Vedení studia CD Projekt RED na začátku týdne v průběhu konference s investory oznámilo, že americké studio The Molasses Flood, které polský tvůrčí celek odkoupil ke konci minulého roku, připravuje vlastní singleplayerové příběhové RPG Zaklínače. Tehdy jsme se ale dozvěděli pouze to, že projekt, jehož vývoj se nyní nachází ve fázi předprodukce, nese pracovní název Sirius a že má jít o inovativní pojetí světa Zaklínače, které bude vhodné nejen pro fanoušky příběhů Geralta z Rivie, ale i pro nové publikum.

Tuto skutečnost posléze zdůraznil Michał Nowakowski z CD Projektu RED během odpovídání na dotazy investorů. Nowakowski potvrdil, že Sirius není mobilní hra a že se naopak jedná o ambiciózní a nemalý počin. Tvůrci přitom cílí na širší demografii, což znamená i hráče, kteří nedokázali dohrát předchozí hry ze série Zaklínač. Jako příklad uvedl lidi, kteří možná viděli televizní seriál, ale nezbytně se nejedná o příznivce temných hardcore RPG titulů.

Některé zahraniční servery, mezi něž patří třeba GamesRadar, v návaznosti na toto tvrzení začaly střílet od boku senzacechtivé titulky, jež uvádí, že CD Projekt RED cílí s novinkou od The Molasses Flood na fanoušky seriálu Zaklínač od Netflixu. Nowakowski ale nic takového přímo neřekl, uživatele Netflixu použil pouze jako příklad potenciálních zákazníků, kteří svět Zaklínače mohou znát z různých médií a kteří jeví o samotnou značku zájem, aniž by se jednalo o veterány herní trilogie nebo jiných náročnějších titulů. I pro takové publikum má být Sirius vhodný.

Alespoň prozatím se tedy nemusíme bát, že by mělo jít o herní adaptaci nebo odnož seriálového Zaklínače od Netflixu. Ten se koneckonců odehrává ve zcela vlastním světě a knižní ságou Andrzeje Sapkowského je povětšinou jen velmi volně inspirován, zatímco zaklínačské univerzum CD Projektu RED se obvykle snaží na Sapkowského knihy navázat. Sice už existují případy spolupráce Netflixu a CD Projektu RED, z nichž vzešly kosmetické položky dostupné v karetní hře Gwent: The Witcher Card Game nebo zatím nepřiblížené předměty inspirované seriálovým Zaklínačem, které nabídne chystaný next-gen upgrade Zaklínače 3, ale po příběhové stránce jsou zaklínačská univerza obou společností zcela neslučitelná. Proto nedává smysl, aby polské studio opustilo svůj svět, který buduje od roku 2007, jen aby se zaměřilo na ten seriálový, v němž jsou kupříkladu některé postavy, jež se v herní sérii těší dobrému zdraví, dávno po smrti.

A pokud jde o další herní trilogii Zaklínače, která vzniká přímo v CD Projektu RED, raději se připravte na to, že si na první díl trilogie s pracovním názvem Polaris počkáme minimálně několik let. Šéf studia Adam Kiciński v odpovědi na dotazy ze strany investorů vysvětlil, že vývojáři musí nejprve řádně připravit technologie, jelikož Polaris je první hrou studia, která využije Unreal Engine 5 od Epic Games. Engine je nejprve nutné řádně přizpůsobit vývoji příběhových titulů s obřími otevřenými světy a něco takového vyžaduje práci navíc. Proto má být rozumné očekávat, že Polaris nevyjde dříve než za tři roky.

Na druhou stranu, všechna ta práce by měla zajistit, že vývoj druhé a třetí části chystané trilogie půjde o něco lépe. Očekává se totiž, že vývojáři budou moci při jejich tvorbě využívat nástroje a postupy, které už budou po dokončení projektu Polaris zcela hotové, vyzkoušené a zažité. Nejspíš právě z tohoto očekávání plyne nedávno oznámený plán, podle něhož má druhý i třetí díl nové zaklínačské trilogie vyjít do šesti let od dokončení Polarisu.