Warcraft 3: Refunded. Takový titul si u hráčů vysloužil loňský remaster třetího dílu jedné z nejpopulárnějších realtimových strategií. Nedávná zpráva Jasona Schreiera z agentury Bloomberg poukazuje na důvody, jež za špatným stavem hry stály. Jedná se především o selhání managementu, mnohé škrty v rozpočtech a nátlak Activisionu, který trval na brzkém vydání.

Přečtěte si také: Kalifornie žaluje Activision Blizzard kvůli diskriminaci a obtěžování žen

Schreier při psaní zprávy kontaktoval několik vývojářů Blizzardu. Podle jejich vyjádření byla celá práce na hře podfinancovaná, jelikož se nejednalo o blockbuster, který by společnosti přinesl tučné výdělky. Proto byl odsunut na druhou kolej. I přes neposkytnutí slíbených financí byly na zaměstnance kladeny vysoké časové i technické nároky a většina z nich trpěla celý rok vývoje vyčerpáním a úzkostmi.

Původní záměr na kompletní předělání cut-scén a dabingu proto musel kvůli dodržení časového plánu do koše. Stejně tak nebyl do remasteru přidán upravený scénář a utrpěla nová grafická podoba textur. Vývojářům nepomohlo ani vedení projektu, které s nimi celou dobu vývoje nekomunikovalo a opakovaně ignorovalo jejich varování ohledně špatného stavu hry. Když se vývojářský tým dočkal pomoci, bylo již pozdě a Blizzardu nezbylo, než nabízet bezpodmínkové refundace.

K nutnosti vydat hru nedodělanou přispěly také slíbené předobjednávky. Podle interního dokumentu Blizzardu, jenž tragický průběh vývoje popisuje, by studio nemělo podléhat tlaku na rychlý výdělek a více se zaměřit na kvalitu, i kdyby to znamenalo posouvání vydání a rušení předobjednávek. Právě takovým přístupem byla firma v minulosti známá.

Nové skutečnosti ohledně špatných podmínek pro pracovníky při vývoji Warcraft 3: Reforged jen podtrhují nedávnou žalobu na společnost týkající se diskriminace zaměstnanců.

Blizzard momentálně pracuje na remasteru Diabla 2, který snad fanoušky potěší více. Naplánován je na 23. 9. 2021.