LittleBigPlanet mnohdy patří k opomíjeným exkluzivním titulům pro PlayStation, a to je možná i důvod, proč jsme se posledního dílu dočkali v roce 2014 – pokud teda nepočítáme mobilní Run Sackboy! Run! LittleBigPlanet totiž nabízelo unikátní zážitek, kdy jste mohli nejen hrát s kámoši, ale vytvářet i své vlastní světy, a to dokonce i v závodní formě. Jenže Media Molecule se vrhli na Dreams a tak se tak nějak lidé obávali, co se stane s milovaným hadráčkem. Naštěstí nám v červnu na PlayStation 5 odhalení byl představen s velkou parádou nový titul, který překopal mechaniky předchozích dílů. Otázkou zůstává… zůstalo nám nadšení i po dohrání hry?

Ano! Sackboy: A Big Adventure vzalo fungující a oblíbené části z LittleBigPlanet a vše ostatní kompletně zahodilo. Sbohem teda musíme dát tvorbě vlastního obsahu, ale to stejně využívalo málo lidí, a hlavně zde máme Dreams. Místo toho tu máme fungující plnohodnotný příběh, více humoru, třetí dimenzi a mnohem více obsahu. Hezky ale postupně.

Jednou z hlavních novinek je příběh, který se točí kolem záporáka Vexe, jenž zotročil všechny hadráčky. Zde nastupuje na scénu Sackboy, který byl předurčen jako spasitel a nástupce Pleteného rytíře. Vaším úkolem je proto vylézt na nejvyšší horu a shodit Vexe na kolena. Chápete?! Shodit… no raději jdeme dál.

Příběh není nic světového, ale co taky čekat. Naštěstí hra využívá všechny segmenty příběhu, jak jen to jde. Jste tedy nástupce Pleteného rytíře, ale abyste to dokázali, tak musíte splnit speciální výzvy pletených rytířů. V některých mapách se ukrývají kostky, které slouží jako klíče k těmto výzvám. Jde o takové těžší závody, které odemykají dodatečné Kuličky snění, pomocí kterých můžete postoupit do dalších úrovní.

Hra obsahuje pět odlišných světů, ve kterých je od sedmi až zhruba po patnáct hlavních úrovní, několik výzev, bonusové úrovně, ve kterých jen sbíráte herní měnu, hudební úrovně a úrovně pouze pro dva hráče.

Hlavní úrovně mají hned několik typů. Máme zde klasické úrovně, kde se jen musíte proskákat po lineární cestě až do konce, otevřenější úrovně, kde musíte posbírat klíče pro postup do další části, a pak kolejnicové, kde se jen vezete. Díky tomu, že hra má hned několik typů úrovní, neomrzí tak rychle a celých 15 hodin si užijete. Tomu napomůžou již zmíněné výzvy, a hlavně hudební úrovně. Celý svět vibruje do rytmu písniček. Máme tu hity jako Uptown Funk, ale i filmové klasiky jako Jungle Boogie z Pulp Fiction. Jde o krásné osvěžení, které si rozhodně budete chtít nejednou zopakovat.

To se bohužel nedá říct o všech úrovních. Ne všechny mají tak promakané pasáže nebo hádanky, takže působí jen jako kopie již předchozích. Pokud by byl vyhozen například každý desátý level, sice by došlo ke zkrácení herní doby, na druhou stranu by si hra udržela nadupané tempo. Podobný problém mají i některé boss fighty. Většinu času jde o solidní výzvu, která dokáže překvapit. Jenže jiní jsou neoriginální a v podstatě hází jeden útok dokola.

Určitě si ale říkáte, že nemá cenu si hru kupovat, když už na PS5 máte zdarma Astrobota. No, ale má Astro hru více hráčů? Porovnání se ani nešlo vyhnout, jenže díky hře pro více hráčů, vydatnějšímu soundtracku a větší náplni doopravdy působí Sackboy jako mnohem větší titul. Bohužel hra stále nepodporuje online hru pro více hráčů, takže pokud vlastníte PlayStation 5 verzi, tak hodně štěstí, protože nepodporuje ovladač z PS4, jedině pokud byste si koupili PS4 verzi a hráli ji v režimu zpětné kompatibility. Tím se ale ochuzujete o haptickou odezvu v ovladači. Naštěstí sehnat DualSense není tak komplikované jako samotnou PS5. Zase na druhou stranu vám nikdo nebude na konci úrovně lézt do vaší vítězné fotky. Největší škoda ale je, že některé úrovně a sběratelské předměty zkrátka sami nesesbíráte. Mnohdy jde i o části kostýmů. Ty naštěstí Sackboy neopustil a stále si můžete šíleně upravit vzhled své postavy a dokupovat dodatečné kostýmy a emoty.

Sackboy: A Big Adventure je výborná změna série. Hra je nadále zábavná a drží si své kouzlo. Jenže třetí rozměr přináší nové možnosti, kterých se studio SUMO Digital chopilo bravurně. U hry se budete smát, ať už hrajete sami či nikoliv. Budete si broukat skladby z úchvatného soundtracku, a hlavně budete mlátit do čeho to jen jde.