Před příchodem nové generace konzolí PlayStation a Xbox dochází k úvahám o dalším směřování vývoje her. U současných konzolí se rozmohlo tvoření obrovských otevřených světů, které přinášejí hráčům nejrůznější aktivity, aby je zabavily na desítky, ne-li stovky hodin. Rozsáhlé otevřené světy se staly dost populární a zkoušejí je mnozí tvůrci. Některým se skvěle povedly, zatímco jiní si na nich vylámaly zuby.

Vývojáři z polského studia Techland si myslí, že budoucí hry nemusejí mít nutně větší světy. Podle kreativního ředitele Tymona Smektala by se designéři a programátoři měli soustředit na autentickou prezentaci svého světa, aby byl lepší a dokázal hráče vtáhnout.

„Nejsem si jist, že se zvětší,“ odpověděl Smektala na otázku v rozhovoru v nejnovějším čísle oficiálního Xbox magazínu (číslo 185). „Nemyslím si, že lidé potřebují větší světy, potřebují kvalitnější světy, ve kterých se mohou ponořit do toho, co je obklopuje.“

Kreativní ředitel z Techlandu prozradil, že vytvořit obrovské světy na současných konzolích není velkou výzvou. Jednotlivé prvky mapy se načítají postupně, což hráč často ani nepostřehne. Studia tak mohou vytvářet masivní oblasti bez toho, aby měly vliv na výkon.

„Na výkon má vliv počet postav, které hráči vidí kolem sebe. Jejich rozmanitost, chování a počet animací ovlivňuje výkon. Nová generace nám umožní jít tímto směrem. Je to v podstatně naše poslání. Ve studiu chceme vytvářet hry z pohledu první osoby v otevřeném světě a grafikou na úrovni, která vás ponoří do světa a dá vám pocit, že jste jeho součástí,“ dodal Smektala.

S jeho názorem souhlasíme. U současné generace jsme měli možnost navštívit skutečně masivní otevřené světy, například v akcích Red Dead Redemption 2 a Grand Theft Auto V od Rockstaru, Assassin’s Creed Odyssey nebo The Legend of Zelda: Breath of the Wild od Nintenda. Aby byly světy ještě lepší, potřebují silnější hardwarový výkon. Pokud vývojáři skutečně půjdou touto cestou, tak se můžeme v budoucnu těšit na zajímavé herní zážitky.

Na první pohled se zdá, že Techlandu už tolik nejde o vytvoření velkého světa. Ovšem svět Dying Light 2 je čtyřikrát větší než u prvního dílu z roku 2015.

Techland v současné době připravuje Dying Light 2, hra má vyjít na jaře 2020 pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Později má být Dying Light 2 upraven i pro PS5 a Xbox Series X.