Mnoho indie her si nemůže dovolit dechberoucí realistickou grafiku nebo padesáti hodinový příběh a proto musí kvalitu dorovnávat svými originálními mechanikami. Přesně to dělá Mages of Mystralia. Zaujme vás svoji hravou, kreslenou grafikou a udrží vás svým jedinečným systémem kouzel.

Tajemné společenství mágů

Mages of Mystralia vás zasadí do role mladého mága jménem Zia. Ve světě je však magie zakázána a proto byla Zia vykázána ze své vesnice a přidala se k ostatním mágům, kteří se potají snaží konat dobro ve světě. Brzy se však začnou objevovat podivné anomálie a vy se po zbytek hry budete snažit zjistit jejich původ.

Na své cestě narazíte na obrovské množství hádanek a skrytých cest. Většinu však bohužel nebudete moci ze začátku vyřešit a budete se k nim muset vrátit až po odemčení určitých schopností. Tento backtracking je sice rozhodně zajímavý, na druhou stranu se ho ve hře nachází tolik, že vám bude po chvíli připadat spíše otravný. Později ve hře se k těmto hádankám navíc také nebudete chtít vracet, protože svět Mystralie je natolik nudný a nezajímavý, že každý přesun do jiné lokace je peklem.

To nevylepšují ani extrémně dlouhé načítací obrazovky, které můžou trvat až minutu a jsou na každém rohu. Aby toho nebylo málo, hra se neukládá po vstupu do lokace a pokud tak umřete, budete si muset projít načítací obrazovku znovu. Toto by se sice dalo přehlédnout, ale na druhou stranu je to jedna z těch věcí, kvůli které se nikdy pořádně do hry neponoříte.

Kouzla si můžete sami poskládat

Nejdůležitější mechanikou hry je však skládání kouzel. Hra totiž nabízí propracovaný editor, ve kterém můžete upravovat každé ze svých 4 kouzel. V první řadě můžete měnit jeho hlavní element, to znamená například proměnit ohnivé kouzlo ve vodní. Nebo ho modifikovat různými vlastnostmi, které najdete na své cestě. Veškeré vaše kouzla jsou statické, pokud k nim však přidáte vlastnost pohybu, začnou se hýbat. Fireball tak nyní letí na nepřátele a váš štít vás vymrští kupředu. Když přidáte modifikaci navádění a duplikaci, váš fireball se rozdělí do tří a poletí za nepřáteli, i když se budou snažit utéct. Potom ho můžete například nechat explodovat při nárazu a máte dokonalou vražednou zbraň. Jenom si budete muset dávat pozor na to, kolik vaše kouzla spotřebovávají many.

Díky tomuto systému si můžete každý útok upravit přesně tak aby seděl vašemu stylu. Skvělé jsou i hádanky, které hra nabízí. Ať už to je jednoduchá skládačka nebo komplexní systém pro který musíte modifikovat svoje kouzla, nikdy vám nebudou připadat frustrující nebo nudné.

Je jenom trochu škoda, že si nemůžete upravit váš charakter nebo alespoň oblečení. Kromě možnosti customizace je ale nevyužitý i potenciál inventáře, kromě pár věcí určených pro questy se do něj totiž nedá nic uložit. Ve hře také nejsou žádné elixíry, kterými byste se mohli vyléčit nebo dočasně vylepšit a nebude vám tak zbývat nic jiného, než neustále mlátit do barelů a krystalů aby vám z nich vypadly alespoň nějaké ty životy.

Vyprávění má pár slabin

Škoda je i příběhu. Ten sice je rozhodně zajímavý. Na druhou stranu se odehrává ve formě dialogových bublin. U kterých si budete říkat, zda je osoba ve hře skutečně člověk nebo pouze robot, který vám má vysvětlit příběh, jako kdyby vám byly 2 roky a nevěděli jste jak mluvit.

Mages of Mystralia ve výsledku rozhodně není špatná hra, táhne ji bohužel dolů příšerně napsaný příběh a spoustu drobností. Jako špatně umístěné checkpointy, dlouhé načítací obrazovky nebo podivné využití inventáře. Když už se ale přes tyto zádrhely dostanete, čeká na vás inovativní soubojový systém a velká variace nepřátel. Díky tomuto se Mages of Mystralia rozhodně řadí mezi hry, které stojí za to si zahrát. A proto si od týmu Indiana odnáší solidních 7 bodů z 10.