Přesně v tento den před pěti lety vyšel Zaklínač 3: Divoký hon a přepsal dějiny herního průmyslu. To, co do herního světa tehdy přinesl v něm zůstává i nadále, a proto je správné toto výročí nějak oslavit. Rozhodli jsme se vám tedy zprostředkovat několik zajímavých odpovědí na otázky řečených ve výročním rozhovoru s hlavním spisovatelem hry Jakubem Szamałkem na serveru VG247.com.

Začneme tím, jak moc se hra během vývoje odklonila od původní verze. Samotná vize vývojářů byla stále stejná. Chtěli vytvořit hru s otevřeným světem s důrazem na vyprávění příběhů, kde hráči přebírají roli Geralta hledajícího Ciri. Pokud bychom se však bavili o menších detailech, tak například se vývojáři nedokázali vypořádat s počtem ostrovů Skellige a zpočátku také neplánovali zavedení podmořského průzkumu, který se v pozdější fázi vývoje ve hře na konec objevil. A také zde původně byla možnost výměny koně.

Další zajímavou otázkou je, jestli se něco změnilo, protože to v té době nebylo možné. A odpověď zní ano. Tvůrci plánovali sekvenci, kde Ciri bojuje s nepřáteli na zamrzlém jezeře, zatímco bruslí. Mimochodem jde o odkaz na podobnou scénu z knihy. Bohužel příprava této sekvence se ukázala jako příliš komplikovaná a z toho důvodu nebyla dokončena. Jedním z problémů bylo třeba to, že vývojáři nemohli snadno zaznamenat potřebné herní animace.

Možná by vás zajímalo i to, jaká byla největší lekce, kterou vývojáři díky Zaklínači 3 dostali. Tato otázka byla pro Szamałka jako dělaná. Dle jeho slov totiž bylo největší lekcí to, že psaní příběhů pro videohry je neuvěřitelně složitý úkol. Zaklínač 3 byla jeho vůbec první hra, na níž pracoval a neměl tušení, že s ní bude tolik práce. Pouhé udržování záložek o všech možných obměnách příběhu stačilo k tomu, aby byl člověk zaneprázdněn. Dodal také, aby se ostatní spisovatelé za žádných okolností nikdy nepokoušeli psát vtipy pro videohry.

Čeho vývojáři litovali? Toho, že se více nezaměřili na minulost Ciri. Ze zřejmých důvodů zkrátka nedostala na obrazovce tolik prostou, jak by se jim líbilo. Možná by to však mohli v dalším díle napravit. Je zde totiž šance, že se v pokračování namísto role Geralta ujmeme právě Ciri. Jakmile na toto téma během rozhovoru došlo, spisovatel zareagoval těmito slovy:

Zajímavá otázka! Chtěli byste hrát hru s Ciri jako hlavní postavou?“

No, a tímto pro dnešek končíme. Kdo ví, možná už příští výročí nebudeme oslavovat pouze Zaklínače 3, ale i třeba oznámení jeho pokračování. Dle dosavadních informací to ale bohužel vypadá, že si na Zaklínače 4 ještě nějaký ten pátek budeme muset počkat.