Série Darksiders se minulý rok dočkala již svého třetího dílu a tak není divu, že se studio rozhodlo odpočinout si od svého rutinního vývoje a jít tentokrát trochu jinou cestou. Respektive poslat sérii trochu jinou cestou. Na hře totiž pracuje úplně jiné studio, součástí kterého jsou však vývojáři stojící za úplně prvními díly Darksiders. Tímto spin-offem nám tak toto studio nejen, že ukázalo, že svět Darksiders opravdu rozšiřovat lze. Ale zároveň i dokazuje, že udělat kvalitní top-down hack-and-slash bojový systém tito vývojáři skutečně umí.

Darksiders Genesis je v podstatě spin-off od hlavní 3D hack-and-slash série, na které studio dosud pracovalo. I proto se nejspíše rozhodli tento prequel přenechat jinému studiu a rozprostřít tak svoje zdroje. To, že hra není perfektní a vývojáři se ještě mají co učit jde tak určitě znát. Je ale také vidět že noví vývojáři přinesli do hry skvělé nápady a ti stojící za prvními díly Darksiders zase ví, jak udělat solidní bojový systém. Pojďme si to tedy trochu rozebrat.

Příběh hry se odehrává před ostatními díly. A vy se tentokrát, v roli jednoho ze čtyř jezdců, příhodně zvaného War a jeho bratra Strifa postavíte Luciferovi. Zatímco War je seriózní týpek, co by nejradši všechno a všechny rozmlátil svým mečem, Strife je jeho přesný opak s pistolemi a dobrým humorem. To znamená, že se nebudete bavit jen při dobré variaci soubojů, díky dvěma postavám s velice rozdílnými bojovými styly. Ale i při vtipných dialozích, ve kterých se protagonisté často neshodnou.

V průběhu hry potkáte hned několik nových postav, které budou sloužit jako bossové, obchodníci nebo budou zkrátka doplňovat příběh. Obzvlášť obchodování vám zde bude k užitku. Postupně si totiž budete moci zvyšovat poškození a množství životů. To budete dělat pomocí speciálních úlomků, které lze najít buď ve světě, pokud se rozhodnete polo-otevřené lokace trochu prozkoumat, nebo si je budete moci právě koupit za měnu získanou z nepřátel. Stejně tak je to i s orby, které vám vylepšují stávající schopnosti a zvyšují statistiky.

Jak obchodník, tak možnost vrátit se do předchozích lokací vám bude k dispozici v jakémsi hubu. Kam se budete vždy po dokončení určité části vracet. To zároveň znamená, že po dokončení mise nebudete muset jít zpět na začátek mapy a jen se pomocí stisku tlačítka přesunete zpět do hubu. Lokací je ve hře hned několik. Podíváte se do zasněžené pustiny, temného podsvětí, obrovského trezoru plného zlata a do mnoha dalších. Každá mise přidává nové nepřátele a minibosse, i přesto však spoustu nepřátel působí jednotvárně a krom toho, že jinak vypadají, v nich žádný velký rozdíl nenajdete.

Zase tolik mě to ale osobně při hraní netrápilo, vše totiž zachraňoval skvělý bojový systém, který vám umožní přepínat mezi postavami stisknutím tlačítka. Můžete tak dynamicky měnit svůj přístup k nepřátelům, podle toho proti komu zrovna bojujete a zda se nacházíte v otevřené aréně nebo ve stísněné místnosti. Obě postavy mají zároveň své unikátní schopnosti, které využijete jak v boji, tak při řešení hádanek. Ještě více zábavy přináší coop, do kterého můžete skočit skoro kdykoliv ve svém singleplayerovém savu. Stačí jednoduše přijít ke speciálnímu krystalu a pozvat kamaráda buď online, nebo lokálně na splitscreen.

I když nějaké ty puzzly ve hře najdete, nedá se říci, že by byly mojí oblíbenou částí hry. Často jsou jednotvárné a nevyžadují zas až tolik přemýšlení. To však neznamená, že ve hře nemají svoje místo. Chytře totiž mění tempo hry, abyste si občas od toho neustálého a hektického mačkání tlačítek odpočinuli. Nutno ovšem říci, že se při jejich vytváření mohli vývojáři trochu více snažit.

Kde se však vynasnažili opravdu hodně, bylo při vytváření hudby. Ta je absolutně skvělá a myslím si, že s klidem můžu říci, že tvoří klidně i 50 % akční atmosféry, které si při soubojích užijete až až.

Hra bohužel pokulhává v technickém směru. Nejednou se mi stalo, že se zasekla animace nebo hra prostě spadla. Stejně tak není grafické rozhraní hry ideálně optimalizované pro klávesnici. V tutoriálových sekcích často grafika tlačítek překrývá text, což působí poněkud amatérsky a odflákle. On tutoriál celkově není moc dobře zpracován. Spoustu věcí si musíte najít v menu sami a až potom vám hra vysvětlí, jak tyto funkce vlastně používat.

Darksiders Genesis je tak skvělou hrou, která bohužel působí trochu nedotáhle. Skvělý bojový systém spolu s hudbou je ale rozhodně důvod, proč byste si měli tuto hru zahrát. A to, ať už jste fanouškem žánru, nebo ne. Hra vás vtáhne přibližně na 14 hodin a nebudete si od ní ani muset dávat pauzy, protože krásně zpomaluje tempo pomocí, ač trochu nudnějších, tak efektivních hádanek. Vše doplňuje zábavný coop, který už se dnes ve hrách moc často nevidí, a tak za něj od nás má hra jedno velké plus. Darksiders Genesis si tak odnáší doporučení na 8 bodů z 10, a pokud jste fanouškem hack-and-slash titulů, rozhodně byste tuto hru neměli minout.