Určitě jste na tento článek klikli s vidinou, že snad pochopíte, proč poslední rok vidíte kolem sebe tak obrovitánský hype na hru, kde máte meče ve formě klíčů a mezi hlavní protagonisty patří Donald, Goofy, Mickey a pár puberťáků s ježkem na hlavě. Já se ani nedivím, jestli jste zmatení, protože celá série Kingdom Hearts čítá na třináct dílů, pokud tedy bereme jen hlavní díly, a až 19, pokud započítáme i menší spinoffy, které ovšem taky doplňují podstatnou část celého lore světa. I když sága obsahuje tolik her a několik filmů, až po dvanácti letech se k nám dostalo zakončení jednoho velkého mixu pohádek a Final Fantasy v podobě Kingdom Hearts 3.

Příběh, který se vypráví více než dekádu

Čekat na pokračování ať už filmu, nebo videohry více jak dekádu může být obrovský problém, hlavně když jde o epilog. Hra si svůj problém uvědomuje, a proto vás přivítá velkou montáží těch největších momentů, které jsme mohli zažít v předchozích dílech. Ale to nestačí, obzvláště u značky s tak šíleným příběhem. Proto vyšli spolu se hrou speciální deníčky, které vysvětlují určité situace, a hlavně se v celém příběhu nachází flashbacky a postavy neustále něco popisují. Znamená to však, že pochopíte příběh? Rozhodně ne, a to budete muset brát v potaz, pokud nad hrou přemýšlíte.

To však neznamená, že hra nezvládla samotné vyprávění příběhu, protože to je provedeno na jedničku. Jde o unikátní propojení klasického vyprávění z animáků, na které jsme již zvyklí, a japonského uměleckého pojetí. Začátek je rozhodně klidnější, než na co jsme zvyklí. Člověk neznalý série by mohl i usínat, ale přitom jde o krásné propojení s Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter Prologue. Jakmile ale navštívíte první Disney svět, tak se chytí i člověk nezasažen sérií. V samotných světech se totiž řeší jen problémy známé z našich obrazovek. Pokud jste tedy viděli Hercula, Frozen, Příšerky s.r.o. a ostatní filmy, které hra obsahuje, budete téměř okamžitě vtaženi do děje a užijete si hru ještě o to víc, protože upřímně, kdo jako malý nechtěl spolu s Buzzem, či kapitánem Jackem Sparrowem bojovat proti zlu.

Na pozadí běží příběh točící se kolem Organizace XIII, jenž se snaží získat třináct klíčů, pomocí kterých by dokázali otevřít cestu do Kingdom Hearts, původního světa. S jeho silou by dokázali cokoliv, co by si umanuli. Na první pohled jde o jednoduchý příběh, ale to jsem ještě nezmínil cestování časem, klonování, a spoustu šíleností, na kterých Japonci ujíždí. Třetí díl se až na pár výjimek vyhýbá kompletně čemukoliv, co by mohlo zkomplikovat příběh. Místo toho se vrací staré známé postavy a hlavní trilogie se propojuje i s filmy, jako je například Back Cover

Samotní členové organizace konfrontují postavy z pohádek a snaží se z nich získat jakékoliv temné vlastnosti. Vaše trojice složená ze Sory, Donalda a Goofyho se tomu snaží zabránit. Momenty, které tak už dávno známé z filmů jsou upraveny, aby více zapadaly do světa Kingdom Hearts. Členové organizace tak přijdou s novou zbraní, kterou dají záporákům a přidají jim i nové schopnosti.

Soubojový systém, který je komplexnější i vertikálnější

Podobnou formuli, kde se ze základů postupně stává něco neskutečně komplexního, má i samotná hratelnost. První velkou novinkou je velké vylepšení soubojového systému. V minulých dílech jste si svou zbraň keyblade vylepšovali pomocí přívěšků. Celou dobu jste při tom byli fixováni pouze na jeden typ zbraně. Nyní můžete vlastnit hned několik klíčů, s tím, že každý má své unikátní zaměření, ať už to je útok, nebo magii a vylepšujete si je za pomocí materiálů. Hlavní změnou je, že můžete aktivně používat tři různé meče. Soubojem se vám načítá kombo metr, za jehož naplnění si můžete aktivovat druhou, někdy i třetí fázi samotného klíče. Ten se změní v klasické kladivo, kuši, kouzelnou hůl, ale i v méně klasické zbraně jako je bazuka, jojo, či brusle. Každá změna nepřináší jen nová comba, ale i změní pohyb samotné postavy. S kouzelnou holí spíše poletujete po bojišti no a s bruslemi… prostě bruslíte. Navíc v poslední fázi jakékoliv zbraně můžete vyvolat devastující finální útok, díky kterému si na malý okamžik můžete oddechnout od souboje. Jak změna na další fázi, tak finální útok jsou časově omezené. Nově je i souboj více vertikální. Můžete běhat po stěnách, či je využít ve svůj prospěch a odrazit se od nich, čímž můžete aktivovat silnější útok. Konečně tedy není souboj ve vzduchu něco nudného, co ve hře spíše odmítáte, ale je roven tomu na zemi.

