Jak již název napovídá, pod vaši ruku se dostane malý zvířecí útulek a vy se o něj a jeho obyvatele budete muset do posledního detailu starat. Jedná se tedy o simulátor, takže počítejte s tím, že je to pěkný žrout času a jako většina podobných simulátorů bude vyžadovat určitý grind peněz, abyste se mohli co nejrychleji posouvat. Nutno podotknout, že se zde také nelze vyhnout repetitivnosti v hratelnosti.

Při vytváření nové hry si můžete vybrat, zda začnete s výběhy pro kočky nebo psy, ve výsledku na tom ale nezáleží, protože podrobný a místy celkem otravný tutoriál vás velmi brzy dovede do bodu, kdy budete pečovat o oba druhy zvířat. Jiná zvířata ve hře bohužel nejsou.

Příjem svěřenců probíhá přes počítač, který využijete mimo jiné třeba i na nákup krmení, vody, hraček, ale i dekorací pro váš útulek. Také vám nabízí aktuální seznam zvířat, jež jsou dostupná jen po určitou dobu. U každého z nich je uvedený krátký popisek, který obsahuje jméno a pomocí srdíčka i celkový stav. Lze to nazvat jakýmsi ukazatelem zanedbanosti zvířete. To tedy znamená, že čím nižší úroveň je, tím více péče bude chlupáč po přijetí potřebovat.

Když si vyberete zvíře, které chcete převzít do péče, hra se vás zeptá, zda ho chcete přejmenovat. Poté už vám jen zbývá počkat si na klakson od dodávky, která odkopnutou chudinku přiveze. A tady už začíná ta pravá sranda. Hra vám v pravém horním rohu napoví, co aktuálně trápí svěřence nejvíce, a od toho se pak odvíjí vaše další kroky. Pokud je mazlíček zraněný, je potřeba ho odnést na ošetřovnu. Tam se budete muset poprat s přisátým klíštětem, obvázat pochroumané končetiny nebo ošetřit tržné rány. Pak už podle druhu zvířete zajdete buď do sprchy, nebo rovnou do kotce

Po ubytování zvířete je dobré se s ním trochu pomazlit, abyste získali důvěru a odhalili jeho vlastnosti, jejichž detail uvidíte po podržení klávesy Q. Když na chlupáče namíříte kurzorem, zobrazí se i jeho potřeby – hlad, žízeň, unavenost, zdraví, zábava, stav srsti a vyprazdňování. Vlastnosti zvířete jsou důležité pro jeho následnou inzerci. Můžete mít milá, hodná zvířata, co mají ráda děti, nebo naopak rozpustilé rebely, kteří vyžerou misku na počkání. Ani plaší jedinci věrní jenom svému páníčkovi nejsou výjimkou.

Takže dosypat granule, dolít vodu a vykartáčovat kožich, nebo v případě psů ho pořádně vymydlit v budově se sprchou. V podstatě by se dalo říct, že jde o takovou zvířecí obdobu The Sims, jen se vám tu hrdinové mohou častěji počůrat. Co je trochu úsměvné, je fakt, že všichni psi jsou při koupání vzorní a velmi hodní, takže se vám nestane, že by utekli. Vývojáři zjevně tolik zkušeností s koupáním psů neměli. Obdobně hodní jsou chlupáči i při ošetřování na klinice.

Když má zvíře plné bříško, je čas vzít ho do výběhu, kde mu můžete pomoci s jeho potřebou zábavy. S laserem v ruce proženete kočičáky po celé ploše výběhu nebo můžete házet míček pejskům a oni vám ho s radostí zase přinesou. Na již zmíněném panelu můžete také sledovat myšlenky zvířat, které vám prozradí, co by chtěl mazlíček aktuálně dělat nebo zda netouží po milém pohlazení či chutném pamlsku. Pokud máte zrovna čas, pomůže vám to s budováním vztahu se zvířetem. Pro hraní to ale není nijak zásadní, takže není důležité se těmto myšlenkám věnovat. Při pokročilejší fázi hry vám na to již stejně nezbyde moc času. Ze začátku se to může zdát roztomilé a hra to prezentuje jako důležité, i když tomu tak ve skutečnosti vůbec není.

