Zaklínač 3: Divoký hon z roku 2015 je odjakživa bohatý na všemožné easter eggy, narážky, odkazy a záhady. A stejně na tom byly datadisky Srdce z kamene a O víně a krvi. Většinu z nich se podařilo odhalit relativně záhy po jejich vydání, nedávno však Philipp Weber, designér questů ze studia CD Projekt RED, začal během svého streamu hovořit o něčem, co fanoušci ještě nenašli. O něčem, co souvisí s O víně a krvi, ale nachází se na ostrovech Skellige ze základní hry.

Přirozeně tak netrvalo dlouho a o slovo se přihlásil xLetalis. Tento YouTuber, jehož tvorba je v komunitě Zaklínače dlouhodobě velmi populární, se nezaměřuje jen na ukázky scény, v níž Geralt prodává Ciri Emhyrovi, a na velmi kultivovanou kritiku toho seriálového čehosi, čemu se u Netflixu odvažují říkat Zaklínač. V první řadě se vždy snažil odhalit a ukázat snad každou myslitelnou zajímavost, která se dá najít při hraní Zaklínače 3. Odhalení záhady, o níž se začalo mluvit jako o posledním dosud neobjeveném easter eggu, si tak nemohl nechat ujít.

O pár spekulativních videí a odhalení Weberova zapadlého tweetu z roku 2020 později bylo vymalováno - xLetalis ve včerejších večerních hodinách oznámil úspěch. O co tedy šlo? O Vivienne, která se v O víně a krvi pohybuje na dvoře Anny Henrietty. Není žádným tajemstvím, že při hraní datadisku je možné splnit vedlejší úkol zaměřený na snahu sejmout z Vivienne kletbu. Poté ji lze potkat v Novigradu, aby Geraltovi předala slušivé pírko za ucho a oznámila, že se stěhuje na Skellige. S ohledem na slova o spojení O víně a krvi a základní hry tak šlo o jasného kandidáta na podstatu onoho dosud neobjeveného tajemství, a tak zbývalo už jen potvrdit, že jde o správný směr pátrání.

Dosud se však mělo za to, že přesun postavy na Skellige nefunguje korektně, a tak se na ostrovech může Vivienne objevit jen s použitím konzolových příkazů PC verze. Navzdory tomu se ale xLetalis chytil jedné důležité skutečnosti, která zazní při plnění zmíněného vedlejšího úkolu, a to Geraltova tvrzení, že pokud kletbu sejme, bude Vivienne žít maximálně 7 let. A tak zkombinoval několik konzolových příkazů na přeskakování času ve hře a bylo hotovo. Výsledek? Vivienne opravdu zemře ve svém pokoji na Skellige, a to přesně po sedmi letech, jak Geralt předpovídal.

Nutno však podotknout, že smrt Vivienne nemá na hru žádný viditelný dopad. Nikdo ji nijak nekomentuje, nic z ní pro Geralta a hráče nevyplývá a postava Vivienne nevypadá po smrti zrovna normálně. Dokonce se s ní dá dál mluvit. Takto zabugovaný stav později Philipp Weber na Twitteru vysvětlil působením fyziky oblečení na šaty. Obvykle jsou mrtvoly ve hře statické modely, easter egg s Vivienne však byl do hry přidán těsně před bodem, po němž již vývojáři nemohli do O víně a krvi přidávat nic dalšího, a tak zjevně nebyl prostor vše řádně dopilovat.

Weber dokonce prohlásil, že to musí opravit, takže kdo ví, možná bude oprava součástí chystaného next-gen upgradu Zaklínače 3, přestože na něm primárně pracuje studio Saber Interactive a ne CD Projekt RED. Pravdu se snad dozvíme brzy, jelikož vydání bezplatného next-gen upgradu ve verzi pro PC, PS5 a Xbox Series X|S je v plánu na druhé čtvrtletí tohoto roku.

Weber ještě dodal, že Vivienne se může objevit na Skellige i bez použití konzolových příkazů. Její stěhování zkrátka není nijak zablokováno, jen se uskuteční za specifických a vzácných okolností. Ty v tuto chvíli bohužel neznáme, prý ale nejsou žádným speciálním tajemstvím, takže za poslední odhalené tajemství Zaklínače 3 můžeme stále považovat fakt, že Vivienne zemře sedm let po sejmutí kletby Geraltem z Rivie. Jen se k tomuto zjištění xLetalis dopracoval poněkud krkolomnou cestou. Nepochybujeme každopádně o tom, že video zaměřené na přesný popis těch specifických a vzácných okolností přesunu Vivienne na Skellige na sebe nenechá moc dlouho čekat.

Tak jako tak jde o zajímavý příklad toho, co můžou některé hry ukrývat dlouhé roky. Shodou okolností se smrt Vivienne po sedmi letech podařilo odhalit přibližně sedm let po vydání základního Zaklínače 3 a celá situace nutí člověka přemýšlet, co mohou i po takové době skrývat další hry. Problém nejspíš je, že ne všechny hry doprovází tak oddaná, neúnavná a pozorná komunita jako sérii Zaklínač.