To, že Death Stranding skoro nikdo nechápe, je už zaběhlá věc. Hype okolo hry je veliký, prosby o to, aby byla podstata hry vysvětlena, jsou na denním pořádku. Hideo Kojima si situaci uvědomuje, avšak neplánuje v blízké době Death Stranding dvakrát vysvětlovat. Má pro to svoji teorii, se kterou souhlasím. Uvedl ji v rozhovoru pro Variety

Kojima tutlá příběh Death Stranding schválně kvůli dnešnímu světu, plného otevřenosti a sociálních sítí. "Žijeme v době sociálních sítí. Lidé nyní chtějí své odpovědi okamžitě. Týká se to i toho, že chtějí vědět to, co cítí. Tohle je špatné, tohle je dobré. Tahle hra se mi líbí, tahle zase ne. Chtějí odpovědi na to, co by měli vědět sami," řekl Kojima. 

Marketing poslední doby je dle Kojimy špatný. Až moc se zveřejňuje ještě před vydáním, což ničí to, co dělá hru hrou - hra. "Nechci hráče připravit o zábavu," sdělil. 

Vše přirovnal k matematice. Není důležité znát odpověď. "Důležité je to se k dané odpovědi dostat," má za to Kojima.