Pokud jste si nastavili budíky na čas, kdy vyjde další skvělá farmící adventura, tak můžete s klidem ještě spát. Harvest Moon: One World se od kořenů série vzdálil natolik, že je na zvážení, zda si vůbec zaslouží nést její jméno..

Harvest Moon: One World na Nintendo Switch se pokouší přenést tuto značku na novou platformu a ukázat tak novým hráčům, v čem je její kouzlo. Bohužel se to ale těžce nepovedlo a mnoho Harvest Moon nováčků by kvůli tomuto dílu mohlo zavrhnout celou sérii. Není to ale poprvé. V roce 2014 se totiž původní studio Marvelous Entertainment a vydavatel Natsume rozdělili a práva na název Harvest Moon si nechalo právě Natsume. Původním vývojářům tudíž nezbývalo nic jiného než začít s novou značkou zvanou Story of Seasons.

Harvest Moon: One World je již druhým pokusem vyždímat co nejvíce z popularity značky. Tato hra má otřesné tempo, v podstatě neexistující příběh, nulovou vazbu k postavám ve světě a vypadá hůře než některé Harvest Moon díly na nevýkonném Nintendo 3DS. Jen se podívejte - nalevo je 9 let starý díl a napravo zrovna vydaný One World.

Člověk by si řekl, že to alespoň poběží dobře, když je ten svět tak o ničem. Opak je ale pravdou. Během pouhé chůze po mapě se neustále trhá obraz a v rozích obrazovky vidíte, jak se dočítají kousky světa nebo další postavy. Často tak ani nevíte, kam jít. Například ukazatelé úkolů, které mají značit, kde je nějaká postava, se vám na mapě neukáže - protože ta postava se zkrátka nenačetla. Po hudební stránce hra také tápe. Budete poslouchat dvě až tři stejné smyčky pořád dokola. Když ale horko-těžko pomineme audiovizuál a stabilitu, ani hratelnost samotná to nezachraňuje.

První hodinu vás hra nepustí k ovládání a bude vás provázet naprosto nudnými dialogy, při kterých ještě milionkrát zhasne obrazovka, aby se ukázala další scéna. Poté jste puštěni k farmaření, což by měl být zlatý hřeb této hry, ale je to spíše její nejhorší část. Natsume se rozhodlo, že je fajn nápad naprosto zamezit hráči nakupovat semínka nebo je třeba získávat sklízením dané rostliny. Jediný způsob je tedy hledat každý den semínkové víly po velice pusté mapě. Rychlost vaší postavy je navíc na bodu mrazu.

To si spojte se zmiňovaným trháním obrazu kdekoliv jste a máte zaděláno tak akorát na pěkný bolehlav. Celá mapa je navíc série nudlovitých slepých uliček, ve kterých se budete věčně brodit. Aktivity jako okopávání hlíny, sázení semínek a zalévání vám bere energii. Nově vám ji bere bohužel i chození samotné, což nic kreativního nepřináší a jen vás konstantně stresuje to, že možná ani nedojdete do postele.

Hra se snaží přinést pár prvků z předešlých dílů, a tak máte možnost starat se o zvířata a dostávat vajíčka, mléko a podobné produkty. A pokud si budete chtít koupit prakticky cokoliv, bude to také potřeba dělat. Samotné farmaření vám nemá šanci vydělat na téměř nic, ceny jsou zkrátka nasazené extrémně vysoko. Nebudete si tak schopni například koupit koně na rychlejší cestování, které vás jinak za pár hodin naprosto položí.

Co se týče světa samotného, máte k dispozici pět mrňavých lokací, ve kterých můžete nalézt jiné rostliny a také tam každé semínko poroste jinak kvůli jinému klimatu. Samotné sázení je pak možné jen v předem určených mřížkách půdy na vybraných místech.

Ve shrnutí jde o podprůměrnou hru, a ještě podprůměrnější Harvest Moon. Na trhu jsou mnohem propracovanější, hezčí a zábavnější farmářské hry - namátkou třeba Stardew Valley nebo série Story of Seasons. Za tým Indiana si hra odnáší 2 z 10.