Sem tam se může stát, že zvíře onemocní i v průběhu jeho pobytu v útulku. Vypozorovala jsem, že to může být způsobeno čistotou v kotcích. Takže je potřeba myslet na to, abyste vše pravidelně zametali, vynášeli bobky z kočičích záchodů, sbírali je po výběhu, ale hlavně se musíte postarat o nemocné zvíře hned, než se nemoc rozšíří dál.

Pokud chcete zjistit, která breberka zvíře napadla, odneste ho do budovy s ošetřovnou, naberte vzorek krve a odešlete k analýze. V počítači si pak můžete přečíst email, kde vám veterinář sdělí, jaký nejvhodnější léčebný postup zvolit a čím pacientovi ulevíte. Bohužel ze sta procent se dozvíte, že se jedná o obyčejné nachlazení, jen má pokaždé jinou léčbu, což je poměrně velký nedostatek. Hru by velmi obohatilo, kdyby zde byly i vážnější diagnózy a zvíře by bylo nutné třeba na léčbu odeslat k veterináři nebo ve výsledku třeba i uspat, což by přidalo i na reálnosti. Je však možné, že vývojáři cílili spíše na mladší publikum, a tak se tyto prvky do hry, z pochopitelných důvodů, nedostaly.

Poté, co uspokojíte všechny potřeby mazlíčka a ukazatel spokojenosti hlásí, že je zvíře připravené k adopci, je potřeba ho řádně propagovat. K tomuto účelu slouží váš fotoaparát nebo rovnou celé studio. Stačí mazlíčka vyfotit a výslednou fotografii naskenovat do počítače, případně si ve fotostudiu chlupáče naaranžovat do nějaké vtipné pózy, přidat pár oblečků a podkladů. Důležité je nezapomenout na řádné osvětlení a říct „sýr!“ Fotka se vám do počítače přenese automaticky. Upřímně si však myslím, že mnohem hezčí fotky jsou z klasického foťáku někde v prostředí útulku než na vyumělkované scéně, kde i tak většina fotek vypadá o dost hůře.

V počítači pak na záložce se všemi vašimi zvířaty stisknete klávesu inzerovat, zvolíte fotku a během chvilky vám na inzerát odpoví zájemci o toto konkrétní zvíře. Fotka však nemá žádný vliv na to, kdo se o zvíře přihlásí. Je důležitá pouze k tomu, abyste inzerát mohli zveřejnit.

Tady nastává občas velmi nervydrásající část, protože každý mazlíček i majitel mají nějaké požadavky na vlastnosti, a to ať už na ty pozitivní, tak na ty negativní. Ne každý majitel chce, aby byl mazlíček bojácný nebo trochu nezbeda a ne každé zvíře touží být v domácnosti s dětmi nebo jinými zvířaty. Dobré je tedy vyslat imaginárního zaměstnance, aby si prohlédl podmínky, které uchazeč o zvíře má na domácí půdě. Sice vás to bude stát nějaké drobné, ale zjistíte tím, jestli mazlíčka pošlete do podmínek, které potřebuje. A také si tím můžete dopomoci k celkovému skóre prestiže, kterou získáváte za každou úspěšnou adopci. Osobně mě trošku mrzí, že se do celkového skóre nezapočítávají i dodržené podmínky, které pro mazlíčka nejsou vhodné, ale naopak když takovou podmínku přehlédnete, body se vám za ně odečtou.

Důležitým prvkem pro pokrok ve hře je vydělávání peněz a následná expanze útulku. Do režimu stavby nepřecházíte jinak než opět přes počítač. Dostanete se tak do pohledu z ptačí perspektivy a můžete zde přesouvat a nakupovat nové budovy. Máte na výběr, zda je chcete již vybavené, anebo si je chcete sami od základu vystavět podle sebe. Některé budovy a předměty, které nakupujete, se odemykají až s rostoucí prestiží. Nezbyde vám tedy nic jiného, než jen přijímat jednoho mazlíčka za druhým a co nejrychleji je vysílat do rodin, protože nejen, že větší budovy stojí více peněz, ale je potřeba na ně mít určitý počet hvězdiček prestiže.

