Představte si multiplayerovou střílečku z pohledu třetí osoby s hrdiny a hrdinkami v okázalém oblečení. Odstraňte všechny možné i nemožné zbraně. Přimíchejte k tomu oslňující paletu barviček, přidejte míče na vybíjenou a vše zavřete do retro-futuristického města. Výsledkem je Knockout City, po čertech zábavná arkádová vybíjená, které ale hrozí, že se na ni brzy zapomene.

Vybít, vyhnout, vychýlit, vyklonit a... vybít. To je pět hlavních V ze zdařilé komedie Vybíjená z roku 2004, ve které se partička „srábotků“ rozhodne vyhrát světový turnaj ve vybíjené a získat finanční odměnu na záchranu své tělocvičny. Nejprve se ale musí dostat do formy. U dnes recenzované hry nic z toho podstoupit nemusíte a pot z vás téct také nebude. Místo toho se usadíte do svého pohodlného křesla, chopíte se ovladače a pustíte se do rychlé bitvy, kde hraje roli týmová spolupráce a rychlé reflexy.

Středobodem Knockout City je deathmatch tři na tři s cílem získat jako první deset eliminací a vyhrát dvě kola. Každý tým přiletí svým futuristickým vozem do menší uzavřené arény. Jako první je důležité najít míč, pak soupeře a toho se pokusit vybít. Všichni mají dva životy, ale poté se opět objeví v aréně. Kromě klasických gumových míčů doprovází každou hru jeden z pěti speciálních míčů.

Do bojů může promluvit Multi Ball fungující jako tři míče, jež můžete postupně mrštit po nepříteli, a tím ho nemile překvapit. Sniper Ball zastupuje odstřelovací pušku s rychlým a přesným projektilem. Moon Ball umožňuje držitelům skákat vysoko, zatímco zasaženého nepřítele odmrští. Bomb Ball začne tikat po jeho sebrání a brzy exploduje. Výsledkem je, že si ho hráči přehazují jako horký brambor, až se nakonec uchytí na zdi nebo vybouchne někomu v náruči. A v neposlední řadě Cage Ball, který uvězní zasaženého hráče do klece. Tu pak můžete hodit po jiném nepříteli nebo do hluboké propasti, a tím ho zabít.

Tyto speciální míče fungují jako power-upy. Většinu z nich můžete chytit, stejně jako klasické míče, naznačovat střely a zmást tím protivníka nebo mu míč vyrazit z rukou efektivním „skokem“ jak z akčního filmu. Tento prvek může nepěkně nabourat celý zážitek a strhnout zápas v jednu velkou rvačku, kdy se každý bude snažit každému sebrat míč.

Zkušenější hráči si mohou navzájem přihrávat a měnit se v míč, a tím vám poskytnout extra sílu, která dokáže nepřítele vybít na jeden jediný zásah. Funguje to jednoduše. Jeden z hráčů se schoulí do klubíčka a vytvoří jeden velký míč, který je extra silný. Do toho vás hra upozorňuje, zda na vás zrovna někdo míří. Na indikátor ale nespoléhejte při rychlém hodu z blízkosti. Těžké je chytit také míč s jinou trajektorií.

Důraz na spolupráci bohužel není kladen tolik, jak bychom očekávali. V týmových bitvách se stačí nepozorovaně plížit za záda soupeře, vybít ho a o nic dalšího se nestarat. Hra vás nenutí do toho, abyste si nahrávali s hráči z vašeho týmu a vzájemně více spolupracovali.

Naštěstí se i přes zmíněné nedostatky jedná o potřebnou rozmanitost do jinak repetitivního konceptu hry. Výsledkem je, že vybíjená se často promění ve frenetickou bitvu plnou adrenalinu, kde jedna jediná chyba může naklonit misky vah na stranu soupeře.

Nemluvě o nástrahách na čtyřech mapách, které jsou ale malé a jejich počet by mohl být vyšší. Na staveništi vás může smést obří koule, na střeše mrakodrapů propojené lávkou můžete spadnout do propasti, v pohyblivé galaktické burgrárně se omylem ztratit a na další mapě vás může srazit auto. Vývojáři při vytváření úrovní odvedli kus dobré práce. Výsledkem je, že si jednotlivé mapy rychle zapamatujete a dokážete využít jejich plusy v zápasech. Současně si ale pořád musíte dávat pozor, abyste náhodou někde nespadli a nezemřeli.

Dosud jsme mluvili pouze o prvním módu jménem Team KO, jenž je tím nejhranějším. V Knockout City ale najdeme mimo jiné Diamond Rush, ve kterém po eliminaci hráče zůstanou tři diamanty, které musíte posbírat dřív, než je sebere protivníky. Cílem je získat 30 diamantů jako první a takto vyhrát dvě kola. Party Team KO je ve stylu prvního režimu. Rozdílem je, že všechny míče jsou nahrazeny speciálními míči, zatímco v Double Team KO vytvoříte dvojici a utkáte se proti jinému týmu. Obzvláště tyto bitvy vyžadují sehrané hráče.

Své dovednosti můžete trénovat v aréně, kde jsou k vyzkoušení všechny speciální míče. Odvážnější hráči se vrhají do Face-Off s bitvami jeden na jednoho.

Výše zmíněné režimy jsou rychlé. Jedna bitva trvá maximálně pět minut. Pokud toužíte po ještě větším nářezu, tak v rámci první sezóny je dostupný Ball Up. 4v4 režim, v němž nejsou žádné míče. Místo toho se sami hráči musí stočit do koule, což vyžaduje týmovou preciznost.

V týmových bitvách může chybou matchmakingu jeden hráč chybět. Přesto si adrenalinovou vybíjenou užijete plnými doušky a budete dychtit po dalších zápasech. Ani jednou se nám nestalo, že bychom se z důvodu frustrace chtěli odpojit z probíhající bitvy.

Do dalších zápasů vás mají motivovat kosmetické odměny pro vašeho avatara, kluzák nebo automobil. Vzhled postavy ovlivňuje 17 různých slotů, od vlasů, obličeje a oblečení až po emoty a hologramy. Nic z toho ale nepromlouvá do jednoduché a zábavné variace školní hry, což je jen dobře. Na druhou stranu nejsou odměny moc lákavé, ani zajímavé.

Knockout City s podporou cross-play nenápadně proniká do kompetitivních her podobně jako neobvyklá střílečka Splatoon od Nintenda. Titul je velmi návykový, ale je příliš brzy hovořit o jeho zařazení do již přesyceného trhu. Autoři Mario Kart Live Home Circuit z Velan Studios slibují postupné obohacování s novými módy, mapami, speciálními míči i kosmetickými maličkostmi.

Po celou dobu hraní se ale nedokážeme zbavit dojmu, že by hře slušelo, kdyby byla free-to-play. Místo toho ji EA prodává za 20 eur. Do 30. 5. si ale Knockout City můžete vyzkoušet na všech platformách v rámci zkušební verze. Plus hra je součástí předplatných EA Play a Xbox Game Pass.