Typická situace. To si tak žijete normální středověký život v malé vísce jako milý robot Attu, který je řízený rybkou ve své akvárkové hlavě, a náhle celou vesnici přepadne banda robotických padouchů a ukradne všechen životu-potřebný olej, i cennosti vesničanů. A protože je Attu vážně dobrák od srdce, chopí se svého starého zrezlého meče, a odhodlaně vkročí do tajných válečných tunelů, které již dávno zapomněl čas.

Chytrá rybička, která všechno zachrání

Feudal Alloy je nová česká metroidvania od nadaného dvoučlenného týmu s názvem Attu Games. Hra na první pohled především vyniká svou ručně malovanou grafikou, která mne oslovila ještě před tím, než jsem hru spustil. Hra navíc nabízí mnoho prostředí k prozkoumání, takže vás průběh hrou neomrzí.

Když jsem se do této hry pustil, ihned jsem musel využít přítomnou možnost hrát v češtině, což mě příjemně překvapilo. Přijít o názvy jako „Železné selské ruce“, nebo třeba „Bronzová smršť“ mi zkrátka přišlo nesmyslné. Co mě také hned příjemně nadchlo byla krásná středověká hudba, kterou Feudal Alloy odvedl na jedničku.

Průběh touto metroidvanií byl, až na vyjímky, velice plynulý a odměňující. Začátek byl trochu krušnější co se týče vysvětlování herních mechanik, ale jak jsem na ně s trochou snahy přišel, šlo to už jen k lepšímu. Podzemní tunely jsou plné skrytých chodeb a oblastí, kam se budete vracet po získání nových schopností. Samotná velikost mapy je úctyhodně velká, a backtracking usnadňuje přítomný teleport mezi objevenými lokacemi. Po této mapě je zároveň rozházeno 10 ukradených medailonů, které můžete posbírat, a také 13 achievementů které můžete splnit.

Na PC i na Nintendo Switch, hraje se skvěle

Hlavní herní háček, kterým se Feudal Alloy vyznačuje, je teplotní metr vašeho robota. Každé seknutí mečem, nebo využití schopnosti, dává Attuovi zabrat, a zvyšuje se mu tak jeho teplota. Pokud překročíte teplotní hranici, nebude schopen Attu chvíli útočit. Je tak potřeba si plánovat útoky a úhyby, a je vhodné mít vždy po ruce sadu chladících kapalin pro dočasné zmražení teploty. Mimo tuto mechaniku nechybí ale typická vylepšení ve formě dvojtého skoku, elektrického výboje, blokování útoků, a mnoho dalších. Dále máte také možnost za získané XP ze zabitých robotů upgradovat 3 dovednostní stromy.

Hra mi zabrala pěkných 15 hodin, a kdybych se pídil po naprosto všech zákoutích mapy, a chtěl získat všechny medailony, myslím, že bych se vyšplhal i na 20 hodin. Feudal Alloy mě moc příjemně překvapil, a na dlouho zabavil svou unikátní teplotní mechanikou, originální grafikou, a skvělým prostředím. Do protisměru tomu jde pouze zmatenější start, a vcelku pomalé levelování. Attu Games odvedlo úžasnou práci v pouhých dvou lidech, a od Indiana si odnáší 8 z 10.