Úspěšně jsme se protancovali dalším rokem a jako každý podzim se rodina Just Dance rozrostla o nejnovějšího člena. Nový díl se nesnaží být revolucí, pouze dalším přírůstkem v sérii, která si již dávno vybrala své publikum a stanovila svou pozici na poli herního průmyslu. Mluvíme o takovém malém monopolu tanečních her, což nikdy nevěstí něco dobrého. Než ale dojdeme k unáhleným závěrům, pojďme se podívat na Just Dance 2020.

Změnilo se něco?

Po vizuální stránce vypadá hráčské rozhraní stejně, jako minulý rok. Písně naštěstí nejsou složitě rozdělené a vše najdete na jednom místě. Krom seznamu písní zde máte i playlisty, které slouží k rychlému přehrávání písní za sebou, což oceníte obzvláště, když hrajete s přáteli. Hru sice můžete hrát sami, ale opravdová zábava nastane v moment, kdy si přizvete své přátele. Just Dance dříve obsahoval veliké množství písniček pro dva, kdy jste spolu často interagovali. Nejnovější přírůstek ovšem tyto písně omezil na úplné minimum. Najdeme zde sice písně až pro čtyři lidi, samotné sestavy jsou ale navrženy tak, abyste mohli hrát za jakoukoliv pozici sami. Sestavy jsou nově lépe obtížnostně rozděleny. Zatímco v minulém díle byla kolikrát střední sestava lehčí než ta nejjednodušší, v Just Dance 2020 odpovídá doopravdy obtížnost sestavě. Obtížnost není odvozena jen od komplexnosti jednotlivých kroků, ale i fyzické zátěži. Pokud u hry doopravdy chcete hubnout, nebo se rozcvičit, můžete si zapnout Sweat mode, který počítá vámi spálené kalorie. Zmíněné playlisty jsou sestaveny i speciálně pro tento mod, takže pokud chcete například spálit 80 kalorií, hra sestaví playlist speciálně pro vás.

Pokud vám ale jde jen o co možné nejvyšší skóre, které krom pěti hvězd obsahuje i hodnocení superstar a megastar, stačí vám vypnout Kinect, nebo Playstation Cameru a popadnout mobil. Již několik ročníků hra umožňuje propojení s mobilní aplikací, které, přiznejme si, nefunguje zrovna nejpřesněji. Stačí vám pouze máchat pravou rukou do rytmu a bez větší námahy získáte minimálně pět hvězd.

Takové hodnocení ale o ničem nesvědčí. Pro doopravdy soutěživé tanečníky je zde World Tour neboli online režim. V jeden moment tak tancuje společně přes 200 lidí a hra dokonce oznamuje odkud jsou a jak se komu vede. V moment, kdy vám oznámí, že je před vámi jeden Čech, tak se okamžitě začnete snažit.

All Star režim

Novinkou je All Star režim, který vás vezme na cestu napříč nejslavnějšími písničkami jednotlivých dílů. Tento režim vás silně navnadí na Just Dance Unlimited. Jedná se o měsíční členství, díky kterému máte přístup nejen k těmto starším sestavám, ale zároveň i k pár exkluzivním. První měsíc máte zdarma, za každý další zaplatíte 5 dolarů, nebo 25 za celý rok. Rozhodně se vyplatí si koupit členství na celý rok, přesto nepatří toto členství mezi doporučované. Jedná se spíše o menší výmluvu tvůrců, proč ročníky neobsahují už tolik písniček.

Většina písní je doopravdy výborná. Máme zde staré klasiky v podobě Backstreet Boys, španělské popovky, které se těší v poslední době velké popularitě, americký pop, a dokonce i K-POP, který zabírá v knihovně více prostoru než minulý rok. Každý má samozřejmě jiný vkus, a ne všichni jsou například fanoušci korejské hudby. Sestavy ovšem krásně sedí přiřazenému stylu a využívají scény z videoklipů. Nově se u některých sestav pohybuje kamera, nebo dochází k vytvoření pompézních scén, což jedině chválíme. Na druhou stranu jsou zde písně, které neocení zrovna všichni, spíše děti, pro které hra nabízí i Just Dance Kids s jednoduššími kroky. Nedokážu ovšem pochopit, pro koho je dělaná tato sestava, která mě pronásleduje v mých snech.