To stejné platí i pro krmivo, hračky a dekorace, které nakupujete taktéž přes počítač. Stačí si naklikat to, co zrovna potřebujete, kolik toho chcete a stisknout tlačítko objednat. Během chvíle vám je zásilka doručena pomocí dronu.

Osobně ve hře postrádám nějaký další – v uvozovkách – lidský kontakt. Kromě zvířat a statických černobílých avatarů potencionálních majitelů zde nepotkáte nikoho. Ani tu dodávku, která vám osiřelé chlupáče vozí, nikdo neřídí. Ocenila bych třeba donášku nákupu pomocí klasické doručovací služby, kde by vám balík vydalo jakési NPC.

Možnost najmout zaměstnance by taky nebyla k zahození, protože takhle veškerou péči jak o čtyřnohé kamarády, tak o pozemky útulku obstarávate vy sami a můžu vám říct, že to již po pár hodinách hraní začíná být až nudně otravné.

Největším zklamáním je však osobní nepřítomnost potencionálních majitelů. Když byla hra všude inzerovaná, opravdu vás mohlo za srdce chytit, jak do útulku přišla malá holčička a prstem ukázala na toho pejska, kterého jste právě dali dohromady. Stejně tak byl naznačen výskyt i jiných druhů zvířat nebo různých ras a velikostí psů a koček. Chybí také interakce mezi zvířaty. Například potyčky mezi psy, nějaké rozpustilé honičky nebo vzájemné olizování, by hru velmi oživily. Nic takového se ve hře neděje, takže jste vy jediným člověkem, který se ve hře nachází, i když se trailer tváří, že ne. V tomto případě se vyloženě dá hovořit o klamavé reklamě

Kromě toho jsou ve hře i nepříjemné chyby, které se objevují při přesunu budov v režimu stavby nebo při znovunačtení hry, kdy ztrácíte některé dekorace. Občas vám zmizí vaše vystavené fotky mazlíčků nebo při opětovném načtení hry vidíte již ošetřené svěřence znovu s otevřenou ránou, se kterou již nelze nic dělat. Velmi otravná je třeba také nutnost vyhazovat veškeré prázdné obaly od čehokoliv, což je sice realistické, ale myslím si, že na reálnosti by bylo potřeba přidat spíše v jiných ohledech než ve vyhazování odpadků. Párkrát jsem měla nepříjemné propady snímků při náhodných činnostech a nemohla jsem dělat nic jiného, než že jsem hru vypnula, aby zase běžela plynule: Nemůžu tedy říct, že by byla dobře optimalizovaná.

Co se týče grafického zpracování, není rozhodně nejhorší, podobá se to třeba známému House Flipperu nebo Thief Simulatoru, hru totiž vydalo polské studio Play Way, které má všechny tyto hry pod záštitou. Jedná se poměrně o realistickou grafiku, která neurazí, ale ani nenadchne. Podobně je na tom soundtrack. Ze začátku mého hraní jsem si ho velmi oblíbila, protože mi svým stylem připomínal melodie z The Sims 2, později ale mé nadšení opadlo. Ve hře se opakují asi tři nebo čtyři skladby stále dokola, takže je asi pochopitelné, že se mi to velmi rychle ohrálo a přinutilo mě to si hudbu ztlumit. Co se týče zvuků, které vychází z kočičích i psích tlamiček, nemůžu si vůbec stěžovat. Vše zní věrohodně a dokonce i zvířata s vlastností "hlasitý", se opravdu velmi důkladně projevují.

Pokud bych se tedy měla rozhodnout, jakou mírou hru doporučit, řekla bych, že je to slabý průměr. Od mého očekávání je to daleko a mrzí mě, že zde nejsou prvky, které do hry s tímto tématem prostě patří a byly tak prezentované. Uděluji tak hře 5 bodů z 10. A to jen díky tomu, že roztomilostí na chlupáčích nešetřili a protože si myslím, že s trochou větší péče před vydáním by hra měla potenciál být mnohem lepší a doufám, že to dopadne tak, jako tomu bylo třeba u House Flipperu.