Na internetu se objevily spekulace, které přišly díky zprávě Jeze Cordena, který byl hostem na The Xbox Two podcastu. Zde se zmínil, že slyšel o jistém herním titulu běžícím čistě přes cloud, na němž pracuje studio Mainframe. Na něj následně navázal Jeff Grubb z magazínu VentureBeat, který potvrdil, že finské studio opravdu pracuje na cloudovém MMO titulu pojmenovaném Pax Dei.

O tom, že finské studio Mainframe pracuje na jistém MMO titulu, se ví již od roku 2019, kdy představilo svůj nápad na MMO fungující čistě přes cloud. Mělo by se jednat o kombinaci toho nejlepšího z AAA titulů, MMO a mobilního hraní spojeného do sociálního sandboxu. To vše si navíc budete moci užít kdykoliv, kdekoliv a na čemkoliv. Více toho o hře bohužel není známo a je otázkou, kdy se jí vůbec dočkáme.

V tuhle chvíli se vývojáři soustředí na vývoj herních mechanik, které mohou fungovat pouze v takovémto druhu hry. Pax Die je navržena tak, aby hráči mohli dělat veškeré činnosti na jakémkoliv zařízení. Nic ale není perfektní, a tak se dá počítat s tím, že některé úkoly bude lepší plnit v pohodlí domova, zatímco jiné si užijete i na cestách. Jakožto příklad jsou uváděny rychlé úkoly v podobě farmaření nebo vyrábění, které klidně sfouknete v práci, a náročnější činnosti jako jsou raidy si zase raději necháte na doma.

„Klíčové osobnosti z Xboxu jsou z Pax Dei nadšeni kvůli jeho hodnotě při zdůraznění překážek cloudového vývoje,“ píše Jeff Grubb. „Lidé v Microsoftu doufají, že Pax Dei může vytvořit příležitost k nastavení osvědčených postupů pro tento druh her. Což mohou ostatní studia v budoucnu využít jakožto příručku.“

Pax Die je pro Xbox Game Studios důležité z jednoho, na první pohled ne tak jasného, hlediska. Nabyté zkušenosti, které získají díky prací na projektu pracujícím s cloud technologií, budou moci předat Hideo Kojimovi, který je bude moci využít ve svém cloudovém titulu. Vznik Kojimova projektu ještě nebyl zcela potvrzen, ovšem Xbox podstupuje kroky, kterými chce japonskému vývojáři co nejvíce pomoci.