Lidstvo ztrácí kontrolu nad Zemí, a musí se usadit na vznášejícím umělém ostrově. Bohužel ani zde nejsou v bezpečí, a korupce z červené hmoty je dostihla i tam. Je jen na vás a vaši policejní jednotce Neuron, abyste zachránili alespoň to, co z civilizace zbylo.

Astral Chain je hack and slash akční hra od PlatinumGames, kteří mají za sebou podobné hry jako Bayonetta 2 nebo Nier: Automata. Děj se odehrává v roce 2078. Lidstvo bylo nuceno se odebrat na ostrov zvaný Megafloat. Zemi totiž ovládly chiméry a červená hmota, která mutuje lidi. Vy se ocitáte v roli jednoho ze dvou sourozenců v policejním útvaru Neuron. Váš úkol je jasný - Zničit všechny chiméry, které se dostanou na ostrov, a uzavřít brány, kterými se k nám dostávají. A jak na ně vyzrát? Použijete jejich vlastní sílu! Máte totiž k dispozici ochočené chiméry na řetězu, zvané Legion. Boj proti chimérám je velice pestrý a zábavný, a postupně se budete učit čím dál více komb a abilit, které pak můžete přiřadit svým Legionům. Těch je postupem hry dohromady 5. Každý z nich je unikátní a má své vlastní schopnosti, které můžete použít jak v boji, tak při exploraci světa. Jeden třeba umí vykopat díru, ve které může být něco ukryto. Další zase může zvedat těžké objekty, a házet je po nepřátelích, nebo vám tím může zpřístupnit dosud neobjevenou cestu. Možností je mnoho, a budete mít dostatek příležitostí se projít po ulicích města a důkladně ho prohledat Legiony.

Hra je rozdělena do 11 kapitol. Během každé můžete mimo hlavní úkol narazit na červené a modré policejní případy. Liší se primárně závažností a pestrostí. Je to vážně jako byste byli policejní důstojník v ulicích. Můžete nahánět podezřelé lidi na ulici, pomáhat občanům s nalezením místa ve městě, nebo třeba léčit lidi nakažené červenou hmotou. Po každé kapitole se vám jasně ukáže, kolik z kolika úkolů jste splnili, a na jakou známku. Ke každé kapitole se poté můžete individuálně vracet i s novými Legiony a dovednostmi, a můžete ji dohrát na lepší známku.

Co se týče obtížnosti, máte každou kapitolu na výběr zvlášť, jak na to chcete jít. Na výběr máte odlehčený casual mód, standard mód, a po dohrání hry také Ultimate mód. Ty se liší v obtížnosti nepřátel, a také v počtu znovuoživení, pokud zemřete. Pokud byste si vážně chtěli užít příběh naplno, a štval by vás boj, můžete také zvolit Unchained mód. V tomto módu se hra postará o veškeré soupeření za vás, a nechá vás se pouze koukat. V tomto módu máte navíc neomezený život. Postupem hry budete získávat skill pointy, speciální útoky a ability pro vaše Legiony. Každého Legiona si tím pádem můžete pestře vyladit dle vlastních preferencí. Navíc každému můžete měnit barvy. To stejné platí i pro vás, a u policejních skříněk si můžete naprosto změnit svůj vzhled, i kdyby to moc nezapadlo do policejních norem. Aby toho nebylo málo, můžete Astral Chain hrát také ve dvou. Jeden z vás ovládá hlavní postavu, a druhý jeho Legiona. Tento mód je spíše takové zpestření, je vcelku obtížné se sehrát pro dobré kombo, a většinu kontroly má stejně první hráč.

Hra vychází exkluzivně na Nintendo Switch. To umožnilo vývojářům ji plně optimalizovat pro tento hardware, v čemž také uspěli, viděl jsem stabilních 30 fps a krásné vizuály k tomu. Hudba i vzhledová stylizace hry je úchvatná, a chvílemi mám pocit, jako bych sledoval anime ze světa japonských policistů v budoucnosti. Utvrzuje to i intro, které je úmyslně ztvárněno jako anime opening.

PlatinumGames rozhodně nezklamalo. Téměř celý průběh hrou jsem se nestihl nudit, protože aktivity na mě číhaly za každým rohem. Jedna z mála věcí, co je na hře trochu otravná, je fakt, že kapitola se nedá dohrát na 100% hned, protože často v ní jsou aktivity vyžadující Legiona, kterého ještě nemáte. Musíte se potom v budoucích kapitolách vracet zpět a tyto aktivity dodělat. Délka každé kapitoly a celkového děje mi také přišla skvěle naporcovaná, a měl jsem dohráno za zhruba 18 hodin. Za skvělou kombinaci chytlavého příběhu, úžasné stylizace a hromady zábavného boje dávám hře za tým Indiana 9 z 10.