Hyper Scape je nejnovější battle royale hra od Ubisoftu (protože dnes už očividně musí mít battle royale titul prostě každý). Nicméně je nutno říct, že Hyper Scape je opravdu zábavný a přináší do tohoto žánru zase něco nového, a to jak pro hráče, tak i pro diváky na Twitchi. I přesto se stále nemůžu zbavit pocitu, že zde Ubisoft svou práci celkem odflákl. Pojďme se tedy na tuto novinku podívat.

HLAVNÍM ZAMĚŘENÍM JE RYCHLÝ A VERTIKÁLNÍ POHYB

Hyper Scape se svým stylem velice podobá Apexu. Zaměřuje se na rychlý pohyb s relativně dlouhým časem na zabití. Na rozdíl od Apexu je zde však pohyb vertikálnější a mnohem rychlejší. To ale neznamená lepší, i přestože jsou souboje zábavné, mohou být totiž často velmi chaotické. Ještě když se do toho zapojí všemožné schopnosti, které můžete najít po mapě.

KAŽDÝ SI ZDE NAJDE ZBRAŇ PRO SEBE

V Hyper Scape můžete mít klasicky dvě zbraně, a navíc se ještě vybavit dvěma schopnostmi, jako je například magnet, který nepřátele přitáhne na jedno místo, teleport, neviditelnost, mina nebo obří koule, do níž se na čas zabalíte. Zbraně ani schopnosti zde nejsou rozděleny podle rarity. Namísto toho si můžete věc vylepšit pokaždé, když ji znovu najdete. Dá se tak provést takzvaná fúze, která zbrani nebo schopnosti vylepší statistiky, a to až 4krát.

Schopností i zbraní je ve hře dost a každý si tak najde něco, co mu vyhovuje. Umíte dobře mířit na dálku? Vezměte si sniperku nebo třeba obdobu Deagla. Jde vám míření obecně? Vyberte si ze řady automatických a poloautomatických zbraní. Nejste v míření moc dobří, ale stále se nějak tak přibližně trefíte? Ze zkušenosti doporučuji Komodo nebo Skybreaker, které fungují jako takové obdoby raketometů. No, a jestli neumíte mířit vůbec, je tady pro vás D-Tap, který sice dává malé poškození, ale stačí mít nepřítele přibližně uprostřed obrazovky a zbraň už na něj kulku navede sama.

Hra nemá klasickou zónu, která se zužuje doprostřed, ale namísto toho se mapa uzavírá po oblastech. Na konci se objeví koruna, kterou stačí udržet 45 vteřin, během kterých jste označeni a vyhrajete... nebo můžete prostě všechny zabít.

HYPER SCAPE PŮSOBÍ TROCHU ODFLÁKLE

I přestože je hra neustále akční, je tu jedna část, která je poněkud nudná, a to padání na začátku hry. Není zde žádná mechanika nabírání rychlosti jako v ostatních hrách, a tak v podstatě stačí jen namířit, kam chcete letět a budete tam stejně rychle jako všichni ostatní.

Ono je vlastně ve výsledku i úplně jedno, kam spadnete, protože celá mapa vypadá více méně stejně. Ve hře jsou celkově asi čtyři modely domů, které se po mapě opakují akorát v jiných barvách. Ano, je zde sice pár větších budov, které jsou unikátní, ale ani ty upřímně nějak nezaujmou a lokace si tak rozhodně nezapamatujete narozdíl od Apexu nebo Fortnitu.

Postavy zase opakují pár hlášek stále dokola, což mě začalo po pár hodinách štvát ještě více jak stále přetrvávající bugy. Ať už jsou to létající zbraně, které se nedají sebrat nebo bezdůvodné odpojování od serveru s hláškou "Vaše připojení je příliš pomalé", i když hra celou dobu jede bez záseků. Jak jsem řekl na začátku recenze, celé to působí tak trochu odflákle. Především když si vzpomenu, že naprosto stejné problémy byly už v betě.

Ani optimalizace na tom není nejlíp. V průběhu celé této recenze jste mohli vidět hru na nejnižší nastavení se stabilními 80 FPS. Nicméně v konkurenčních titulech, jako je například několikrát zmiňovaný Apex, mi hra jede kolem 100 FPS na nejvyšší detaily, a to jsou tituly graficky na podobné úrovni.

MONETIZACE JE NAŠTĚSTÍ BEZ PROBLÉMŮ

Je ale zase potřeba zmínit povedenou monetizační strategii, kterou Ubisoft nasadil. Ve hře najdete populární battle pass, klasicky s placenou verzí a s verzí zdarma. Na rozdíl od většiny her ale i v té bezplatné verzi najdete velmi pěkné předměty. Zamířit můžete také do obchodu a koupit si předměty přímo. Lze si tak přizpůsobit drop-pod, zbraně, emoty nebo třeba vaši postavu. Skiny jsou velmi pěkné a nepřidávají hráčům žádnou výhodu, takže zde si rozhodně není na co stěžovat.

HRA NABÍZÍ ZAJÍMAVÉ MOŽNOSTI PRO DIVÁKY NA TWITCHI

Hyper Scape je také jednou z mála her, která nabízí integraci s Twitchem. Pokud se tak díváte na někoho, kdo Hyper Scape hraje, můžete si prohlédnout jeho schopnosti a zbraně nebo dokonce přímo hlasovat o různých událostech, které se ve hře dějí. Lze tak vybrat sníženou gravitaci, přidat hráčům skok navíc, rozmístit po mapě speciální loot a tak dále.

POJĎME SI TO RYCHLE SHRNOUT

Ve finále je tak Hyper Scape fajn oddychovka, která zase přináší něco trochu jiného. Stále se však nemůžu ubránit pocitu, že si Ubisoft jenom chtěl ukousnout z populárního battle royale koláče a vlastně pro to udělal absolutní minimum. Alespoň pochybná optimalizace, malé množství hlášek, bugy a fakt, že unikátní modely budov se dají spočítat na prstech jedné ruky, k tomuto pocitu rozhodně přispívají. Stále je to však free to play titul, u kterého si svůj čas zatím užívám, a vypadá to, že Ubisoft se během dalších sezón chystá do hry přidávat více zbraní, schopností a skinů.