Kdo by neznal legendární League of Legends? Hru, která je tu s námi už přes 11 let a hraje ji přes 180 milionů hráčů po celém světě. Její barvité příběhové pozadí zajímalo nejednoho hráče a s příchodem Arcane jsme se začali dozvídat více zajímavých detailů z jejího světa. Studio Airship Syndicate vytvořilo další díl skládačky z tohoto universa, na který se společně v této recenzi podíváme.

Jedná se o RPG titul s tahovými souboji, který je zasazený do pirátské tematiky. Ruined King: A League of Legends Story vypráví příběh několika dobře známých postav, se kterými si projdete cestu plnou soubojů, zvratů a hrstkou rozhodnutí. Příběh je nejdůležitější částí hry a je poskládaný z krásně stylizovaných filmečků, dabovaných i čistě textových rozhovorů mezi postavami a také prostředí, která podle toho, kde se nacházíte, buď křičí životem, anebo zejí prázdnotou.

Hra začíná v přístavním městě Bilgewater, kde se zkříží cesta prvním třem hlavním postavám, a to Miss Fortune, Illaoi a Braumovi. S postupem příběhu se tyto tři postavy setkají s dalšími dobře známými hrdiny z herní předlohy. Miss Fortune je po porážce jednoho ze záporáků, Gangplanka, přepadena neznámou temnou silou, která vzbudí několik otázek. Proto se Illaoi a Braum vydají za zdrojem podivné síly do podzemí, kde se dozví více o incidentu a celá dějová linka se dá do pohybu. Kampaň je plná potyček, a proto samozřejmě nesmí chybět, pro okořenění, souboje s bossy. Každý je něčím unikátní a je potřeba přizpůsobit tomu i taktiku v jednotlivých soubojích. 

Když už je řeč o soubojích, což je jeden z hlavních prvků hry, tak ty jsou poměrně dobře zpracované a nutí hráče taktizovat. Titul nabízí široké spektrum nepřátel, kteří mají svoje specifické útoky. Co se týče počtu bojovníků, tak maximálně se můžete setkat se situací tři na tři. A ačkoliv s postupem kampaní budete mít k dispozici více a více postav, tak si vždy musíte vybrat tři, se kterými budete chodit do šarvátek. Souboje působí plynule, lze je i zrychlit, a animace také ladí oku. Při boji má každá postava k dispozici svůj výběr útoků rozdělené na tři kategorie: ultimátní, instantní a linkové.

Ultimátní… jsou prostě ultimátní, Instantní se provedou v moment, kde se momentálně na ose postava nachází, a linkové se provádějí déle. Útoky jsou inspirované předlohou, ale nejedná se o jedna ku jedné přenesení animace a pohybů. Některé postavy mají zkrátka podobné útoky jako v League of Legends a jiné tyto útoky pouze připomínají. Vaše postavy i postavy nepřítele táhnou popořadě. Můžete útok provést rychle, ale s menším poškozením, anebo naopak provést útok po delší době, ale s větším poškozením. Vaše rozhodování, jak dlouho budete útok provádět, také ovlivňuje takzvaná „divoká karta“, která se na začátku každé šarvátky náhodně vybere a přidá zónu do osy souboje, takže pokud se daná postava nachází v oblasti divoké karty, tak dostane výhodu, nebo nevýhodu, kterou zrovna divoká karta představuje. Bojovníci také mají schopnosti například vyléčit sebe nebo spolubojovníky či přidat brnění. Každá postava na své schopnosti potřebuje manu, která se může dobíjet útoky nebo lektvary. Postavy mají také pasivní schopnosti a útok, který dobíjí „Overcharge“ potřebný pro ultimátní útok. Mezi koncem a začátkem dalšího souboje se přenáší pouze mana a zdraví a ty se dají dobít na checkpointech, které jsou rozmístěné po herním světě, kde si vaši hrdinové hezky v klidu zdřímnou. 

