Jednou za čas se v zábavním průmyslu objeví příběh, nad nímž jednoduše zůstává rozum stát. Ne proto, že by na něm bylo něco špatného, ale jednoduše kvůli tomu, jak pozoruhodný a nepravděpodobný nakonec je. Takto můžeme hovořit i o přiblížení okolností vývoje zrušeného pokračování hry Trespasser z roku 1998, zasazené do světa Jurského parku. I díky němu se totiž zrodila filmová série Jurský svět, kterou minulý měsíc završil film Jurský svět: Nadvláda.

Okolnosti odhalil na Twitteru Seamus Blackley, jeden z klíčových tvůrců prvního Xboxu od Microsoftu. Blackley původně pracoval ve studiu DreamWorks Interactive, kde vznikl právě Trespasser. Z projektu, jenž měl být ambiciózním, technicky pokročilým počinem s na svou dobu působivou grafikou a hlavně fyzikou, se vlivem řady technických problémů či mizerného ovládání stal průšvih, a to jak po kritické, tak po komerční stránce. Právě díky této hře si ale Blackleyho všiml Bill Gates, a tak se dostal do Microsoftu a k vývoji Xboxu.

Po čase Seamus Blackley zcela opustil herní průmysl, aby se přesunul do talentové agentury CAA. Právě při práci v CAA mu jednoho dne zazvonil telefon, v němž se od lidí z filmového studia Universal dozvěděl, že režisér Steven Spielberg, který natočil Jurský park z roku 1993 a Ztracený svět: Jurský park z roku 1997, uvažuje o restartu značky Jurský park. A startovním bodem by mohl být nový Trespasser.

Úkoly, jež mimochodem zadala producentka a Spielbergova dlouholetá spolupracovnice Kathleen Kennedy, která je dnes ředitelkou společnosti Lucasfilm, po domluvě s vedením CAA zněly jasně – Blackley se měl vrátit k hernímu vývoji, aby se svým týmem sepsal nástřel příběhu a hratelnosti pro Spielberga a vedení Universalu. Navíc mělo dojít na vytvoření traileru, který by opět putoval přímo do rukou Stevena Spielberga. Tak se zrodil příběh o dinosaurech, kteří utekli z ostrova Isla Sorna a jiných výzkumných zařízení, a o tom, jak lidé musí koexistovat s původními vlastníky naší planety.

Dinosauři ve hře neměli být monstra, ale jednoduše původní, myslící obyvatelé planety. Tvůrci usilovali o to, aby cílová skupina chtěla prehistorické ještěry, kteří byli lidským zásahem popsaným v původním filmu přivedeni zpět k životu, spíš poznat než zabít. Z dinosaurů tak měli být spojenci, zatímco lidé, kterým šlo o jejich likvidaci, byli nepřátelé.

Hlavní myšlenkou podle všeho bylo, že záchranou prehistorických ještěrů zachráníme sami sebe. Kromě příběhu pak tvůrci dali dohromady také herní design, umělecký design a příběhovou bibli a dali tomu název Jurassic World. Tedy Jurský svět. Vznikl rovněž požadovaný trailer, jenž mimochodem už v roce 2013 unikl na veřejnost. Na video se můžete podívat níže.

Stevenu Spielbergovi se podle slov Kathleen Kennedy trailer moc líbil. Došlo tedy ke schválení příběhu a k najímání vývojářů, jen aby po změně vedení Universalu došlo na zrušení celého projektu. Poté přišel rozkaz poslat umělecké prvky hry producentovi Frankovi Marshallovi, jelikož se zrovna pracovalo na novém dinosauřím filmu. „Připravoval se film a zrušení hry znamenalo, že dostali všechno. Upřímně to byl ten nejlepší možný výsledek,” uvedl Seamus Blackley na Twitteru. No, když to říká...

Zbytek už je historie, která dala vzniknout úspěšnému filmu Jurský svět z roku 2016, který následovaly snímky Jurský svět: Zánik říše (2018) a letošní Jurský svět: Nadvláda. Pokud jste Zánik říše nebo Nadvládu viděli, tak vám možná budou některé prvky příběhového nástřelu, který Blackley popsal, povědomé. Nemluvě o samotném názvu. A za to všechno částečně může zrušené pokračování hry, která se za asistence velmi špatných recenzí prodávala dost mizerně, ale upoutala pozornost těch správných lidí. To bude nejspíš to pověstné kouzlo Hollywoodu.