Ach ano, kdo by nechtěl vlastnit svoji vlastní benzínku. Tankovat palivo, prodávat předražené jídlo a pití, opravovat auta, občas se nechat unést běžně se vyskytujícím ufem. Vedle takových legend jako simulátor kozy či trávy je simulátor benzínové stanice další v řadě podivných her, u kterých si nejsme jistí, že je vůbec chceme, ale z nějakého důvodu měli vývojáři z DRAGO entertainment ten skvělý nápad, že přesně tohle tu chybí. No nic, jdeme se podívat, jak si Gas Station Simulator vede a zda si zaslouží vaši pozornost.

Hlavní náplní hry jsou minihry. První, která se vám odemkne, je tankování benzínu. Jednou za čas u vás zastaví auto a vy se musíte trefit do vyznačeného prostoru, abyste získali bonus k výdělku. To budete opakovat hned několikrát za sebou, dokud si nenašetříte dost peněz, což bude trvat docela dlouho, a vzhledem k malému počtu činností, jež máte ze začátku odemčené, se budete nudit. Na druhou stranu alespoň máte čas na nabarvení hlavní budovy nebo odbagrování několika hromad písku. Po chvilce se vám odemkne kasa a možnost prodávání občerstvení vašim zákazníkům. Jedná se o nejčastější minihru a zároveň o tu nejotravnější. Musíte se starat o to, aby vám nedošlo zboží, případně objednat nové za pokud možná nejlepší cenu. Po několika dalších úkolech se vám odemkne garáž, v níž můžete opravovat auta. Je to bohužel jediná minihra, která za něco stojí. Čím více máte garáž vylepšenou, tím víc věcí můžete na autu opravit. Začnete s výměnou kol a zrcátek a vyleštěním poškrábaných dveří. Časem si odemknete například výměnu oleje nebo svíček.

Postupem času bude počet zákazníků a přijíždějících aut až moc velký, naštěstí okolo tohoto období se odemkne možnost najmout si výpomoc. Každý zaměstnanec se specializuje na jinou činnost a také si za ně nechává zaplatit jiné částky. Pokud tedy chcete maximálně ušetřit, tak je určitě dobré vybírat ty nejlevnější pracovníky a zaměstnávat je pouze v oborech, za které chtějí nejméně peněz. Bohužel tito lidé nebudou pracovat věčně. Stejně jako každý člověk, i oni se časem unaví a musí si odpočinout. Jejich aktuální úroveň únavy se dá vyčíst z ukazatele nad jejich hlavou, hra vám ale bohužel neoznámí, že daný zaměstnanec si šel odpočinout a pak jen pozorujete to obrovské číslo v rohu obrazovky, jež vám ukazuje počet lidí u kasy.

Nové možnosti ve hře se vám odemykají po splnění určitého počtu misí. Bohužel, jako všechno ostatní, i mise jsou velmi repetitivní. Budete dokola obsluhovat zákazníky, dokola tankovat obrovské množství aut a dokola opravovat ty stejné závady. Tyto úkoly jsou občas proložené menším příběhem, který ale také není kdoví jak úžasný. V krátkosti, rozhodnete si splnit váš celoživotní sen a pořídit si benzínku uprostřed pouště, ale nemáte dostatek peněz. Tak se rozhodnete zavolat strýčkovi, který vám půjčí nějaké peníze s tím, že je ani nechce vrátit. Na konci tutoriálu vám zavolá s tím, že je ale vlastně vrátit chce a dá vám asi tak hodinu herního času na to splatit nereálnou částku.

Další diskutabilní věc je optimalizace. Byly doby, kdy mi hra jela nádherně na vysoké detaily a pak byly i okamžiky, kdy jsem měl problém udržet stabilních 60 snímků za vteřinu na nízké detaily. A k tomu takovou pomyslnou třešničkou je, že hra se z hard disku načítá šíleně dlouho. Mluvíme tu o pěti i více minutách, takže pokud jste jako já a máte malé SSD, tak se obrňte trpělivostí.

Co hru alespoň trochu zachraňuje, je grafika. Nemůžete sice čekat vzhled jako z moderních „tří áčkové“ hry, ale na indie hříčku je adekvátní a dívá se na ni docela hezky. Podobně to platí pro zvuky, které se nijak nevměšují a doplňují dění na obrazovce.

Gas Station Simulator rozhodně není pro každého. Pravděpodobně si titul užijí pouze lidé, kteří milují simulátory, nebo lidé toužící po těžkém dni jen u něčeho vypnout a dokola opakovat tu stereotypní rutinu. Ačkoliv se mi hra dobře hrála během mluvení s lidmi, tak o samotě bohužel ne a s čistým svědomím nemohu titul doporučit na více než čtyři body z deseti.