Před dvěma roky spatřil světlo světa tenis nabízející možnost zúčastnit se jednoho ze čtyř největších tenisových turnajů světa. Fanoušci zapomenutých her Virtua Tennis a Top Spin byli nadšeni. O to více ale byli zklamáni, když AO Tennis na začátku roku 2018 vyšel. Studio Big Ant nenaplnilo očekávání a mnoho z toho, co slibovalo, ve hře nebylo, případně bylo ve velmi mizerné kvalitě. Ze začátku nepomohla ani celá řada patchů. Vývojáři si ale naštěstí své zaváhání uvědomili a zaveleli k velké změně. Ta přišla o několik měsíců později v rámci notně vylepšené verze nazvané AO International Tennis, která se pochlubila lepší hratelností i větším množstvím obsahu. A rázem se z odpadu stala úspěšná hra, která se líbila recenzentům i hráčům.

O to větším překvapením bylo, když letos vyšel AO Tennis 2. Vydavatel se rozhodl vrátit k původnímu názvu s tím, že vývojáři využijí vše, co se naučili při opravě prvního dílu. Pověry nepověry.

Vyšlo jim to? Dá se říct, že ano. Z našeho pohledu využili dobré základy z AO International Tennis a vylepšili je. Výsledkem je hra, která neurazí, ale ani přímo nenadchne. Na tenisový turnaj v australském Melbourne se ale mohou podívat všichni a je úplně jedno, zda znají pravidla tenisu nebo ne. AO Tennis 2 je totiž napůl cesty mezi simulátorem a arkádou. Přináší poměrně jednoduchou hratelnost, u níž je nutné mít dlouhodobou strategii a správně si rozvrhnout síly svého virtuálního tenisty nebo tenistky. Musíte mít totiž na paměti, že stejně jako ve skutečném tenisovém klání, tak i zde zažijete dlouhé, napínavé bitvy, které se mění ve vytrvalostní závod kdo s koho. Do každého zápasu je nutné vstupovat s rozvahou a všímat si silných i slabých stránek soupeře. U plusů to mohou být záludné krátké míčky k síti a brutální podání, zatímco u mínusů horší fyzička. V takovém případě je ideální soka pořádně rozhýbat, pálit na jednu i druhou stranu kurtu a být ostražití při jeho servisu.

Pokud se ale na kurtu postavíte největším špičkám tenisu, tak máte jen malou šanci, že uspějete. Zejména na nejvyšší stupeň obtížnosti je patrné špatné vyvážení umělé inteligence, kdy kupříkladu Rafael Nadal z mužského spektra a Ash Barty ze ženského jsou de facto bohové tenisu. Ano, jsou jimi i ve skutečném světě tenisu, ale občas se stane, že je někdo porazí. V AO Tennis 2 ale mají statistiky, o nichž se ostatním může leda tak zdát. Platí to zejména v případě, kdy se s nimi utkáte s vámi vytvořenou postavou.

Současně je na první pohled znát, že této dvojici v současné době nejlepších tenistů světa věnovali vývojáři extra péči. Ve hře mají typická gesta a nechybí ani známé výkřiky Nadala. Méně známí tenisté a tenistky – oficiální cestou jich je ve hře 25 - jsou na tom o poznání hůře. Ale na druhou stranu nechybí české zastoupení v podobě Karolíny Plíškové a Markéty Vondroušové.

Každopádně, u všech hráčů a hráček platí, že jejich podoba není úplně odpovídající. Ruku v ruce s tím jde grafické zpracování, které je zastaralé. Korunku všemu nasazují opakující se animace, technické problémy, dlouhé načítání hry a bohužel i časté pády hry. Ty byly po posledních aktualizacích veskrze odstraněny, ale například pocit z mírné prodlevy mezi stisknutím tlačítka a akcí ve hře zůstal.

Emoce, zranění a sázka na komunitní obsah

Potěší ale maličkosti, kdy můžete na kurtu dát průchod svým pozitivním i negativním emocím, stejně tak si vyžádat jestřábí oko a mít strach z toho, že se váš hráč při důležitém turnaji zraní. To vše přispívá k celkové atmosféře, která by mohla být ještě lepší, kdyby AO Tennis 2 měl větší rozpočet. Zdá se nám, že vývojáři se nesnaží vady ani pořádně skrývat. Je celkem sympatické, že si tvůrci na nic nehrají a snaží se svou hru zlepšovat krůček po krůčku.

Netrápí se ani dalšími licencemi. Místo toho, aby se dohadovali se společnostmi a snažili se zaplatit za licenci, tak nám servírují Australian Open zážitek s možností hrát ve dvojicích i čtyřhru. K tomu přidávají nepřeberné množství komunitního obsahu se smyšlenými turnaji po celém světě, které si můžete odehrávat v kariéře. V té je nutné věnovat se ještě tréninku, abyste se dokázali s vámi vytvořeným svěřencem vyšplhat až na samotný vrchol tohoto sportu.

Do kariéry a celé hry zapojili tvůrci ve velkém komunitu. Editor má na hru výrazný vliv. Bez něj by byla de facto poloviční. Sázka to byla riskantní, jak se ale zdá, tak se vyplatila, protože komunita vytváří známé i méně známe tenisty a tenistky, neoficiální kurty z celého světa, všelijaké turnaje, a dokonce i tenisové doplňky pro vašeho hráče. I díky tomu si můžete zahrát za spoustu známých i méně známých tenisových jmen a v turnajích navštívit i Českou republiku.

Suma sumárum

Pokud jste fanoušci tenisu, tak vás AO Tennis 2 bude bavit. Jen počítejte se zastaralejší grafikou, občas blbnoucí umělou inteligencí a dalšími mírnými nedostatky. Když ale překonáte začátek a odehrajete několik hodin, abyste se naučili hru ovládat a na vše si zvykli, tak můžete u AO Tennis 2 strávit desítky hodin. Jen pamatujte na to, že je to spíše skromná hra, čemuž odpovídá i absence komentátora, nedostatečná atmosféra při turnajích a nicotný online zážitek. Proto volíme hodnocení 6/10.