Minulý čtvrtek oznámil CD Projekt RED odklad Cyberpunku 2077 ze 16. dubna/apríla 2020 na 17. září/septembra letošního roku. Marcin Iwiński a Adam Badowski, spoluzakladatel a šéf studia, se v oficiálním prohlášení omluvy hráčům a napsali, že potřebují víc času na dokončení testování, opravy a ladění. „Chceme, aby Cyberpunk 2077 byl naším korunním počinem pro tuto generaci, a odklad vydání nám poskytne cenné měsíce, které potřebujeme na to, aby byla hra perfektní,“ dodali.

Dnes přišel polský zasvěcenec Borys Nieśpielak s informací, že hlavním důvodem tohoto odkladu je špatná optimalizace hry na konzoli Xbox One. Podle Nieśpielaka má Cyberpunk 2077 velké problémy na základním modelu konzole Xbox One. Dotyčný se od svého zdroje dozvěděl, že výkon na Xboxu One je extrémně neuspokojivý. Proto se CD Projekt RED rozhodl pro další optimalizaci.

Problémy na Xboxu One mají být delší dobu. Vedení polského studia mělo učinit rozhodnutí a stanovit, že pokud nebudou problémy vyřešeny do ledna/januára, tak dojde k odkladu. A to se také stalo. Tyto problémy nemá CD Projekt RED poprvé, vývojáři dlouho bojovali s optimalizací Zaklínače 3 pro Xbox One a PlayStation 4. V době vydání se hra na těchto konzolích sekala a frekvence snímků za sekundu viditelně padala, což nechtěli tvůrci u Cyberpunku 2077 opakovat a raději svůj nový titul odložili.

Můžeme se pouze domnívat, co přesně CD Projekt RED řeší. Hráči se bojí, že bude muset dojít k downgradu z důvodu, že Xbox One hru nezvládá. Zajímavá je ještě jedna věc. Nieśpielak se měl dozvědět i o neustálém přidávání nového obsahu do hry, včetně vedlejších misí. Hlavní úkoly měly být dokončeny zhruba před třemi měsíci, ale na zbytku se ještě pracuje. Vývojáři tak využijí čas do vydání, aby hru kompletně dokončili a vyleštili. Taková informace ale nesedí s oficiálním prohlášením.

O PlayStation 4 verzi Cyberpunku 2077 se Nieśpielak nezmínil. Závěrem svého povídání v podcastu potvrdil oficiální informace: V CD Projekt RED se v současné době soustředí na PC, PlayStation 4 a Xbox One verze Cyberpunku 2077. Optimalizace pro Xbox Series X a PlayStation 5 se tak dostane na řadu později – obě nové konzole vyjdou koncem roku 2020. CD Projekt RED se měl podle Nieśpielaka od Sony dozvědět, že všechny PS4 hry budou kompatibilní s PS5.

Připomeňme, že PC demo na E3 2019 běželo v rozlišení 1080p na Ultra nastavení a ray-tracing díky grafické kartě Nvidia Titan RTX. Tak doufejme, že si CD Projekt RED dá na optimalizaci záležet, aby Cyberpunk 2077 běžel dobře na PC, PS4 i Xboxu One a současně vypadal k světu.