Poněkud kontroverzní anime Black Clover naštvalo stejný počet anime nadšenců jako jich potěšilo. Ať už v anime vidíte vykrádačku Naruta či nikoliv, nedá se popřít, jak rychle nabralo na úspěchu. Před samotným uvedením první série již začali práce na hře Quartet Knights, jenž měla přinést originální pohled na anime hry s alternativní verzí již známého příběhu.

Silná inspirace MOBA žánrem

Všichni jsme se v nějaké formě setkali se hrou Overwatch, tedy s unikátním titulem, který přinesl nový pohled na MOBA hry. O něco podobného se snaží i Black Clover Quartet Knights, které obsahuje stejné herní režimy, jako je zabírání území, či posun nálože blíže k nepřátelské základně. Inspirace v úspěšné hře však nezaručí jistý úspěch, obzvlášť když jde o spojení se slavnou značkou.

Hra je silně zaměřená na multiplayer, jak bývá u MOBY zvykem. Problémem však je, že hru nikdo nehraje. Jediný způsob, jak si s někým zahrát je pozvat přátele, nebo založit server a čekat až se někdo připojí. Jenže to se nestane… a nikdo jiný ani servery nezaloží, takže se nemáte kam připojit. Odpadá tím tak hlavní složka a jediné co zůstává je příběhová kampaň a možnost hrát proti počítači.

Kampaň připomíná skutečné anime

Kampaň začíná poměrně nadějně nádhernou ukázkou, která jako by vypadla ze samotného anime. Bohužel vše pak půjde takzvaně do kopru. V první misi je vám představena svoboda, kterou úrovně mají nabízet, ale hned v další misi zjistíte, že to tak rozhodně nebude. V misích zabíráte buď území, nebo jdete proti bossovi, který spamuje tři útoky dokola. Kampani nepomáhá ani příběh, který posouvá hlavní záporáky na druhou úroveň a místo toho je nám představena nová postava, která vlastně ani nemůže za to co dělá. Je nám až moc předhazováno, jak je nevinná a hra se v nás snaží vyvolat jakýsi pocit soucitu. Místo toho celá situace působí akorát nuceně.

jste jen vy proti hromadě připotupělých postav

Furt ale všechno může zachránit hratelnost ne? Kéžby… Nejdůležitější na MOBĚ je přeci vyváženost postav a jistá diverzita, což jsou pro tvůrce očividně kompletně nová slova. Postava, která dává největší poškození je totiž healer, nejvíce životů má střelec, a ne tank, tak by šlo pokračovat dál… Většina postav má podobné útoky a počítač ani nefunguje tak jak má, odmítá spolupracovat, a tak jste jen vy proti hromadě připotupělých postav. Nejhorší na tom však je ovládání, které je neskutečně krkolomné a postava kolikrát jedná opožděně, někdy dokonce vůbec.

Závěr

Hra do určité míry dělá čest své značce, protože dokázala přenést známé postavy na naše monitory, a to v krásném grafickém kabátku. Na druhou stranu u hry kvůli slabé hratelnosti nevydržíte, jedině v případě, že jste zarytí fanoušci a jednou týdně ke hře usednete. Black Clover Quartet Knights si odnáší od nás doporučení na 4 / 10.