Na něco se vás zeptám. Taky vás už štvou ti všeteční superhrdinové s jejich superschopnostmi, které získali jen tak z čirého nebe? Taky byste raději alespoň pro jednou nechali svět světem a sami se pustili do nějaké špatnosti? Tak to nehrajte LEGO DC Super-Villains, jelikož ačkoli je tato LEGO série jistým krokem kupředu pro všechny LEGO hry a to hned v několika ohledech, nedá se úplně říct, že z vás udělají kdovíjakého záporáka.

Záporaci, kteří zachraňují svět?

Já vím, já vím, jedná se o LEGO hru, nějaké velké zlé činy se zde dělat nedají. A tak by to asi ani být nemělo, jelikož ačkoli se LEGu stále daří dokazovat, že i starší hráči se ve světě z kostiček dokáží dobře zabavit, hra je mířená především na děti. Přesto všechno je škoda, že příběh antihrdinům nedá více prostoru pro jejich typický zákeřný projev. To se totiž dělá špatně, když je Liga spravedlivých unesena a na Zem se dostanou ještě větší záporáci než jste vy. Co jiného vám potom zbývá, než se dát do boje, čímž vlastně zachraňujete svět před ještě větším nebezpečím, a čímž zachraňujete samotnou Ligu spravedlivých.

No... na rovinu příběh je poměrně klišovitý, ale v zásadě není vyloženě špatný a alespoň se zase nejedná pouze o kánonické ztvárnění některého z filmů. Navíc, co LEGO DC Super-Villains zvládá ve svém oboru dobře, je bohatá škála postav. Můžete si zahrát za antagonisty z těch nejznámějších ság jako Lux Luther, Cat Woman, Joker či Deathshot a věřte, že některé antihrdiny ani nebudete znát.

Kreativitě a inovaci se meze nekladou

K tomu se pojí i nespočetné množství schopností, které se liší pro každou postavu, a i přestože si některé podobné jsou, na první pohled tak rozhodně nepůsobí. A to se nejlépe projevuje během samotného hraní, kdy v rámci jedné mise můžete ovládat i třeba pět postav najednou. To činí hratelnost mnohem pestřejší a hra nepůsobí jako bezduchá mlátička, jejíž cílem je zbořit všechno kolem sebe. S tím souvisí i vylepšený soubojový systém, který díky rozdílným schopnostem hrdinů nepůsobí neustále identicky. Každá postava také může vyvolat tlakovou vlnu, kterou lze zničit většinu rozbitelných předmětů kolem postavy, včetně nepřátel, což hezky urychluje ať už boje či celkový progres a prozkoumávání okolí, které si jinak udržuje své originální a přes všechno stále zábavné pojetí.

Rozmanitější hratelnosti také napomáhají i trochu více inovativní prvky v podobě zábavnějších hádanek a miniher, které se již několik let v LEGO hrách neobjevily. Teda alespoň ne v takové míře. Hádanky sice nejsou nic těžkého, ovšem opět musíme myslet na to, že hra je určená i pro děti a je tak pěkné, že se vývojáři snaží hratelnost alespoň nějak oživit.

A k tomu vlastně i patří možnost vytvořit si vlastního anti-hrdinu, s jehož vizáží si v rámci bohatého editoru postav můžete pohrát jakkoli chcete. Přestože váš hrdina, teda anti-hrdina, nemluví a ve výsledku v příběhu nemá nikterak důležité postavení, opětovně se nejedná o špatný nápad, který alespoň do hry vkládá trochu více kreativity.

Ovládání budete nenávidět. Vážně

S čím ovšem LEGO DC Super-Villains bojuje je určitá překombinovanost, která zprvu může znít lákavě, ale veškeré prvky smíchané dohromady na vás nebudou vždycky působit nejlépe, a to ať už je to podivné chytání kuliček při získávání další nadlidské schopnosti pro svou vlastní postavu či zvláštní efekty u některých miniher. Je tak sice pěkné, že se vývojáři z této další LEGO hry snaží udělat něco jiného a v některých ohledech se jim to dozajista povedlo, ale něco by celému dobrodružství vůbec nechybělo.

Protože to, co na druhou stranu LEGO DC Super-Villains skutečně chybí a co budete nenávidět od prvního momentu, je ovládání. Přestože se vývojáři poučili z předchozích chyb, ovládání je něco, co svou podobu nezměnilo snad v naprosto ničem. Mluvíme-li tedy o ovládání skrze klávesnici a myš. Postavy se ovládají velmi nešikovně, nehledě na to, že stisknutím jedné klávesy můžete spustit několik různých akcí. To samé platí u přepínání postav, kdy budete slavit, až se proklikáte ke své potřebné postavě, jen proto abyste ji minutu na to zase potřebovali vyměnit.

Ovšem i navzdory fakticky úmornému ovládání a i tomu poměrně klišovitému příběhu vám LEGO DC Super-Villains dokáže nabídnout několik hodin zábavy, které vás prvně zavedou do vašich dětských let a zároveň vám dovolí proniknout do temných světů známých záporáků, které si alespoň na chvilku zvládnete oblíbit. Za INDIANa tak hře udělujeme pěknou sedmičku a doufáme, že se i následující LEGO hry budou snažit přijít zase s něčím alespoň trošičku odlišným. A k tomu zvládnou opravit to ovládání.