept, který rozveselí každého milovníka aut na dálkové ovládání. Jen musíte brát v potaz to, že se nejedná o klasickou hru, ale o hračku využívající rozšířenou realitu. Jestli vás Mario Kart Live: Home Circuit dokáže zabavit na dlouhé hodiny, je tak ve výsledku jen na vás.