Ale to zdaleka není celý soubojový systém. V každém světě máte své parťáky, s kterými můžete provádět speciální útoky. Podle toho, jak bojujete jak vy, tak ostatní postavy, tak se zvyšuje šance, že vám bude samotný útok nabídnut. Postupem hrou si můžete šance dokonce navýšit. Jestli je ale neradi používáte, tak můžete své akční body zainvestovat například do lepšího odrazu útoku, létání, silnějšího ohnivého útoku a tak dále. Společné útoky mají hned několik verzí. Může se jednat o jeden combo útok navíc, nebo Donald přivolá meteory, či Baymax může sloužit jako váš osobní útočný letoun. A ono toho je víc. Ve hře se nachází takzvané Linky. A teď fakt nemyslím známého blonďatého hrdinu od Nintenda. Linky slouží k přivolání hrdinů z ostatních dílů, jako je Simba, který předvede neskutečná ohnivá comba, Ariel, jenž je překvapivě nejúčinnější ze všech, či všemi oblíbený Stitch. Přivoláním Linku se vám maximálně doplní životy, takže se jedná o poměrně taktický prvek.

Mezi světy

Největší novinkou jsou však atrakce, přímo ty z Disneylandu. Kolem některých nepřátel se objevuje zelený kruh a pokud ho včas zasáhnete, dostanete příležitost si přivolat pirátskou loď, vláček, který střílí devastující ohňostroje a mnoho dalších. Soubojový systém je tak neskutečně variabilní a každý si v tom vybere to své. A pokud vám něco nevyhovuje, tak to vůbec nemusíte používat. Hra vás za to nijak netrestá. Nejste ani nuceni do nadměrného používání Gummiship, lodě, pomocí které se přepravujete mezi světy. Používat ji musíte pouze v moment, kdy objevujete nové světy, po jejich navštívení se ale můžete jednoduše teleportovat a Gummiship se úplně vyhnete. Samotnou loď si můžete od základu vytvořit kostku po kostce nebo si koupíte jednu z těch předvytvořených. Poprvé v historii alespoň nejde o nudné 2D levely, ale máte větší levely, kde můžete volně létat, získávat suroviny, či bojovat proti ostatním nepřátelům. Nachází se zde i bossové, kteří připomínají například Resogun. Pokud vás ale takové poletování vůbec nebaví, můžete letět i přímo do nových světů.

...engine obzvláště exceluje ve světlech a efektech

Samotné světy jsou neskutečně detailní a jednoduše dechberoucí. Může za to přepracovaný engine, který obzvláště exceluje ve světlech a efektech. Všimnete si toho nejen v soubojích, ale i při prozkoumávání spíše lineárnějších úrovní, do kterých se ovšem můžete vracet a získávat nové suroviny a hledat truhly. Nemusíte být ani nijak zdatní v hledání, protože postavy vždycky oznámí, že se na místě nachází suroviny vhodné na vaření, nebo Lucky Symboly. Jedná se o klasické sběratelské předměty, kterých je ve hře 90 a snad nikdo si jejich hledání neužívá. Vývojáři Kingdom Hearts 3 si toho jsou vědomi, a proto za Lucky Symboly, jenž musíte vyfotit, získáte speciální předměty na vylepšení vybavení, za které byste museli jinak poměrně dost zaplatit.

Proměnlivé světy

Nejlepší vlastností světů je určitá jedinečnost, obzvláště u některých světů. Například ve světě Pirátů z Karibiku získáte vlastní loď, v Big Hero 6 máte velké město na prozkoumání a tak dále. Každý svět ukrývá i různé minihry. Hra přesně ví, kdy odlehčit od souboje, nebo příběhu a předhodí vám různé minihry, či nový soubojový prvek. Pokud používáte delší dobu ohnivé kouzlo, po nějaké době vám hra představí jeho novější, silnější verzi. Podobně tomu je i u keybladů, takže nikdy se nezastavíte u stejné mechaniky, o to víc budete experimentovat s novými mechanikami.

Kingdom Heart 3 je bezpochyby povedeným titulem, který má hodně co nabídnout. Obzvláště díky velké variabilitě umožňuje hra hned několik herních stylů, i když se to na první pohled nemusí zdát. Největším problémem může být složitý příběh, který rozhodně odpudí většinu nových zájemců. Souboje jsou dotažené do posledního detailu a světy si každý rozhodně zamiluje a najde si svůj oblíbený. Čekat dvanáct let se rozhodně vyplatilo, protože jde o ten nejlepší a nejpropracovanější díl, který výborně propojuje celou ságu. Pokud jste fanoušci série, klidně si přidejte bod navíc, ale pro všechny ostatní můžeme hru doporučit na devět bodů z deseti.