Když se na Steamu 26. července 2016 objevila survival hra We Happy Few v Early Accessu, poměrně rychle se stala oblíbenou i mezi mnohými youtubery a streamery. Zasazená do Londýna v 60. letech minulého století se svým grafickým stylem dost podobala BioShocku. Vývojáři se pak rozhodli hru poupravit a ze survival sandboxu nyní vytváří akčnější hru s lineráním příběhem. Proč tomu tak je?

Sam Abbott, COO studia Compulsion Games, v rozhovoru pro GameInformer řekl „Když jsme hru poprvé vydali, lidem se dost zalíbila a začali ji přirovnávat k BioShocku. Tehdy nás ve studiu bylo 15, což je oproti vývojářskému týmu BioShocku docela rozdíl. Řekli jsme si, že máme na výběr. Můžeme v tomhle počtu pokračovat ve vývoji té malé hry, kterou jsme chtěli udělat. Nebo to můžeme pořádně rozjet. Proč bychom nemohli udělat hru, kterou si lidé pod We Happy Few představují? Takže jsme sehnali publishera (Gearbox), rozšířili studio na 35-40 lidí a poslední dva roky jsme předělávali koncept hry. Prakticky jsme si řekli ‚Chcete velkou hru s velkým příběhem? Máte ji mít.‘“

Survival koncept hry úplně nezmizel, ale je dost jiný než v době Early Accessu. Nyní jsou prvky jako hlad, žízeň, či únava ve hře ve formě buffů, respektive debuffů. To znamená, že hráč se nemusí starat o to, že by jeho postava zemřela, když nebude jíst, ale bude ho to v některých situacích znevýhodňovat. Například, pokud vaše postava nebude dva dny po sobě spát, může dál prozkoumávat a dělat, co se ji zlíbí. Ale bude oslabená, co se týče boje.

Příběh se bude stále odehrávat ve Wellington Wells. Budeme hrát za Arthura, který si i přes paměť potlačující drogy Joy začíná vybavovat smrt svého bratra. Rozhodne se drogy nebrat. Začne zjišťovat, jak prohnilý celý systém vlastně je a nakonec se pokusí z města utéct. Přestože je hra podle Sama Abbotta „klasická akční adventura“ s lineárním příběhem, nabídne velkou znovuhratelnost, protože celý svět je procedurálně generovaný. Při každém průchodu tak budeme objevovat zcela nové město.

Plná verze hry vyjde 10. srpna na PS4, XboX One a PC. Dejte nám v komentářích vědět, co si myslíte o kroku vývojářů předělat koncept hry, a jestli si hru plánujete zahrát.