Skull & Bones měla být nadějná pirátská hra s námořními bitvami po vzoru Assassin’s Creed IV: Black Flag. Původně Ubisoft zamýšlel multiplayerové rozšíření Black Flag. Později projekt přerostl v plnohodnotný titul, který ale ještě nemá vyhráno.

Před dvěma měsíci důvěryhodné zdroje Kotaku uváděly, že po osmi letech vývoje se Skull & Bones dostalo do alfa verze. Kdyby ale nebylo dohody mezi Ubisoftem a singapurskou vládou, byl by projekt pravděpodobně zrušen. Náklady měly přesáhnout 120 milionů dolarů, ale konečně se blýská na lepší časy.

Tvrdí to známý insider Tom Henderson, který v předchozích měsících často informoval o nových dílech Call of Duty a Battlefield.

Podle Hendersona má dobrodružství ve Skull & Bones údajně začít stavbou voru, jenž rychle vyměníme za rybářskou loď. Hra má obsahovat pět úrovní lodí (malé, střední, velké atd.) rozdělených do třech kategorií: bojové, obchodní/nákladní a průzkumné. K výrobě lodí musíme získat konstrukční schémata, která lze zakoupit v různých osadách, a také požadované množství surovin v podobě dřeva, kovu a vláken.

Menší lodě budou nejen obratnější, ale budou mít také menší ponor, aby mohla doplout ke břehům nebo uniknout proti proudu. To bude jejich velká výhoda oproti obrovským a silným galeonám.

Každá loď ve hře má základní výzbroj, bude nám umožněno libovolně přidávat a vylepšovat děla, balisty, plamenomety a minomety. Kromě standardní munice jsou k dispozici různé druhy munice, například dělové koule svázané řetězem. Upravovat/vylepšovat půjde také pancíř, stejně tak nemají chybět kosmetické úpravy, kupříkladu změna kormidla.

Peníze má generovat většina činností ve hře. Jelikož budeme piráty, tak ve Skull & Bones záleží především na bohatství. Zlato budeme získávat přepadáváním lodí, drancováním osad a různými zakázkami. Plněním úkolů si budeme zvyšovat reputaci.

Podle všeho je otevřený svět Skull & Bones zasazen do Indického oceánu, konkrétně na pobřeží Azanie v dnešním Mosambiku. Perspektiva boje má zůstat stejná jako v gameplay traileru z roku 2018. Vývojáři měli sáhnout jen k několika drobným úpravám. Na souši se má hra přepnout do pohledu z třetí osoby. Tyto fáze neobsahují boj, parkour ani nic zvláštního kromě rozhovoru s ostatními NPC.

Ačkoli Henderson přinesl spoustu informací, tak se jeho zdroje shodují na tom, že vydání je ještě daleko. Současná verze Skull & Bones má být na dobré cestě, ale hra ani zdaleka není hotová.