Je to zase jen názor jednoho vývojáře, ale v době, kdy Sony o své nové generaci PlayStationu mlčí, je to lepší než nic. Tvůrci her mají ještě v živé paměti problematický vývoj na v té době revoluční PS3. Sony přišla s úplně odlišnou architekturou a jen málokdo dokázal využít plný výkon hardwaru. Vlastně to dokázala pouze studia pod záštitou Sony. Japonská společnost se u PS4 poučila, konzole se více podobá běžným počítačům. U nadcházející PS5 šli návrháři ještě více do sebe a vytvořili snadný systém, pro který má být radost programovat hry.

Podobná slova jsme před časem slyšeli od různých zástupců Sony. Nyní s nimi přichází Micah Jones. Jde o prezidenta studia TeamKill Media, které připravuje vesmírnou hororovou střílečku Quantum Error. Chtějí ji vydat současně s uvedením PS5 na trh, dostupná má být také pro PS4.

Jones nazval Marka Cerneho, hlavního architekta PlayStationu, géniusem. „Připadá nám, že byl systém navržen s ohledem na vývojáře. Jsme opravdu nadšeni z procesoru Zen 2, který na PS5 umožňuje věci, které na PS4 nebyly možné. Z Tempest audio enginu jsme vyjekli nadšením jako malé děti. Je neskutečně průkopnické, co na PS5 dokážeme vytvořit,“ uvedl Jones v rozhovoru pro papírový časopis Official PlayStation Magazine a znovu zopakoval, že pro ně je zvuk velmi důležitý.

Prezident TeamKill Media doufá, že dokážou využít dostupného hardwaru a naservírují hráčům Quantum Error tak, že si tuhle hororovou vesmírnou střílečku budou moci zahrát při 60 snímcích za sekundu nejen na PS5, ale také na PS4. Na nové generaci PlayStationu by hra měla běžet v rozlišení 4K při 60fps. Nejprve se vývojáři zaměřují na PS5, aby stihli Quantum Error mít jedním ze startovních titulů nové konzole.

Vypadá to, že Jones je z PS5 nadšený. Za nás hráče doufám, že již brzy nám Sony odhalí více podrobností o PlayStationu 5 a ukáže i hry, abychom ty změny viděli na vlastní oči.

PlayStation 5 má vyjít koncem letošního roku. Zatím nám byl představen nový ovladač pojmenovaný DualSense. Na podobu samotné konzole si musíme ještě počkat.