Puzzle platformové adventúry v ktorých stále putujete neviete kam, okolo vás sa deje neviete čo a na konci máte viac otázok ako odpovedí sa stávajú čoraz populárnejšími nie len medzi hráčmi, ale predovšetkým u vývojárov. Po Limbe tak prišiel Inside, neskôr Far: Lone Sails a teraz tu máme ruský 7th Sector od jediného človeka - Sergeya Noskova.

V hre 7th Sector začínate ako malý elektrický výboj, ktorý sa môže pohybovať iba v kábloch, a tak trochu vzduchom, ale len na krátke vzdialenosti. Môžete vstupovať do rôznych transformátorov, vypínačov a elektrických prístrojov, pričom riešite logické, matematické geometrické úlohy na ktoré občas potrebujete aj pero a papier. Ako to už v takýchto hrách býva, hádankové pasáže sa striedajú s akčnejšími platformovými, kde musíte preukázať rýchle myslenie, svižné reflexy a pomerne presné stláčanie tlačidiel.

V neskorších pasážach sa s malou iskričkou elektriny infiltrujete aj do rôznych pohyblivých robotov či zariadení a zrazu riešite úplne iné problémy a úskalia, vrátane hrabania sa v počítačových termináloch a akéhosi prepisovania kódu, aby vás rôzne brány a prekážky pustili do ďalšej oblasti. S príchodom fyzického tela prichádza aj ďalší problém, a to je možnosť jeho zničenia či už vašim pohybom do nesprávneho smeru, alebo pohybom nepriateľského guľometu do vášho smeru.

Pri hrách ako je táto mávam často pocit, že všetko je nachystané doslova pre hráča a jeho prechod svetom. 7th sector však tento problém nemá, pretože okrem vás sú vo svete aj rôzny ľudia a ďalšie bytosti. Niektorí s vami spolupracujú, iní sa vás snažia zastaviť. Príbeh, ktorý rozpráva prostredie za vami tak dáva väčší zmysel a vy nejdete len sami za seba. Na vašom počínaní tak skutočne záleží nie len vám, ako hráčovi, aj obyvateľom tohto distopyckého kyberpunkového sveta inšpirovaného hlbokým socializmom a brutalistickou architektúrou.

Príbeh je rozhodne zaujímavý, dáva zmysel a navyše poskytne niekoľko rôznych koncov, takže je tu aj istá forma znovuhrateľnosti. Hudobná zložka skvele dokresľuje ťaživú dusnú atmosféru nie úplne ideálnej budúcnosti, robí to však iba na miestach, kde sa to naozaj hodí. Hra pritom nemá takmer žiadne výrazné problémy. Isteže, občas narazíte na pasáže, pri ktorých je riešenie až stupídne ťažko ukryté, alebo na iné, kde musíte doslova viac ako raz umrieť, aby ste zistili, čo vlastne máte urobiť.

Nevyváženosť logických úloh vás občas možno zneistí, ale zároveň je to jediná vec, ktorá mi trochu prekážala. Vizuálne spracovanie, prostredie, nápad, plynulosť pohybu, celkový dizajn úrovní, to všetko je spracované tak dobre, že nemôžem robiť nič iné, len hru odporučiť. Samozrejme, pokiaľ vás práve tento druh hier nebaví, rozhodne po nej nesiahajte. Ak ste však boli nadšení z titulov ako Limbo či Inside a dychtivo čakáte na ďalší podobný titul, hraním 7th Sector rozhodne nič nepokazíte.