Výjimečně se stává, že některá vedlejší postava bude natolik populární, že bude mít vlastní hru, obzvláště u filmů. Tvůrci filmové série Doba Ledová si ovšem uvědomovali, koho lidé mají ze všech nejradši. Scrat, roztomilá šavlozubá veverka, se totiž napříč filmy honila pouze za svým oříškem a žádná překážka pro ni nebyla dostatečně velká, dokonce ani vztah. Lidé si ihned zamilovali její dobrodružství a soucítili s ní. I když je to vlastně ve skutečnosti vlastně kluk. Když tak došlo na výběr postavy pro hru Doba Ledová 2, bylo ihned jasné, koho si tvůrci vyberou. Jenže delší dobu bylo pusto a na filmy i hry se pomalu zapomnělo. Potichoučku byl ovšem oznámen samostatný titul Ice Age: Scrat’s Nutty Adventure, který staví našeho drevokocúra opět do role chlupatého hrdiny.

Ten oříšek vůbec nemá zdravou barvu

Hra se s ničím nepáře a hned v prvních sekundách vám představí celou zápletku hry samotné. Scrat zase vlezl někam kam neměl a objevil starověký Scratezonský chrám, který skrývá více než jen památky. Vládne mu tajemná síla, jenž navede Scrata novým směrem a zadá mu speciální úkol, který nezvládne někdo jiný. Vaším úkolem je tak najít čtyři oříšky vyrobené z krystalu, donést je zpátky do chrámu a obnovit jeho zašlou slávu. Vaší odměnou pak má být ten největší a nejkrásnější oříšek, který si může veverka jen přát.

Každý oříšek se skrývá v jiné části světa s tím, že reflektují všechny díly filmové série. Krom známých planin tu máme například i dinosauří zemi. Nečekejte ovšem, že budete mít před sebou velký otevřený svět. Úrovně jsou lineární s tím, že občas skrývají nějakou odbočku, ve které najdete sběratelské předměty, nebo další krystaly. Ty konkrétně slouží k odemykání artworků, ale zároveň vám zvyšují maximální počet životů. Kolem ikony Scrata se tedy postupně naplní půl kruh, který značí vaší další úroveň. Nemusíte se ovšem bát, že pro odemčení všech bonusů a dosažení největšího možného množství životů budete muset zdlouhavě prolejzat každé zákoutí. Hra je totiž hlavně zaměřená na mladší publikum, proto je úroveň obtížnosti poměrně nízká a nemusíte se tedy extrémně snažit, dokonce ani v hádankách.

Slabá zásoba herních mechanik

Ve hře se nachází zhruba dva typy hádanek. Nalezení větších krystalů pro otevření dveří, aktivování symbolů ve správném pořadí a pak pouze jejich nejrůznější iterace. V každé lokaci se tak hádanky opakují, což bohužel brzy omrzí. Není to ovšem jediný herní prvek, který je takzvaně na jedno brdo. Ve hře se nachází minimální počet nepřátel. Máme tu tak prapodivné krysy, kraby, brouky a létající brouky. I když má hra pouze kolem pěti hodin, brzy vás přestane jednoduchý soubojový systém o jednom tlačítku nudit a soubojům se budete spíše vyhýbat. Ovšem jednomu druhu soubojů se nemůžete vyhnout, a to jsou ty s bossy. Ve hře se nachází tři s tím, že každý funguje naprosto stejně. Na nepřítele házíte kameny, nebo sněhové koule, pak se vyhýbáte jeho skákavému útoku a následně zaútočíte vy. Jedno se ovšem musí hře nechat. Krásně zapojila padouchy z filmů a souboje tak mají alespoň ždibec atmosféry.

Vývojáři mohli do soubojů více zapojit vaše speciální schopnosti, které si postupně odemykáte. První základní je dvojitý skok, ovšem u druhé schopnosti nabere vše trochu nečekaný směr. Scrat získá schopnosti podobné Spider-Mana, kdy se může přitáhnout ke speciálním kruhům a později dokonce získá telekinezi, kterou může přesouvat předměty. Díky těmto nabytým schopnostem se můžete vrátit na již prozkoumané lokace a dosbírat zbylé předměty. Posledním neduhem na kráse jsou technické problémy, kdy Scrat pro změnu vyletí někam kam zrovna nemá, nebo se rozhodne, že tu klouzačku prostě sjede ještě jednou!