Pokud zrovna nejste v souboji, tak prozkoumáváte svět, po kterém se můžete pohybovat klikáním myši nebo pomocí klávesnice. Svět je plný nádob, truhel a krabic, ze kterých se dají získat předměty, recepty na vylepšování výzbroje a peníze, za než se dají pak koupit lepší předměty. Vylepšování vybavení jednotlivých hrdinů je nezbytné pro postup vzhledem k tomu, že nepřátelé jsou s postupem v kampani silnější a silnější. Normální obtížnost je vybalancovaná, a tak souboje nejsou nějak obtížné, ale párkrát se mi stalo, že jsem šarvátku musel opakovat. Potěší i vedlejší aktivita ve formě rybaření, ale to je jediná volnočasová kratochvíle v celé hře. S orientací vám pomůže i mapa, kde nechybí vyznačení místa, kam je potřeba dojít pro postup příběhem. Občas se mi stávalo, že jsem si nevěděl rady, kam jít, a tak jsem musel prostě prozkoumávat. I přesto bych ale řekl, že je level design poměrně intuitivní a dobře udělaný, ale určitě se nedá říct, že se jedná o otevřený svět. Prostředí na vás dýchne krásnou a League of Legends věrnou grafikou, které nejde nic vytknout, ale ani přidat. Pěkným detailem je fakt, že výzbroj, kterou mají postavy momentálně na sobě, jde vizuálně vidět i v herním světě.

Zpracování postav je téměř jedna ku jedné s předlohou a až na malé detaily jsou bez chyby. Při prozkoumávání jsem párkrát natrefil i na logické hádanky nebo nášlapné pasti, ale nevadilo by, kdyby se těchto prvků ve hře vyskytovalo více. Hra nabízí možnost si vybrat za jakou postavu v režimu prozkoumávání budete po herním světe chodit, ale vždy je jedna ze tří postav přímo vyžadována, aby byla v partě z důvodu příběhu. Před soubojem je možné na nepřítele zaútočit ještě ve světě, a tím mu ubrat zdraví dříve, než souboj vůbec začne. Hudba je příjemná, ale přiznám se, že po čase mě trochu otravovala její repetitivnost i navzdory tomu, že se podle prostředí měnila. Ve hře nechybí obchod, kde se dají pořídit léčivé nebo mana lektvary, brnění, zbraně a prsteny, které jsou inspirované předměty z předlohy. Dále máte k dispozici runy, můžete vylepšovat schopnosti vašich hrdinů, oblékat je do lepších předmětů a nechybí ani vylepšování výzbroje pomocí enchantmentu s pravděpodobností na úspěch. 

Hra pěkně plyne v příběhu kupředu, ale kromě něho, prozkoumávání a soubojů nemá moc co nabídnout. Takže zhruba v polovině kampaně mě přestala bavit. Souboje jsou dobře udělané a až na ojedinělé grafické bugy nebo občasné uříznutí hlášky postavy, je radost se na animace soubojů dívat. I když jsou některé ultimátky, které jsou mimochodem inspirované původní hrou, pěkné, tak pokaždé, když je aktivována, tak se spustí animace, kterou nejde přeskočit. Nedejbože pokud je před soubojem cutscéna. Měl jsem problém s poražením jednoho bosse a před začátkem souboje byla asi tříminutová cutscéna, která sice jde zrychlit klikáním myši, ale nejde úplně přeskočit a já ji viděl asi čtyřikrát. Také se mi stávalo, že hra špatně detekovala to, na kterého nepřítele jsem kliknul a poté postava útočila na někoho jiného, než jsem chtěl.

Ruined King je dobrá hra díky svému příběhu, ale bohužel pouze dobrá. Určitě ji doporučuji skalním fanouškům League of Legends a hráčům, které baví tento žánr. Bohužel nemohu hře odpustit nedostatky, jako je špatná detekce klikání, špatně umístěné cutscény před soubojem s bossem, které nejdou přeskočit, a grafické bugy. Za tým Indiana doporučuji titul na 7 bodů z 10.